Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej
men det funkar nog inte eftersom vårt mobila bredband är operatöslåst till 3.
Jag vet att det finns internet cafér men tanken var att ladda upp bilder på datorn för att sen lägga ut på internet. Själva surfandet kan man ju sen göra på internetcafér. Det är min dotter som vill detta och jag känner att jag inte alls har en aning om kostnader om man surfat på hotellets nätverk.
Kanske nån på forumet har koll?
|
Ehhh.. Det hela låter VÄDLIGT komplicerat för en väldigt enkel grej. Alla internetcaféer i Thailand har minnskortläsare. Så enklast (och billigast) är att helt enkelt gå till ett internetcafé och stoppa minneskortet ifrån kameran i minneskortläsaren och ladda upp bilderna därifrån direkt. Det kan jag lova dig är det billigaste alternativet!
Det andra alternativet jag menade var att ni skaffar ett internetabbonemang där nere, typ en dongel om det finns hos operatörer som 1-2-Call till exempel. Jag har svårt att tänka mig att datorn är operatörslåst, å andra sidan skulle jag aldrig installera programvara på thailändska på min dator utan att kunna thailändska.
Men, det är ju inte fel att ha med sig sin lapptop, ladda in bilderna på den först och välja ut vilka bilder som är bra och som man vill lägga upp på sin blogg i förväg innan man sätter sig på internetcaféet så slipper man slösa billig datorhyra på att välja ut vilka bilder man ska lägga upp. Men billigaste lösningen är att använda de kortläsare som finns på internetcaféerna och ladda upp bilderna därifrån dirket.
Jämför 60 bhat för en timme eller 6000 SEK för en timme internetsurf i Thailand hos valfri svensk operatör.