ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-17, 15:25

D_H

Standard Kamala med småbarn
Hej!

I slutet av november åker vi till Kamala (sunwing resort) två veckor med två små barn, 1,8 år samt 4,5 år, och jag tänkte kolla lite med er som varit där!

Generellt om Kamala - tankar/åsikter och tips mottages tacksamt!

Jag har hört att stranden där vid Kamala ska vara tråkig och vi kommer nog därför att åka på en hel del utflykter till andra badplatser. Hur är det att åka longtail med småbarn? Är det något ni rekommenderar eller avråder ifrån?

Vi är lite sugna på en tripp till Phiphi bland annat..

Och, hur är det att åka tuktuk med småbarn?

Hur är maten på Kamala (vi har all inclusive då det var ett billigt tillägg)? Samt får man hämta mat och glass som man vill under dagen eller är det fasta mattider och endast då?

Tack!
Svara med citat

Gammal 2010-08-17, 16:58

Thailand_JB

Medlem
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard
Tuktuk i Thailand är inga problem med småbarn. Tänk bara på att säkerheten inte är samma som du är van vid. För att uttrycka mig milt....

PhiPhi - tror ni skulle trivas bättre en sväng till Koh Lanta.

Gammal 2010-08-17, 17:17

D_H

Standard
Det är lite det med säkerheten jag tänker på både gällande tuktuk och longtailfrågan
Är det säkrare att åka taxi? (troligen inte... :P)

Koh lanta skall jag titta närmare på! Tack
Svara med citat

Gammal 2010-08-17, 18:15

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
ang all inclusive o tider etc så är det helt beroende på hotell och hur lyxigt det är.

enklast är faktiskt att fråga charterbolaget om ni åker på det viset eller maila hotellet direkt och fråga.
Svara med citat

Gammal 2010-08-17, 18:41

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av D_H Visa inlägg

Det är lite det med säkerheten jag tänker på både gällande tuktuk och longtailfrågan
Är det säkrare att åka taxi? (troligen inte... :P)

Koh lanta skall jag titta närmare på! Tack
Såklart det är säkrare att åka taxi än tuk-tuk.

Om en tuk-tuk smäller i 50 då dör dina ungar.
Om en taxi smäller i 50 då lever nog dina ungar.

Tuk-tuk kan jämföras med trimmade flakmoppar och taxi med bil.
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 09:44

D_H

Standard
connye: Jo, men jag tänkte kolla med folk som varit där och har egen erfarenhet, oftast så man får reda på sanningen

Gäst: Kanske under förutsättningen att de har barnstolar... vilket jag tvivlar på.
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 10:14

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
joe fast om du säger vilket hotell du ska stanna på så tror jag det är lättare för folk att ge dig råd.
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 12:05

D_H

Standard
"I slutet av november åker vi till Kamala (sunwing resort) "
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 15:43

Gäst

Standard
Citat:

Gäst: Kanske under förutsättningen att de har barnstolar... vilket jag tvivlar på.
Läs igen vad jag skrev, en tuk-tuk som smäller i hög fart där är det garanterat att dina ungar dör, i en taxi finns en chans att de överlever.

Du verkar ha lite problem att förstå skillnaden mellan trimmad flakmoppe och bil. Bil skyddar bra mycket bättre.
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 16:00

D_H

Standard
Jösses, pms? ...
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 16:19

Gäst

Standard
Citat:

Jösses, pms? ...
Mer reaktion när folk gör idiotiska uttalanden... som att tuk-tuk och taxi är ungefär samma säkerhet... för "hö hö det är ju Thailand hö hö".
Svara med citat

Gammal 2011-01-30, 12:43

Gäst

Standard Kamala-Tuk tuk-taxi
Så är det ju så att taxibilarna sällan kör i så låg hastighet som 50km/h, medan en tuk-tuk inte kommer upp i så mycket högre hastighet. Att skriva "garanterat att dina ungar dör" känns ganska smaklöst.
Tala med personal på plats så får du mycket information. Tipsa gärna om Sunwing Resort Kamala med omnejd, vi åker dit i början av mars.
Svara med citat

Gammal 2011-01-31, 15:22

Gäst

Smile vänta tills barnen är äldre.
Skulle jag vara du så skulle jag nog vänta tills barnen blev ca 7-10 år... det är fruktansvärt varmt i Thailand och så har dem annan bakteriekultur och så självklart har ni ju en låååååång flygresa framför er. Min tips till dig är glöm inte och ta med medicin mot magsjuka och solkräm som är vattenfast och med hög skydsfaktor så ska det nog ordna sig. Så hoppas jag att ni får en underbar semester. :-)

Stina
Svara med citat

Gammal 2011-02-01, 09:25

Gäst

Standard
Att barnen är unga är nog något som är mer påfrestande för föräldrarna än barnen själva... temperaturen hade de inga problem att hantera och på sunwing resort fanns nog ruggigt små risker att bli smittade av underliga bakterier, extremt rent och fräscht, tio poäng.
Äter man ute är det ju bara att inleda med att plocka bort ev. sallad från tallrikarna sen är det lugnt.
Svara med citat

Gammal 2011-02-01, 09:54

Jesman

Medlem
Jesman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Att barnen är unga är nog något som är mer påfrestande för föräldrarna än barnen själva... temperaturen hade de inga problem att hantera och på sunwing resort fanns nog ruggigt små risker att bli smittade av underliga bakterier, extremt rent och fräscht, tio poäng.
Äter man ute är det ju bara att inleda med att plocka bort ev. sallad från tallrikarna sen är det lugnt.
Är lite lattjo hur folk varnar för att det är för varmt i Thailand för barn, det är ju inte så att thailändarna själva har ungar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8