|
Boka boende på plats under högsäsong
|

2010-10-20, 10:55
|
Reg.datum: okt 2010
Rykte: 0
|
Boka boende på plats under högsäsong
Jag kommer att åka ner 2 månader nu under högsäsongen (Jan-Mar) och undrar hur svårt det är att få tag på boende på plats. Vi kommer röra oss i södra delen först och främst och i de stora turistområdena (Phuket, Koh Samui, Ko Phanang etc). Vi vill helst vara så fria som möjligt och boka så lite som möjligt i förväg. Så det som oroar mig mest är att vi kommer vara där under sportlovsveckorna då alla charterturister åker ner och många hotell kanske är fullsatta.
Så kommer vi ha några problem att hitta boende då, och hur bör vi göra för att undvika problem?
|
|
|

2010-10-20, 17:03
|
Reg.datum: okt 2009
|
Jag har varit nere flera gånger under högsäsong(två pers) och aldrig bokat något boende innan, nu vet jag inte hur många ni är men är ni bara två så finns det alltid plats bara man letar lite, klart skönare än att boka upp sig innan.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-10-20 klockan 18:38.
|
|
|

2010-10-20, 17:39
|
|
Bokar alltid innan, de bra hotellen är alltid fulla under högsäsong
brukar boka via Thailand guiden fungerar alltid perfekt
ska du har medelklass eller däröver är rådet defenitivt att boka innan, och det vill man ju då det är så billigt med boende i asien
|
|
|

2010-10-20, 17:56
|
Reg.datum: sep 2009
|
kör på sk Guest House och boka inte innan. Finns en del Guest House som är väldigt fina till bra pris. (Google> guest house + ort)
|
|

2010-10-20, 18:38
|
Reg.datum: okt 2009
|
Boka boende kan du göra enkelt på flygplatser, färjeläger eller på resebyråer på gatan mm I Thailand,jag bor alltid på minst medelklasshotell,var senast nere förra januari och hade inga problem att hitta bra hotell,var bla, på Koh Lipe första veckan i Januari, bokade en vecka på Varinresort( medelklasshotell på stranden) i färjelägret i PakBara, sedan blev det Koh Lanta och Krabi, inga problem någonstans att hitta bra hotell, och ska du vara borta i 2månader och fara omkring till flera olika öar och platser så är det klart att du bokar där nere efterhand.
|

2010-10-21, 20:22
|
|
Var i Kata Beach December 09 och det fanns hur mycket lediga rum som helst. Åker i år med ner och har via brevväg och bekanta fått tag i en bungalo för 9000baht i månaden. Två sovrum vardagsrum och kök dock ej Ac men vill inte ha heller .
|
|
|

2010-10-21, 23:46
|
Reg.datum: mar 2010
Rykte: 3
|
Om man vill är ju att boka ngot dygn eller 2 före sen därnere kan du kolla runt i lugn o för vidare färd, är ett alternativ.
jag bokat dock alltid i förväg när jag åker någonstans men jag vet var jag ska vara och har en hyffsad ide vad jag vill göra alltid samt är ingen backpacker .
|
|
|

2010-10-22, 00:05
|
|
|
Eftersom vi har en mindre ekonomisk kris i västvärlden så lär det inte vara några som helst problem att hitta boende i Thailand.
Det går lite hand i hand, dålig ekonomi i västvärlden = många lediga hotellrum.
|
|
|

2010-10-22, 00:27
|
Reg.datum: sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Eftersom vi har en mindre ekonomisk kris i västvärlden så lär det inte vara några som helst problem att hitta boende i Thailand.
Det går lite hand i hand, dålig ekonomi i västvärlden = många lediga hotellrum.
|
Tror faktiskt inte det kommer vara så illa i år, är mest USA som är hårt drabbat just nu men fler är väl på väg att hamna där oxå! Den som lever får se..
|
|

2010-10-22, 07:04
|
|
|
Onlinebokning
Att boka på flygplatsen eller hos någon travel agent är inget jag rekommenderar, framförallt inte på flygplatsen där du garanterat får betala ett betydligt högre pris än nödvändigt. Hitta istället till ett internetcafé och boka ditt hotell i Thailand på tex Agoda.se. Priserna är nästan garanterat lägre, oftast mycket lägre, än att boka direkt på hotellet. Enda gången jag skulle rekommendera det är till något väldigt billigt guest house eller hostel.
|
|
|

2010-11-22, 21:26
|
|
|
Boka hemma och på plats
Det bästa är att boka ett par nätter hemifrån, så att ni slipper göra det på plats när ni är trötta och lider av jetlag. Sedan är det inga problem att hitta boende eftersom ni åker i januari och senare. På www.feria.se kan ni jämföra otroligt många hotell i Thailand. Ni kan dessutom tjäna en hel del på det.
|
|
|

2010-11-23, 13:17
|
|
|
Vi bokade på Thailand Resor senast och det va tur trots lågsäsongen. Det var ett populärt hotell och det va nästan fullt utom ettpar av de "sämre" bungalowsen. Ser nu heller ingen anledning varför inte se till att ha det klart så slipper man sen.
|
|
|

2010-11-23, 19:43
|
|
|
Tog tid att hitta bra hotell
Förra året åkte jag till Thailand med bara en bokad flygstol och tog mig inte tid att boka hotell innan. När jag kom till Phuket var det fullt på alla mina förstaval och jag fick inte ut det jag ville av resan. Dessutom tog det en massa tid i onödan.
Så boka hemifrån! Det gjorde jag och nu vet jag att jag kommer att få ett bra boende och de hämtar mig på flygplatsen.
|
|
|

2010-11-24, 07:09
|
|
|
Instämmer med ovan, boka innan så slipper man ev massa bök. Mång ahotell är bara prutbara ner till det pris de bästa internet priserna ger och ibland inte ens det. Sen visst ibland kan man pruta på plats men man kan ju fråga sig om dt är värt risken att dels spendera tid och sen kanske få välja bort sitt först aval för att spara,,,, ja några hundralappar som mest.
Vi gjorde som Reslustan ovan och kommer använda samma igen.
|
|
|

2010-11-24, 09:32
|
Reg.datum: mar 2010
Rykte: 3
|
Jepp Håller med.
|
|
 |