ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-20, 01:05

Gäst

Standard ensam blond tjej i bangkok
är det en bra idé? liten o söt o klen. ska bo i bangkok ett par månader.... borde jag sätta stopp för det till varje pris!!? hjälp!!

orolig...
Svara med citat

Gammal 2010-08-20, 01:41

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Låter du henne vara i Sthlm eller GBG? isåf är Bangkok inga problem. Men som överallt så ska man kanske inte göra vadsomhelst, närsomhelst.....
Svara med citat

Gammal 2010-08-20, 05:52

Gäst

Standard
Bangkok är säkrare än Sverige.

Sen som överallt annars beror det på hur man klär sig, vart man går osv.

Antalet våldtäkter på vita kvinnor i Bangkok är lägre än vilken annan europeisk stad som helst. Då menar jag procentuellt.

Händer något då är det med all säkerhet en annan västerlänning och inte Thai.
Svara med citat

Gammal 2010-08-20, 16:40

Gäst

Standard
det är faktiskt inte thailändare jag är oroliga för, utan för att det hänger en del västerlänskt drägg där, ja visst de finns drägg här hemma med, men känns som hon blir mer utsatt där... Hon berättade om en händelse när hon var där senast som fick mej lite orolig.. Den gången hade hon sin kompis med o då känns det ju tryggare..

aja ni lugnade mej lite iaf ......
Svara med citat

Gammal 2010-08-22, 01:24

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

det är faktiskt inte thailändare jag är oroliga för, utan för att det hänger en del västerlänskt drägg där, ja visst de finns drägg här hemma med, men känns som hon blir mer utsatt där... Hon berättade om en händelse när hon var där senast som fick mej lite orolig.. Den gången hade hon sin kompis med o då känns det ju tryggare..

aja ni lugnade mej lite iaf ......
Fördelen som vettiga unga tjejer har i Bangkok till skillnad mot storstäder i Sverige är att folk månar om att de ska ha det bra.

Vettiga tjejer är de som inte slänger på sig kort kort och knatar ut på gatan klädda som go-go tjejerna när de uppträder. Har man på sig en kjol som går till knäna eller byxor, en blus eller en heltäckande t-shirt då inser folk att det är en "fin" flicka, skulle en sån tjej behöva hjälp då kommer det folk till undsättning.

Jag har sett många exempel i Bangkok där västerländska tjejer klär sig som prostituerade, de verkar tro att man ska knata omkring i korta linnen, minimala kjolar osv. för att det är varmt.

Personligen är jag förvånad över att folk tycker det är snyggt att dagens tjejmode i Sverige är exakt hur de prostituerade klädde sig på 80-talet.

Klädsel i Asien är viktigare än vad folk tror.
Svara med citat

Gammal 2010-08-24, 12:05

Thailand_JB

Medlem
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard
Bangkok är en trygg lugn stad i mina ögon. Speciellt för en västerlänning. Tror inte att du behöver oroa dig det minsta. Jag skulle vara mer orolig för en lördagnatt i Stockholm.

Gammal 2010-08-24, 12:08

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Thailand_JB Visa inlägg

Bangkok är en trygg lugn stad i mina ögon. Speciellt för en västerlänning. Tror inte att du behöver oroa dig det minsta. Jag skulle vara mer orolig för en lördagnatt i Stockholm.
Håller med! Varken västerländsk man eller kvinna behöver känna oro där. De enda bovar man ska se upp för är andra västerlänningar i sådana fall och som redan nämnts så lär thaisen hålla ögonen öppna för någon i nöd. Vänligare folk får man leta efter.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8