ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-10, 23:20

Gäst

Standard bangkok
Hejsan!Ska till Bangkok och jag undrar om det är någon som vet lite vad mat kostar i Bangkok på ett ungefär? Och på vilket sätt man åker bäst från flygplatsen till Bangkok, ska bo vid Khao sanroad. Och om det är någon annan viktigt info jag behöver veta?
/tjej
Svara med citat

Gammal 2011-01-11, 08:20

Irène

Medlem
Irène är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Standard
Matpriser beror naturligtvis på var man äter. I vagnarna på gatan är det jättebilligt. Äter du på Siam Center i deras "food market" mellan 25 och 40kronor. Inne på restauranger kanske från 40-50 kronor.
Från flygplatsen in till "stan" åker du mycket billigt med airport link. Vi åkte skytrain från Nana (sukhumvitområdet) till Prahya Thai och därifrån till flygplatsen med airport link för 40 bath/person.
Shoppa loss på MBK. Gå på Grand Palace (som är öppet varje dag oavsett vad vissa säger). Gå in på bangkokbybike och cykla med Arne. Det är verkligen en upplevelse. Du får se massor.
Svara med citat

Gammal 2011-01-25, 14:07

Gäst

Standard Svar..
Hej.. att ta en taxi från BKK. till kosam går ganska fort.. det är STORA motorvägar.. men va beredd med typ 150 bath i sedlar,det måste taxiföraren betala vid vägtullarna.. då VET du att du inte blir blåst.. han frågar dig efter pengar när ni stannar till vid tullarna,d är enklast,för taxametern se man hju.. annars kan han säga att jag betalade tullar 400 bath oxå(fast d kanske bara kostade 60 beroende på vilken tid på dygnet du åker)att äta e billigt om du bara vill ha vanlig mat 50-100 bath i bangkok det var allt jag hade att tipsa om .. var rädd om dig å ha ditt liva semester.. Tjing..
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 18:34

Jesman

Medlem
Jesman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Många säger att man ska shoppa loss på MBK när man åker till Bangkok, men jag föreslår att du kollar in normala affärer, tex:

Siam Paragon : The Pride of Bangkok

CentralWorld : The Largest Lifestyle Shopping Destination in Bangkok

Gaysorn - Shopping Center In Bangkok

Welcome to The Platinum Fashion Mall Wholesale 2,000 shops

Finns fler men där har du några. Platinum och området däromkring har många inhemska designers, man kan göra riktigt bra fynd där.

MBK har till 90% piratkopierade kläder som är av varierande kvalitet. Vill man stödja trafficking och slavhandel då är MBK stället att shoppa loss på.

Enklast att ta sig till Kahosan Road är att ta en taxi. Direkt när du kommer ut får du erbjudanden om taxis men de är ganska dyra. Det är bättre att gå till taxi-kön och ta en där.

Mat är en ganska stor variabel, mat på gatan är jättebilligt och sen går det uppåt. En big mac och company ligger runt 140 bath.
Svara med citat

Gammal 2011-01-28, 03:47

CLarsson

Nykomling
CLarsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Mat kan du som de andra också säger hitta väldigt billigt och gott, framförallt runt Khao San. Ska du till Khao San skulle jag rekommendera att du tar en taxi, åk alltid med taxameter! Vill de inte sätta på taxametern så ta en annan taxi.

Ett annat tips/varning är att aldrig åka med tuk-tuk förare som erbjuder en guidad rundtur för 20 baht. Då kommer han bara dra med dig till skräddare, juvelerare och annat trams.

Jag tror nog att du kommer uppskatta MBK, framförallt om du vill köpa lite fejk T-shirts och liknande. Brukar inte vara strålande kvalitet direkt, men det du ska köpa istället är jeans! Jeansen på MBK kostar runt 600 baht och håller bra kvalitet. Jag vet också att många tjejer verkligen gillar Platinum, så missa inte det. I närheten av det ligger också Panthip Plaza, där du kan köpa hyffsat billig elektronik.

Ta bara en taxi till Siam så kan du gå runt och kolla i de olika köpcentrana. Du kommer garanterat hitta något som faller dig i smaken.
Svara med citat

Gammal 2011-01-28, 04:05

Prich

Medlem
Prich är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Emporium är inte heller så dumt. Det ligger i anknytning till Phrom Phong-stationen på skytrainlinjen. Precis intill ligger dessutom en trevlig park, Queens Park, som blir som en oas i all stress och trafik i Bangkok. Väl värt ett besök måste jag säga!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8