Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Vad kostar ett sånt här guesthouse? Och vad ska man förvänta sig utav det?
Är det som ett billigare hotell eller bara någonstanns man kan sova typ?
Vet inte riktigt vad det är för något. Kan någon förklara?
|
Finns i olika prisklasser som allt annat. Egentligen så ska väl ett "guesthouse" vara ett ställe att sova på hemma hos någon men så är det överlag aldrig längre, utan är mer som ett litet hotell med lite mindre antal rum! Kvaliten på dessa varierar STORT!
Moser Guesthouse - Guest House Rooms Near Beach Patong Phuket Thailand Där spendera jag 17 dagar sist jag var i patong och stället hör till ett av dom bättre "guesthousen" jag bott på. Jag gjorde en deal med "Noi" som jobbar där att betala 550Baht natten om jag stanna minst 7 dagar men blev som sagt 17 nätter.
Är för övrigt jag som är på bilden med den vita kepsen. Jag missuppfatta eller hur man ska säga då jag trodde dom fråga mig "Kan du hjälpa oss lite senare idag att ta lite bilder på oss i personalen" det dom egentligen menade va om jag kunde vara med på bilderna

Så jag fick snällt sitta ner med en okänd thailändska och se glad ut. Fick dock dricka hur mycket öl jag ville den dagen + en gratis natt. Så de va väl värt det iaf
Åter till din fråga. sök på "guesthouse patong" på google så får du upp massor av ställen. Men mitt råd är att kanske bara boka 1-2 nätter över nätet för att sedan göra en bättre deal när ni är där!
//RL
Budthai
EDIT: Glömde säga att jag va där under "High Season" kostar just då alltså 800Baht natten egentligen.