Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
det är faktiskt inte thailändare jag är oroliga för, utan för att det hänger en del västerlänskt drägg där, ja visst de finns drägg här hemma med, men känns som hon blir mer utsatt där... Hon berättade om en händelse när hon var där senast som fick mej lite orolig.. Den gången hade hon sin kompis med o då känns det ju tryggare..
aja ni lugnade mej lite iaf  ......
|
Fördelen som vettiga unga tjejer har i Bangkok till skillnad mot storstäder i Sverige är att folk månar om att de ska ha det bra.
Vettiga tjejer är de som inte slänger på sig kort kort och knatar ut på gatan klädda som go-go tjejerna när de uppträder. Har man på sig en kjol som går till knäna eller byxor, en blus eller en heltäckande t-shirt då inser folk att det är en "fin" flicka, skulle en sån tjej behöva hjälp då kommer det folk till undsättning.
Jag har sett många exempel i Bangkok där västerländska tjejer klär sig som prostituerade, de verkar tro att man ska knata omkring i korta linnen, minimala kjolar osv. för att det är varmt.
Personligen är jag förvånad över att folk tycker det är snyggt att dagens tjejmode i Sverige är exakt hur de prostituerade klädde sig på 80-talet.
Klädsel i Asien är viktigare än vad folk tror.