|
|

2010-08-07, 18:18
|
|
|
Ban Phe
Tänkte ta en tripp till Thailand igen nov 10.
Verkar våra planer att bo i Ban Phe och göra utflykter till Mae Pim, Ko Samet, Rayong, Klaeng (och lite övriga ställen i närheten) vara en bra ide ?
Har förstått att shopping görs i Rayong och Klaeng och lugn och sol o bad får man i tex Ban Phe.
Har däremot svårt att hitta boende. Vi är inte ute efter lyx men gärna strandnära, AC och rent och fräscht. Gärna med balkong eller terass.
De hotell jag tittat på verkar vara rökfria allihopa - stämmer detta verkligen ? Det är något i alla fall jag inte upplevt på mina tidigare resor till Thailand på något hotell.
Tacksam för alla tips och fakta jag kan få.
|
|
|

2010-08-07, 23:00
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 0
|
Hej
Tillbringade en månad i jan 2010 just i Ban Phe. Finns inte så många hotell att tala om i byn eller runt i omgivningarna. Ett alternanativ är att hyra hus, det gjorde vi. Fungerade superbra. För fyra veckor betalade vi endast 5500 kr, finns säkert billigare alternativ den period ni ska åka. Att bo i Ban Phe är som att vara med i Thai vardagen. Är man ute efter party och röj, är inte detta rätt ställe, men vill man uppleve lite genuint Thailand och leva billigt, är detta ett superställe.
Lena
|
|
|

2010-08-08, 09:30
|
|
|
|

2010-08-11, 12:27
|
|
|
Boendee.
Citat:
Ursprungligen postat av lenita
Hej
Tillbringade en månad i jan 2010 just i Ban Phe. Finns inte så många hotell att tala om i byn eller runt i omgivningarna. Ett alternanativ är att hyra hus, det gjorde vi. Fungerade superbra. För fyra veckor betalade vi endast 5500 kr, finns säkert billigare alternativ den period ni ska åka. Att bo i Ban Phe är som att vara med i Thai vardagen. Är man ute efter party och röj, är inte detta rätt ställe, men vill man uppleve lite genuint Thailand och leva billigt, är detta ett superställe.
Lena
|
Hej. Var hittade Du Ban Phe så billigt boende. Vi har för avsikt att bo ca. 2 månader i dec-jani området
Sven
|
|
|

2010-08-11, 12:51
|
|
|
Boende Ban Phe
Det finns mycket boende runt om Ban Phe Rayong,man bor inte gärna inne i själva
Ban Phe,men utefter stränderna finns mycket.
se på Mabelhouse - Hyra lägenhet i Thailand - Startsida Väljer man lägenhet ligger de direkt på stranden,hus ligger liten bit från stränderna,men är gångväg.
|
|
|

2010-08-11, 13:25
|
Reg.datum: jul 2010
Rykte: 2
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Tänkte ta en tripp till Thailand igen nov 10.
Verkar våra planer att bo i Ban Phe och göra utflykter till Mae Pim, Ko Samet, Rayong, Klaeng (och lite övriga ställen i närheten) vara en bra ide ?
Har förstått att shopping görs i Rayong och Klaeng och lugn och sol o bad får man i tex Ban Phe.
Har däremot svårt att hitta boende. Vi är inte ute efter lyx men gärna strandnära, AC och rent och fräscht. Gärna med balkong eller terass.
De hotell jag tittat på verkar vara rökfria allihopa - stämmer detta verkligen ? Det är något i alla fall jag inte upplevt på mina tidigare resor till Thailand på något hotell.
Tacksam för alla tips och fakta jag kan få.
|
Det bästa är kanske att boka på plats. Det finns ett enormt utbud av hotell i nästan hela Thailand, och det är sällan det är fullt. Speciellt inte om du åker i november....
|

2010-08-12, 07:30
|
Reg.datum: apr 2007
Rykte: 0
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej. Var hittade Du Ban Phe så billigt boende. Vi har för avsikt att bo ca. 2 månader i dec-jani området
Sven
|
Hej
Vi hyrde ett hus i fyra veckor. Tre sovrum och två toaletter, 500 meter till havet, pool i området.
Länk till dem vi hyrde av.
Suan son beach – Ban Phe
Lycka till
Lena
|
|
|

2010-08-12, 15:07
|
|
|
Rayong - Mae Rumphung Beach
Hej,
Vi och våra vänner brukar semestra på Mae Rumphung Beach, som ligger ca 2 mil öster om Rayong och endast några kilometer från Ban Phe. Här kan ni få bra strandnära boende (både rökfritt och för rökare) till mycket rimliga priser.
Följ länken nedan om du är intresserad av information om Mae Rumphung Beach:
www.maerumphung.se
Lycka till!
Stefan
|
|
|

2010-08-14, 09:40
|
|
|
Tack för tipset
Tack för tipset Stefan.
Ska kolla upp detta verkar intressant. Tycker att det är lite väl mkt att hyra ett helt hus för bara oss 2. Hur långt är det till Rayong från detta boende ?
LENA
|
|
|

2010-08-15, 22:09
|
|
|
Hotellerfarenhet ?
Någon som bott på Hotel Prom Pong eller Rayong Chalet och kan dela med sig av erfarenheter och omdömen ?
|
|
|

2010-08-16, 10:12
|
|
|
Avstånd från Hotel Prom Pong till Rayong!
Det är ca två mil (20-25 min bussfärd) från Hotel Prom Pong till Rayong centrum. Bussen till Rayong kör strax (ca 50 m) utanför hotellet, alla dagar mellan ca 06.00-18.00 med ca 15 minuters mellanrum och kostar 20 baht/person.
Hotel Prom Pong är ett relativt nybyggt (2 år), med enkel standard men mycket fräscht, där personalen verkligen gör allt för att man ska trivas. Jag och min fru har lägenhet strax intill Hotel Prom Pong och vi känner både ägaren och personalen mycket väl. Vi har rekommenderat våra vänner (tre par) från Sverige att bo här. Ett gott betyg är att de nu blivit ständigt återkommande gäster på hotellet varje vinter.
Vi bodde på Rayong Chalet under 2 veckor vintern 2005, i väntan på vår lägenhet skulle färdigställas. Jag och min frus samlade omdöme är att det ligger lite väl "off" för våra önskemål. Personalen var trevlig men rummet vi bodde i var ganska slitet. Jag och min fru tycker om att göra kvällspromenader, men de var svåra genomföra här p g a näst intill obefintlig belysning i omgivningarna. Men som sagt det var fem år sedan vi bodde där, mycket kan ha hänt sedan dess.
Var ni än väljer att bo, kan jag lova att ni kommer uppleva en helt annan sida av Thailand jämfört med de vanliga turistorterna.
Lycka till!
/Stefan
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|