ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-06, 15:32

Gäst

Standard Jordnötsallergi och snabbmatskedjor
Hej

Är dödligt allergisk mot jordnötter och jordnötsolja. Nu försöker jag planera min överlevnad i Thailand genom att hitta västerländska snabbmatskedjor där man borde kunna äta utan att få en allergichock.

Ni med svår jordnötsallergi..har det fungerat att äta på McDonalds, Burger King och Pizza hut i Thailand?
Svara med citat

Gammal 2010-10-07, 19:27

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej

Är dödligt allergisk mot jordnötter och jordnötsolja. Nu försöker jag planera min överlevnad i Thailand genom att hitta västerländska snabbmatskedjor där man borde kunna äta utan att få en allergichock.

Ni med svår jordnötsallergi..har det fungerat att äta på McDonalds, Burger King och Pizza hut i Thailand?
Hej, vet inte alls hur det är med snabbmaten men tänkte tipsa om en överstt text om allergi. Du kanske redan har och man ska såklart inte förlita sig på att någon följer en text hur som helst, men ändå.

Hoppas du får det bra med maten på din resa

Lär dig prata Thai | Thailand Resor - Hotell och flyg bokning
Svara med citat

Gammal 2010-10-08, 16:51

Gäst22

Standard
Så gott som alla snabbmatskedjor serverar något med nötter. Detta betyder att de inte är nötfria zoner.
Svara med citat

Gammal 2010-10-10, 12:08

Gäst

Standard
Jag ska skaffa en översättning. Jardnötter är inte en nöt utan en ärta..!

Jag vet att det kommer att bli jättesvårt, men jag hoppas på snabbmatskedjorna (som här hemma är jordnötsfria är) det utomlands blir det lite lättare i alla fall. Burger King lovar att det är jordnötsfritt i alla fall.
Svara med citat

Gammal 2010-10-10, 12:58

HasseL

Medlem
HasseL är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst;

Jag ska skaffa en översättning.
Det kan du göra här: Killer Peanut
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8