ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-15, 22:54

mille

Nykomling
mille är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard Koh Lipe, Koh Hai, Koh
Hej!
Vi ska till Thailand om ett år.
Först var vi lite inne på Koh Lanta, men nu har jag läst lite om Koh Lipe, Koh Hai och Koh Ngai. Någon som kan berätta något. Vi har två små barn. Vill gärna ha tillgång till pool som alternativ.
Senast redigerad av mille den 2011-01-15 klockan 22:56.
Svara med citat

Gammal 2011-02-22, 00:29

Gäst

Smile
Hej! Åk till koh lanta och koh lipe, det är sjuukt mysigt där. Koh hai och koh ngai är samma ö, vet inget speciellt om den. Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2011-02-26, 13:43

Gäst

Standard
Nja, jag kommer precis från Koh Lipe och efter att ha hört så mycket positivt om ön så hade jag stora förväntningar på den. Men jag tycker nog att Koh Lipe inte levde upp till mina förväntningar. Det är väldigt mycket turister och det byggs alldeles för mycket för att vara en så liten ö. Turister är ju en sak men alla dessa människor på ett ställe skall transporteras fram och till baka och jag tror inte jag har sett så mycket båtar någon annan stans som på Lipe, och båtarna för ett väldigt oväsen. Det är också förhållandevis dyrt på Lipe jämfört med exempelvis Koh Lanta eller Ao Nang. Det som är mest positivt med Koh Lipe är det fantastiskt klara vattnet men tyvärr så innebär turismen nedskräpning.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8