ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-26, 13:31

Lelle-J

Nykomling
Lelle-J är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard Fantasea Villas, Kamala beach el Littel Mermaid, Kata
Har bokat flyg till Phuket i början på januari och letar nu boende. Vi är 2 vuxna + ett barn (7 år) som gillar lugna ställen och vackra stränder, och vill kunna gå ut och äta på olika restauranger. Är det någon som bott på Fantasea Villas i Kamala beach? Nackdel med dem är att de inte har någon restaurang (frukost...) och vi vill absolut slippa handla hem en massa. Kanske det finns runt hörnet så man slipper gå långt för att äta frukost? (det ligger tydligen liten bit från centrum)
Eller har någon ett annat tips på boende. Kollade lite på Kata beach också, Little Mermaid, som var billigt. Men vi vill som sagt ha lugnt och kanske är det mycket festande där...? Vet att vi kommer se "skiten" med (dvs prostitutionen) men vill också helst slippa se det så mycket som möjligt...
Tacksam för svar!
Maria (ovan Thailandsresenär)
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 16:04

Gäst

Standard
Här är ett riktigt toppenhotell, lugnt och skönt, nära till stranden, och huntratals restauranger runt om, och dessutom en skaplig frukost.
Salathai Resort Phuket. Sista minuten Interneterbjudanden på Agoda
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 20:24

Lelle-J

Nykomling

Standard
Tack för tipset, men jag kommer aldrig vilja bo i Patong.
Maria
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 21:46

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle-J Visa inlägg

Tack för tipset, men jag kommer aldrig vilja bo i Patong.
Maria
Motivera ditt svar, varför ??, har du en förutfattad mening ??? eller du går bara på vad du tror ???
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 22:14

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard
Hon behöver väl inte motivera sig , hennes åsikt .
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 22:18

Lelle-J

Nykomling

Standard
Som jag skrev vill jag se så lite som möjligt av "skiten" dvs äckelgubbarna/männen som köper människor och i Patong finns det mycket sådant. Då är det bättre att åka någonstans med lite mindre av de typerna eller hur...? Jag vill kunna njuta av Thailand utan de sakerna som förstör intrycket man får. (har varit i Thailand förut och vet vad jag vill undvika, har dock aldrig varit i Phuket...)
Maria
Svara med citat

Gammal 2010-08-27, 07:16

connye

Globetrotter

Standard
Som jag har förstått det på kata så ser du inga sk. äckelgubbar på stranden o så det är väl kanske ifall du går där beer bars finns, dom är ju inte överallt utan är väl koncentrerad till specifika gator ungefär som i patong fast i väldigt liten skala.

Och bor man i södra kata så behöver man inte vara rädd och gå hungrig.

Detta är vad jag fått berättat för mig nån som varit där får förklara mer.
Svara med citat

Gammal 2010-08-27, 10:56

Lelle-J

Nykomling

Standard
Tack för ditt svar! Är det någon som hört hur Little Mermaid är? Barnvänligt osv.? (angående mina önskningar... )
Maria
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 12:20

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle-J Visa inlägg

Som jag skrev vill jag se så lite som möjligt av "skiten" dvs äckelgubbarna/männen som köper människor och i Patong finns det mycket sådant. Då är det bättre att åka någonstans med lite mindre av de typerna eller hur...? Jag vill kunna njuta av Thailand utan de sakerna som förstör intrycket man får. (har varit i Thailand förut och vet vad jag vill undvika, har dock aldrig varit i Phuket...)
Maria
"Har aldrig varit i Phuket." Hur kan du då utdömma det, bevisar ju bara att du går på vad du hört men inte själv upplevt. Sen ser man ju vad man vill, letar du efter det så hittar du det vart i världen du än är, så tagga ner lite och njut av livet istället för att förfasas.
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 13:33

connye

Globetrotter

Standard
hon har fått svar , och varför tar du det personligt?
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 14:37

Lelle-J

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

"Har aldrig varit i Phuket." Hur kan du då utdömma det, bevisar ju bara att du går på vad du hört men inte själv upplevt. Sen ser man ju vad man vill, letar du efter det så hittar du det vart i världen du än är, så tagga ner lite och njut av livet istället för att förfasas.
Jag dömer inte ut Phuket, utan Patong. Jag har 8 olika personer på jobbet som är vana Thailandsresenärer och har ungefär samma värderingar som mig och alla säger "åk inte till Patong!!". Jag litar på mina vänner.
Dessutom mådde jag rätt dåligt förra gången i Thailand när jag såg 2 gubbar som hade köpt var sin pojke i 12-årsåldern... Likaväl som jag mådde dåligt av att se gubbar i 50-60-årsåldern gå med småtjejer som både kroppsligt och annars såg ut att vara 13-14 år. Det är möjligt att de var äldre, men väljer man prostituerade som nästan ser ut som barn, vad är man då...?

Jag lovar, jag är en livsnjutare och en cool, "nertaggad" person annars. Men också en känslosam person som likaväl "förfasas" över att se djur fara illa som barn och ungdomar.
Maria
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8