ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-17, 14:23

Sandraaka

Nykomling
Sandraaka är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Hur mycket pengar när man backpackar?
Hej! Jag och några till tjejer ska ut och resa ifrämst, malaysia, thailand och laos och sen en tripp till peking på hemresan. Vi ska vara borta i 3 månader. Hur mycket går åt? Vi vill ha tak över huvudet och så man känner sig trygg. Vi vill också uppleva de saker som kommer inom vår väg. Vi har räknat på 30000-40000 räcker det tror någon? Gärna tips på ställen man inte får misssa också! Tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2010-10-17, 20:18

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
10000 i månden får man iaf minst räkna med. Det plockar ju på så fort man ska röra på sig så jag skulle iaf försöka ha 15000 i månaden för att känna mig lugn under resan!

Finns folk som lever på 5000 i månaden men är inget jag skulle föredra på en "semester"

Lycka till!

Gammal 2010-10-20, 11:23

Sandraaka

Nykomling
Sandraaka är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard backpacka
Okej, jo de är så jag tänkt lite också! men skönt att ha någon annans omdöme också! Förslag på ställen som är viktiga att besöka?
Svara med citat

Gammal 2010-10-20, 16:31

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Svår fråga det där med ställen som är viktiga att besöka, beror ju helt på vad man är ute efter.. Så kan bara tala för mig själv och då finns det bara en plats som är mer viktigt än andra för mig och det är Bangkok med allt vad det innebär. Man kan utan problem spendera 1 månad i Bangkok och uppleva något helt nytt varje dag!

Men antar att det inte är aktuellt så hoppas någon annan kan svara lite bättre än mig. Skriv isåf lite vad ni är ute efter så blir det lättare att ge ett givande svar!

Vet inte om man får tipsa om andra forum här men finns ett par som är mer aktiva än detta och som även (tycker jag) har mer kunnigt folk. Skickar ett PM, är väl risk man blir avstängd annars

Gammal 2010-11-21, 16:01

Gäst

Standard Trogna vänner
Hoppas bara att dom du har betämt dig för att åka med verkligen inte kommer ångra sig för då kan det bli riktigt dyrt i värsta fall!
Svara med citat

Gammal 2012-01-09, 07:30

pavcar

Nykomling
pavcar är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Standard lite frågor
Hej alla!
Jag o min man planerar en ett års backpackning genom världen nästa år. Men jag är lite tveksam inför det då jag är rädd att min man börjar bli för gammal, han kommer vara 37 då. Anledningen till min rädsla är att 1.Pensionsparande 2.Att han ska få ett heltids o fast jobb efter resan. 3.Barn, vi vill ju ha det också. Är det jag som är löjlig som tänker så här eller borde jag noja mig? Vi pratar även om att flytta utomlands för att bo i o jobba.Någon som har erfarenheter av det? Vi funderar på Australien.

Tack på förhand!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8