ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-30, 14:28

Lisa1991

Nykomling
Lisa1991 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Smile Nyår i thailand 10/11
Hallå!
Vi är 3 tjejer 20 år gammla som tänker åka till thailand den 6e december, vi kommer vara borta ungefär 1.5 månad. alltså fira jul och nyår där borta, det är första gången i thailand för oss och vi behöver många tips! Vi vill såklart hinna se så mycket som möjligt av thailand. Fina stränder, vattenaktiviteter, shopping, bada med delfiner? och självklart bra party!

Den stora frågan är vart ska vi fira vårat nyår? Det finns ju så oerhört många ställen. Fina stränder med bra aktivitet på dagen och party som varar hela natten! Även intresserade av tips på bra hotel över nyår, behöver absolut inte vara exkluvist, men ändå inte allt för ruttet.

Även julen är ett frågetecken, finns det typ svenskt julbord? och isf är det något man borde ha eller när man väl åker till thailand ska man fira jul på nå thailändskt vis? Vilken stad/ö över jul?

Ge mig tips på allt ni kan komma på.

Tacksam för ALLA svar
Svara med citat

Gammal 2010-08-31, 08:11

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Utan att veta så är jag rätt säker på att det går att hitta julbord även där, om man hittar något svenskt/skandinaviskt ställe, sen firar inte direkt Thailändarna jul eftersom det är en kristen högtid, med det sagt innebär det inte att man inte ser "Merry Christmas"-skyltar.

Finns nog någon som varit där över jul som kan hoppa in och upplysa eder. =}
Svara med citat

Gammal 2010-09-01, 19:14

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa1991 Visa inlägg

Hallå!
Vi är 3 tjejer 20 år gammla som tänker åka till thailand den 6e december, vi kommer vara borta ungefär 1.5 månad. alltså fira jul och nyår där borta, det är första gången i thailand för oss och vi behöver många tips! Vi vill såklart hinna se så mycket som möjligt av thailand. Fina stränder, vattenaktiviteter, shopping, bada med delfiner? och självklart bra party!

Den stora frågan är vart ska vi fira vårat nyår? Det finns ju så oerhört många ställen. Fina stränder med bra aktivitet på dagen och party som varar hela natten! Även intresserade av tips på bra hotel över nyår, behöver absolut inte vara exkluvist, men ändå inte allt för ruttet.

Även julen är ett frågetecken, finns det typ svenskt julbord? och isf är det något man borde ha eller när man väl åker till thailand ska man fira jul på nå thailändskt vis? Vilken stad/ö över jul?

Tacksam för ALLA svar
Som vanligt beror det ju på vad man vill göra... att ge hotelltips generellt är också svårt, då det säkert finns 100 000 hotell för alla smaker och plånböcker i Thailand...

Jag tror det bästa ni kan göra är att åka dit och lösa hotellfrågan på plats. Det finns alltid lediga hotell vart man än hamnar.

Gammal 2010-09-02, 00:39

Lisa1991

Nykomling

Standard
tack för svaren. ne precis just hotel är väl inte så svårt att hitta men ställe, vart ska man fira sitt nyår? vilken stad/ö? spelar det inte heller någon större roll kanske? :P
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 20:02

Maldini

Standard
Ska själva dit 2 månader (dec & jan) och vi ska spendera jul och nyår på Koh Phangan, grymt full moon party där på nyår, det är där ni ska vara på nyår!
Svara med citat

Gammal 2010-09-11, 13:41

Lisa1991

Nykomling

Smile
ja jag har hört talas om new moon festivalen, verkar grymt! får nog bli nyår där tack för svar!
Svara med citat

Gammal 2010-09-11, 22:02

Erik21

Smile
Koh pangan garanterat!
Är två polare som drar ner nu i oktober, stannar hela vintern =)
Ses på koh pangan i december!
Svara med citat

Gammal 2010-09-28, 08:59

IdaEmilsson

Nykomling
IdaEmilsson är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Håller med er andra - Koh Phangan!

Jag åker 26e december med två tjejkompisar. Vi kommer stanna ca en månad och resa vidare därefter. Så om någon är på att ses under januari är det bara att hojta till. Eller om det är någon annan som ska åka runt i Asien och vill resa tillsammans med ett roligt sällskap
Svara med citat

Gammal 2010-11-12, 17:24

Gäst

Standard
koh chang, lätt. grym mat och shopping, stränderna är awsome. och ett billigt men skitbra hotell heter koh chang kacha resort. direkt på stranden, stoooor frukostbuffe, stora pooler vid havet osv. ska lätt tillbaka dit.
Svara med citat

Gammal 2010-11-12, 23:55

Gäst

Standard koh phangan
Koh Phangn helt klart.... droger, dricka sig fulla, många européer som ställer upp på free sex osv, allt egentligen fan klart mycket bättre en skit tråkiga sture plan.

Annars om du vill unna dig lite lyx på just ny års dagen eller vill countdown i stor stad så rekommenderar jag lite lyxigare hotell med sky bar och restaurang.

Luxury Hotels & Spa Resorts - Maldives, Phuket, Bali, China, Mexico | Banyan Tree

Lär ju kosta fan en hel del med säkert värd att bo där minst 1 natt iaf på nyår hehe
Svara med citat

Gammal 2010-11-13, 17:11

Gäst

Standard Många platser är bra
Jul och nyår är perfekt i Thailand och när ni kommer dit kommer ni även att få klart för er var folk ska fira jul och nyår. Häng på det som verkar roligast.
Vill ni kolla in hotell i Thailand redan innan ni åker föreslår jag ett besök på www.feria.se där finns en bra sökmotor för hotell i Thailand plus en hel el annan info som kan vara bra att känna till.
Ett tips är att boka åtminstone första natten hemmifrån, så slipper ni det när ni kommer fram trötta och jetlegade.
En sista sak bara. Ta inte till er förmycket av föregående inlägg, särskilt inte det där om drogerna. Det kan bli väldigt jobbigt och kostsamt om det går illa.
Ha nu en bra resa.
Svara med citat

Gammal 2010-11-14, 10:03

Ö paradis

Standard
Svår fråga, men vill ni ha riktig storfest på beachen är det Haad Rm på Phangan som gäller.

Brukar va riktigt trevligt och bra drag även på Chaweng beachen vid Ark bar tex. Mindre och mysigare för de som inte bara vill dansa runt i sanden.

Jag skulle nog välja Samui eller Phangan för den saken. Phuket som är poppis blir lite mindre paradiskänsla på.

Strand info och hotel och annat finns bla här Thailand Resor - Thailand Flyg, Hotell och Resort online bokning
Svara med citat

Gammal 2010-11-29, 10:27

lejon424

Standard kho phangan
Vi är fyra killar som åker ner 20 dec och hem 18 Jan. Var där förra året och var på lite olika ställen men utan tvekan var phangan bästa stället.om du gillar att festa, sol och bad osv. Allt var så bra där, så där ska vi firanyår, rekommenderar de. Hade vart kul och träffa några svenskar man snackat med där nere.
Svara med citat

Gammal 2010-12-02, 19:14

J.P.E.

Standard Boka hotell Jul/nyår
lejon424 eller annan:

I vilken utsträckning behöver man boka hotell hemifrån när man reser i Thailand över Jul och Nyår?

Är det lätt att hitta "lediga rum" på plats?

Skiljer det sig mellan öarna?
Svara med citat

Gammal 2010-12-02, 20:08

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa1991 Visa inlägg

Hallå!

Tacksam för ALLA svar
Fira jul på thailändsk vis? Det är ungefär lika vanligt som att fira julafton i Iran. Du vet man tänder ett ljus för Jesus och så.

Thailändare på turistorter firar jul och alla andra västerländska högtider med alkohol. Sen bryr de sig inte riktigt om vad man firar, de festar helt enkelt.

Julbord finns på alla större turistorter.

Vilken stad eller ö, då får ni nog precisera lite mer vad ni är ute efter.
Svara med citat

Gammal 2010-12-02, 21:56

Gäst

Thumbs up Phi phi islands
Nyår firas helt klart bäst på phi phi! Där lär det bli fest till tusan, lär vara väldigt mycket svenska ungdomar som firar där också (om man nu är ute efter det.).

Koh phangan gör sig bäst under full moon som äger rum den 21:e december, rekommenderar er dock att vara där några dagar innan å "insvepa atmosfären". Rätt häftig upplevelse faktiskt. Missa inte!

Angående Koh Chang som någon föreslog, skön ö om man är ute efter att koppla av å chilla. Så vill man fira nyår på det viset så åker man till Koh Chang.

Phuket å Koh Samui som någon annan föreslog är väl ett bra förslag om man vill fira med berit 55, kalle 11 å lena 43.. ..typ. Familjevänligt med andra ord.
Svara med citat

Gammal 2010-12-06, 23:11

Gäst

Standard
jag är en kille på 21 år som ska ner på nyår också men vet inte riktigt var jag ska fira än men hör gärna av er
Svara med citat

Gammal 2010-12-14, 23:30

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av IdaEmilsson Visa inlägg

Håller med er andra - Koh Phangan!

Jag åker 26e december med två tjejkompisar. Vi kommer stanna ca en månad och resa vidare därefter. Så om någon är på att ses under januari är det bara att hojta till. Eller om det är någon annan som ska åka runt i Asien och vill resa tillsammans med ett roligt sällskap
tja jag åker ner på julafton och då ska jag till min bror som köppt hus i huahin sen ska jag nog vidare ber till phuket runt patong tror jag men kommer nog åka till andra ställen också men jag vill gärna träffa andra svenskar så adda min msn olesen_89@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-09-07, 13:04

gyllene

Nykomling
gyllene är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Standard Boende
Hej! Vi är två brudar som åker asien runt med start den 29 november 2011. Under jul/nyår så ska vi bo på koh phangan. Vi har boende bokat den 24/12-27/12, vi behövder därför hitta ett boende från 28/12-1/1 2012. Någon som vet något ställe som ännu inte är fullbokat eller har ett rum över? Mejla gärna mig på oliveersson@hotmail.com ..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8