ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-04, 20:19

Cissi90

Nykomling
Cissi90 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard Första gången i Thailand - tips?
Hej!
I December åke rjag och en vän till Thailand för första gången
Vi flyger in och ut från Bangkok och stannar i två veckor.
Eftersom vi stannar så kort tid vill jag se till att vara någorlunda planerad, så att vi kan få ut så mycket som möjligt av resan och se så mycket som möjligt.

Vi vill göra lite allt möjligt, se buddisttempel, shoppa, se vackra stränder, snorkla m.m. Men inte spendera för mycket tid på resor, eftersom vi som sagt bara stannar två veckor.

Så tar emot alla tips jag kan få
Svara med citat

Gammal 2010-08-04, 20:52

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Med bara 2 veckor känns det lite tight, men här är några alternativ i alla fall.

Koh Samhui har mycket av det ni efterfrågar att erbjuda faktiskt.

Annars om ni vill se riktigt fina stränder så åk till Khao Lak och ta er därifrån till Similan Islands.

Phi Phi är ju ett klassiskt ställe att åka till, ö(arna) är inte tillräckligt stora för att man ska vilja stanna så mycket längre än 4-5 dagar men då har man hunnit se det mesta.

Sen bör ni spendera ett par dagar i Bangkok också, om ni åker till Khaosan Road så kan ni bo relativt billigt och bra på D&D Inn, för 850 BHT/natten får man tillgång till pool, frukostbuffé och ett bra rum. Dessutom är ju Khaosan Road det ställe där man bör börja sin Thailandsresa.
Svara med citat

Gammal 2010-08-05, 01:28

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Cissi90 Visa inlägg

Hej!
Eftersom vi stannar så kort tid vill jag se till att vara någorlunda planerad, så att vi kan få ut så mycket som möjligt av resan och se så mycket som möjligt.

Vi vill göra lite allt möjligt, se buddisttempel, shoppa, se vackra stränder, snorkla m.m. Men inte spendera för mycket tid på resor, eftersom vi som sagt bara stannar två veckor.

Väldigt bred fråga Du kan nog få 1000 olika svar eftersom smaken är som baken och du kommer bara hinna se en liten del av Thailand på två veckor... det beror på vad som är mest viktigt för dig själv. Du kommer inte hinna med allt, så om du vill ha bra tips så bör du vara mer specifik om vad som är viktigast?

Gammal 2010-08-05, 07:58

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard
Allt kan du ju få i Bangkok närhet så lite mer specifikt bör du vara
Svara med citat

Gammal 2010-08-09, 14:32

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Cissi90 Visa inlägg

Hej!

Satsa på Koh Samui - Koh Phangan - Koh Tao

Buddisttempel,Shopping har du på Samui
Vakra stränder har du i Nationalparken utanför Samui
Snorkla gör du på Koh Tao

Flyg till Samui och åk båt Samui - Phangan - Tao - Bangkok

//Tobias
Svara med citat

Gammal 2010-08-25, 20:13

Gäst

Standard
Hej!

Stanna ett par dagar i Bangkok, där finns Historic center of Bangkok med bla. de legendariska templen Wat Pho och Wat phra kaew. I Bkk finns även grymt bra shoppingmöjligheter, CentralWorld Shopping Complex är asiens största köpcenter. Här finns även det legendariska köpcentret MBK. Är ni i Bkk över helgen är även Chatuchak market att rekomendera. Chatuchak även kallad weekend market är världens största loppmarknad med över 35 tunnland och 5000 försäljningsstånd. Här kan du köpa kläder, batik, thaihantverk, elektronik, silke och även levande djur om du skulle vilja ;-). Sen har du Koh Samui/Koh Tao som ett bra alternativ i söder, med stränder och snorkling. Start smartthailandsinfo - Smart Thailandsinfo
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8