|
|

2010-08-19, 14:50
|
Reg.datum: mar 2008
Rykte: 4
|
Vart i Thailand ska man?
Hej!
Vi är ett gäng ungdomar på 20-22 år som undrar vart i thailand man ska åka om man vill festa gärnet?
Som jag har uppfattat det så är det Patong som gäller. Stämmer det?
När är det som mest folk i Thailand och vart åker de flesta svenskar?
Högsäsong börjar o slutar?
Tacksam för andra tips som kan vara bra o veta!
|
|
|

2010-08-19, 16:11
|
Reg.datum: jul 2008
|
Patong on man vill ha horor, Koh Phangan runt fullemåne om man vill ha MASSIVT party.
|
|
|

2010-08-19, 17:13
|
|
Ok, men det är inte så att man kan pendla mellan dem 2 ställena utan det är antingen eller? Ja menar att man åker inte tid över dagen utan man stannar där några dagar? Eller kan man åka dit o festa för att sedan åka tillbaka till patong när man är klar?
|
|
|

2010-08-19, 18:21
|
|
Du kan åka fram och tillbaka om du vill, men det verkar lite omständigt.
Spana hellre in Chaweng, partystaden på Koh Samui, man kan åka därifrån till Koh Phangan till exempel. Men allt beror ju på hur lång tid ni har på er också. Jag tror att det är bättre party på Koh Phangan än i Patong. När jag var på Koh Phangan var jag där i en vecka runt fullmånen och festerna som var varje kväll var helt grymma, på fullmånen är det 30.000 pers på Haad Rin och festar samtidigt.
Jag var där i Januari/Februari någon gång förra året.
|
|
|

2010-08-19, 18:41
|
|
|
Skulle inte åka till Koh Samui om man vill ha häftigt festande, bortsett från fullmånepartyt men det är för mycket droger och skit där. Patong har allt och lite till, lugnt och städat eller häftigt och ostädat, har varit på de flesta ställen i Thailand och har helt blivit frälst för Patong.
|
|
|

2010-08-20, 14:06
|
|
Så man kan med andra ord säga att det är lite utav en smaksak när det gäller vilket som är bäst. Har läst ganska mycket om Patong och har fått en väldigt positiv bild utav det.
Är det mycket turister som festar eller är lokalbefolkningen också ute om kvällarna? När är bäst att åka till Patong respektive Koh phangan?
Vi är mestadels ute efter fest ska ja nämna igen. Även lite sol o bad.
Någon annan som har något att säga om Patong eller annat bra ställe?
|
|
|

2010-08-22, 10:17
|
|
|
Chaweng är ett bra tips och som sagt tar man en båttur på 30 min tull Haad Rin för fullmoon party.
Patong är det inget fel på, det finns ett blandat utbud av ställen där. Allt från barer till större clubbar. Där har man bra drag i princip året runt, det som skiljer mest är vädret och att semesterfolket kommer från andra delar av världen vid olika årstider. Dit är det December till April som gäller. Beroende på vad man vill ha så skulle jag satsa på Seduction, eller några av barstråken på Bangla, det finns en hel del där mer yngra hänger och där det inte kryllar av enbart sliskiga typer.
Sen har nu Safari, ett bra ställe plus flera i Phuket Town men där hittar ni inga Svenskar dock :P
Phuket Nightlife | Thailand Hotel
Sen ska man absolut inte glömma Bangkok som myllrar av grymma ställen. Ni yngre som vill träffa Svenskar skulle nog gilla Khaosan Road.
Koh Samui funkar året runt, bäst drag är det trots allt under Svenska vinter efter årsskiftet men även på sommaren är det bra med folk. Även om det är mindre finns det en hel del bra ställen. Åker ni över nyår är det tex väldgt bra på Chaweng beach för festande, men ännu galnare såklart på Hadd Rin som har sitt klimax då.
|
|
|

2010-08-22, 19:32
|
|
Tack för svaret. Ska se över alla olika förslag. Det är bara att förtsätta fylla på med förslag och andra erfarenheter. Vill veta mycket om Patong. Tack!
|
|
|

2010-08-23, 13:37
|
Reg.datum: sep 2009
Rykte: 0
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Skulle inte åka till Koh Samui om man vill ha häftigt festande, bortsett från fullmånepartyt men det är för mycket droger och skit där. Patong har allt och lite till, lugnt och städat eller häftigt och ostädat, har varit på de flesta ställen i Thailand och har helt blivit frälst för Patong.
|
Att det är mer droger på Koh Samui än Phuket/Patong har jag väldigt svårt att tro! Kan man få en källa eller iaf ett bra svar på dina grunder!
Mvh..
|
|
|

2010-08-23, 13:47
|
Reg.datum: mar 2010
Rykte: 2
|
Tror han tänker på koh phangan o dess fullmoon party.
|
|
|

2010-08-24, 01:09
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av connye
Tror han tänker på koh phangan o dess fullmoon party.
|
Om det är så behöver jag inget som styrker inlägget  Men just Koh Samui/Chaweng upplever jag betydligt lugnare än patong
|
|
|

2010-08-24, 01:59
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
|
Citat:
Ursprungligen postat av RL26
Om det är så behöver jag inget som styrker inlägget  Men just Koh Samui/Chaweng upplever jag betydligt lugnare än patong
|
Citat:
Tror han tänker på koh phangan o dess fullmoon
party.
|
Jag har varit på en hel del ravefester i mina dar och är ganska van vid att se knarkande människor, jag kan inte påstå att andelen knarkande människor var särskilt hög på Fullmoon. De som gjorde det höll mest till uppe i "Magic Mushroom husen" på höjden. De flesta som går dit (fullmoon) dricker kanske en och annan bucket för mycket men så mycket droger är det inte att tala om.
Som ett tillägg i debatten kan jag informera om att det förekommer minst lika mycket droger på de lite finare nattklubbarna i våra svenska städer. Kolla runt Stureplan i Stockholm, Avenyn i Göteborg och så vidare.
Jag är ingen drogliberal och försvarar inte användandet utav droger på något sätt. Och nej, jag är inte ens en särskilt ivrig nyttjare utav alkohol heller.
Senast redigerad av wkstrm den 2010-08-24 klockan 08:57.
|
|
|

2010-08-24, 08:28
|
Reg.datum: mar 2010
Rykte: 2
|
menade inte att det skulle vara mycket knark , bara att det var den ön han menade kanske?
Värsta ställen när det gäller sånt är nog stockholms innekrogar sett folk dra linor mitt framför snoken på en utan att se det minsta bekymrade ut.
Edit.
Upptäckte att du o jag nästan sa samma sak så går det när man inte läser inläggen ordentligt aja
|
|
|

2010-08-24, 08:56
|
|
Citat:
menade inte att det skulle vara mycket knark , bara att det var den ön han menade kanske?
Värsta ställen när det gäller sånt är nog stockholms innekrogar sett folk dra linor mitt framför snoken på en utan att se det minsta bekymrade ut.
Edit.
Upptäckte att du o jag nästan sa samma sak så går det när man inte läser inläggen ordentligt aja 
|
haha.. Ja! 
Dessutom var inlägget inte riktat till dig egentligen, utan till de andra, jag glömde bara editera in deras inlägg, skall fixa omgående.
|
|
|

2010-08-24, 23:25
|
|
|
Full moon party på Koh Phangan är tyngsta festen med flera tusen ungdommar, runt 15 000 inte ovanligt, på stranden Haad Rin, men den e bara en gång i månaden ( musik: techno, disco, hardcore, trance ). Koh Phangan har även Half moon party ( tribal House och trance musik ), Shiva moon party, moon set party samt black moon party varje månad. Annars är det fullt med festande över hela Thailand, eftersom de har mkt turister o thailändarna själva älskar att festa. Mest är det i Bangkok ( Khao san road är en legendarisk backpackergata med billiga hotell, turister, thaibrudar, barer, nattklubbar ) Patong, Pattaya ( walking street kryllar av barer, nattklubbar och strippklubbar. dock är det sunkigare strand i Pattaya. ) o Chaweng på Koh Samui. Koh Samui har även Lamai där det finns mkt "lady-bars" med lättklädda tjejer som står i baren och kan köpas loss för 300 bath om man vill ta de från jobbet ( dessa 300 går till barägaren för förlorad arbetskraft, sen är det en separat deal vad som sker mellan dej o henne ). Tjejer o alkohol är annars tillgängligt mer eller mindre överallt i thailand!! Start smartthailandsinfo - Smart Thailandsinfo
På dessa ställen är det i första hand turister samt thailändska tjejer som festar, men även lokala thaikillar förekommer givetvis.
|
|
|

2010-08-25, 18:25
|
|
Vilken gullig diskussion det blev till slut :P
Men de e så att jag har läst igenom alla svar och plockat ihop lite ställen som folk har nämnt. Några av ställena kanske är samma plats, men ja har ingen koll på thailand så ni får ursäkta.
Vi hade tänkt att bo i Patong. Vilka ställen kan man åka till och bara festa över "dagen" om man säger så? Och vilka ställen ska man helst övernatta på?
Är det lätt att ta sig till Bangkok från Patong?
Koh Phangan
Chaweng
Bangkok
Koh Samui
Hadd Rin
Pattaya
|
|
|

2010-08-25, 18:41
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Vilken gullig diskussion det blev till slut :P
Men de e så att jag har läst igenom alla svar och plockat ihop lite ställen som folk har nämnt. Några av ställena kanske är samma plats, men ja har ingen koll på thailand så ni får ursäkta.
Vi hade tänkt att bo i Patong. Vilka ställen kan man åka till och bara festa över "dagen" om man säger så? Och vilka ställen ska man helst övernatta på?
Är det lätt att ta sig till Bangkok från Patong?
Koh Phangan
Chaweng
Bangkok
Koh Samui
Hadd Rin
Pattaya
|
Koh Phangan = en ö, Haad Rin = en ort på Koh Phangan
Koh Samui = en ö nära Koh Phangan, Chaweng = en ort på Koh Samui
Bangkok
Pattaya
Pattaya ligger typ öster(kanske lite syd också) om Bangkok om jag inte minns helt fel.
Hoppas det där rätade ut lite frågetecken.
|
|
|

2010-08-26, 15:38
|
|
|
Koh Phangan och Koh Samui kan man kalla för systeröar. Alltså de e nära varandra och ligger i Siam-Viken ( sydöstra Thailand ) Phuket ligger i andamanska havet ( sydvästra Thailand ). Chaweng är den mest exploaterade platsen på Koh Samui, Lamai lite mindre exploaterad plats på Samui. Haad Rin mest exploaterad ort på Koh Phangan och är orten som har Full Moon party en gång i månaden. Bangkok ligger i centrala Thailand, inte långt från Pattaya ( ett par timmar med buss ). Från Patong tar det ca. 10-15 timmar med båt+buss till Bkk, men flyg finns och tar nån timme. Även Koh Samui har flygplats. Patong är bästa stället för festande i andamanska havet, så ser ingen anledning att ta dagstur därifrån för festande nån annanstans, eventuellt kan man dra till PhiPhi island för att vidga sina vyer o festa lite där, tar ca. 90 min. med båt från Phuket. Både Phuket/Patong och PhiPhi är dyrare än östra sidan ( Koh Samui, Phangan. även Koh tao ligger nära Samui/Phangan och erbjuder bra snorkling/dykning o inte alltför dåligt festande ). Start smartthailandsinfo - Smart Thailandsinfo
|
|
|

2010-08-27, 17:34
|
|
Ok. För det är faktiskt så att vi är inte riktigt ute efter att hitta det "riktiga" thailand. Vi vill ha typ "chater thailand" med mycket turister och liv på nätterna. Så det är alltså Patong som är det bästa om man inte vill behöva resa runt?
Någon som har förslag på hur man ska fixa boende? Är det bäst att åka ner dit och fixa boende? Finns det någon risk för att alla centralt belägna hotell är fullbokade mellan december-januari?
Finns det nån som har bott på ett hotell nära stranden och Bangla Road. Det vill säga gångavstånd? Ett billigt hotell som ni kan rekomendera?
|
|
|

2010-08-29, 15:44
|
|
ta in på något av alla guesthouse som finns, gångavstånd skulle jag säga att det är i hela patong. Tar aldrig mer än 15-20min att ta sig till Bangla!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|