ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-30, 14:13

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard
Vad kostar ett sånt här guesthouse? Och vad ska man förvänta sig utav det?
Är det som ett billigare hotell eller bara någonstanns man kan sova typ?

Vet inte riktigt vad det är för något. Kan någon förklara?
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 17:11

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Malik Visa inlägg

Vad kostar ett sånt här guesthouse? Och vad ska man förvänta sig utav det?
Är det som ett billigare hotell eller bara någonstanns man kan sova typ?

Vet inte riktigt vad det är för något. Kan någon förklara?
Finns i olika prisklasser som allt annat. Egentligen så ska väl ett "guesthouse" vara ett ställe att sova på hemma hos någon men så är det överlag aldrig längre, utan är mer som ett litet hotell med lite mindre antal rum! Kvaliten på dessa varierar STORT!

Moser Guesthouse - Guest House Rooms Near Beach Patong Phuket Thailand Där spendera jag 17 dagar sist jag var i patong och stället hör till ett av dom bättre "guesthousen" jag bott på. Jag gjorde en deal med "Noi" som jobbar där att betala 550Baht natten om jag stanna minst 7 dagar men blev som sagt 17 nätter.

Är för övrigt jag som är på bilden med den vita kepsen. Jag missuppfatta eller hur man ska säga då jag trodde dom fråga mig "Kan du hjälpa oss lite senare idag att ta lite bilder på oss i personalen" det dom egentligen menade va om jag kunde vara med på bilderna Så jag fick snällt sitta ner med en okänd thailändska och se glad ut. Fick dock dricka hur mycket öl jag ville den dagen + en gratis natt. Så de va väl värt det iaf

Åter till din fråga. sök på "guesthouse patong" på google så får du upp massor av ställen. Men mitt råd är att kanske bara boka 1-2 nätter över nätet för att sedan göra en bättre deal när ni är där!

//RL Budthai

EDIT: Glömde säga att jag va där under "High Season" kostar just då alltså 800Baht natten egentligen.
Senast redigerad av RL26 den 2010-08-30 klockan 17:17.
Svara med citat

Gammal 2010-09-05, 20:05

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard
Ska kika på det, tack. Finns det något typ "ungdomshotell" där många nordiska turister brukar bo eller är det lite utspritt?

Vilka nattklubbar/barer ska man inte missa? Bra drag med mycket turister?
Svara med citat

Gammal 2010-09-06, 15:07

RL26

Medlem
RL26 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Malik Visa inlägg

Ska kika på det, tack. Finns det något typ "ungdomshotell" där många nordiska turister brukar bo eller är det lite utspritt?

Vilka nattklubbar/barer ska man inte missa? Bra drag med mycket turister?

Skulle tro att det är mer utspritt men kanske finns något som är mer popis än andra?! Sheils Guest House (tror det stavas så) finns iaf med i LP's backpacker guide som ett av dom bättre! Dock aldrig varit där själv!

Gillar personligen "Rock City" väldigt mycket och det brukar va grymt drag där! Annars finns det MASSOR av små barer på alla soi gator (undvik eric om du inte har dragning till motsatt kön) . Och även en hel del nattklubbar, tex banana, tiger, sound phuket, FBI mm. mm .mm!

Gammal 2010-10-08, 21:40

Malik

Medlem
Malik är inte uppkopplad

Standard Ekonomin
Nu undrar jag om det finns någon som har koll på hur mycket pengar man behöver ha med sig?

2 veckor, patong. Fest varje dag (max 2 dagar undantag) Äta sig mätt varje dag (2-4 mål om dagen) Eventuellt någon båttur eller annan aktivitet. Lite shopping etc. Leva bra helt enkelt. Räcker det med 10 000 kr eller är ja ute o cyklar?

Och hur mycket behöver man om man vill leva riktigt bra? Menar att man typ inte behöver bry sig om vad saker o ting kostar. 15-20 000 kr?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8