ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-02, 17:29

Gäst Natalie

Standard Väder i Krabi nov?
Hej. Ska dra till thailand den 8 november. Det blir antagligen bangkok några dagar innan man drar vidare. Hur är vädret i Krabi då? Bangkok? Finns det någonstans där vädret är bättre i Thai i början av november?
Tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2010-10-04, 11:24

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Natalie Visa inlägg

Hej. Ska dra till thailand den 8 november. Det blir antagligen bangkok några dagar innan man drar vidare. Hur är vädret i Krabi då? Bangkok? Finns det någonstans där vädret är bättre i Thai i början av november?
Tacksam för svar
Monsunen har normalt avtagit då både i Bangkok och på västkusten så ni ska nig få det bra då, men man kan aldrig säga något om vädret med säkerhet.

Här kan du läsa och se statisktik över Thailand vädret månad för månad.
Svara med citat

Gammal 2010-10-04, 19:04

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Jag har varit i området (Phuket, Krabi) vid två tillfällen under november månad, första gången så var jag de två första veckorna i november och då regnade det en skur varje dag och vissa dagar ihållande, den andra gången tillbringade jag från den 25 nov till mitten på Dec, och det var kanonväder varje dag med enstaka skurar på nätterna, men det är olika från år till år hur länge monsunen håller sig kvar, men vill du vara på den säkra sidan så vänta till slutet av november.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8