|
|

2010-07-09, 17:18
|
|
|
Uthyrning
Hej, Undrar om det är någon som har erfarenhet av köp av hus i thailand (i mitt fall mae phim) och uthyrning. intresset ligger i att köpa och hyra ut som en invistering. tummen upp eller tummen ner? Mvh
|
|
|

2010-08-02, 16:28
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 0
|
Hej
Vi har just köpt ett hus i Hua Hin och ska börja hyra ut den från och med den förste oktober.
Jag tycker att du göra en bra investering genom att köpa och hyra.
Lycka till
|
|
|

2010-08-02, 19:13
|
|
|
Grattis
En funderar på att köpa hus och en annan har gjort det, i det mest instabila landet i regionen.
Jo ni läste rätt, Thailand har haft fler statskupper än något annat land i Sydostasien.
Ett land som hipp som happ ändrar regler, visum, ägande osv.
Grattis...
|
|
|

2010-08-03, 23:25
|
Reg.datum: jul 2010
Rykte: 2
|
Små vinster
Tänk på allt jobb och pyssel du måste lägga ner på att sköta om det. Det finns rätt stort utbud av hus och lägenheter att hyra redan, så du ska nog inte räkna med att ha huset uthyrt jämt.
Dessutom är landet politiskt instabilt. Jag skulle personligen inte våga köpa ett hus som står på hyrd mark. Vad händer om regeringen får för sig att plötsligt kräva en astronomisk summa för att du ska få fortsätta hyra marken t.ex? Eller ännu värre helt förbjuda dig att fortsätta hyra marken en vacker dag... då är det bara att ta huset o flytta
|

2010-08-04, 01:19
|
|
Till Thailand_JB
Vem pratar du ?? Med mig eller RikardLjung?
AnnaP
|
|
|

2010-08-04, 08:46
|
Reg.datum: jul 2010
Rykte: 2
|
I första hand Rickard
|

2010-08-04, 10:41
|
|
Hej igen Thailand_JB
Bor du själv i Thailand?
Bara lite nyfiken med tanken på att du kan så mycket om Thailand.
AnnaP
|
|
|

2010-08-04, 12:33
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP
Hej igen Thailand_JB
Bor du själv i Thailand?
Bara lite nyfiken med tanken på att du kan så mycket om Thailand.
AnnaP
|
Måste man bo i Thailand för att ha kunskap om att de är "världsmästare" på statskupper?
Thailand_JB har inte skrivit något som kräver någon djupare kunskap om Thailand. Hade du bara läst på lite innan du köpte det där huset i Hua-Hin då skulle du insett att landet är extremt instabilt.
|
|
|

2010-08-04, 12:45
|
|
Hmm*
Det kanske stämmer det du skriver,men åt andra sidan har jag känslan att du vet inte hur det är i verkligheten i Hua Hin. När det gäller äganderätt av mark så stämmer det,du kan inte äga marken,du hyr den i minst 30 år,och efteråt förnyar du bara kontakten.
Jag tycker att du förvirrar Rikard lite.
När det gäller uthyrning av hus eller lgh så beror det ofta på pris och standard i första hand.
Min vänninas hus ligger i 5 km från Hua Hin centrum. Huset har 4 sovrum och tre badrum och en stor pool,och tro mig,den är uthyrd hela tiden.Och sist men inte minst vill jag säga att vi samarbetar med en vän från thailand och vi hyr ut hus och lgh HELA TIDEN.
Så snälla kom inte och förvirra folk.
Rikard,jag tror att du gör bra,köp hus eller Lgh och känna pengar. Lyssna inte på vad andra säger.Har du frågor ang. husköp skicka meddelande till mig så kan min firma hjälpa dig med det du behöver.
AnnaP
|
|
|

2010-08-04, 16:00
|
|
|
Citat:
Hmm*
Det kanske stämmer det du skriver,men åt andra sidan har jag känslan att du vet inte hur det är i verkligheten i Hua Hin. När det gäller äganderätt av mark så stämmer det,du kan inte äga marken,du hyr den i minst 30 år,och efteråt förnyar du bara kontakten.
Jag tycker att du förvirrar Rikard lite.
När det gäller uthyrning av hus eller lgh så beror det ofta på pris och standard i första hand.
Min vänninas hus ligger i 5 km från Hua Hin centrum. Huset har 4 sovrum och tre badrum och en stor pool,och tro mig,den är uthyrd hela tiden.Och sist men inte minst vill jag säga att vi samarbetar med en vän från thailand och vi hyr ut hus och lgh HELA TIDEN.
Så snälla kom inte och förvirra folk.
Rikard,jag tror att du gör bra,köp hus eller Lgh och känna pengar. Lyssna inte på vad andra säger.Har du frågor ang. husköp skicka meddelande till mig så kan min firma hjälpa dig med det du behöver.
AnnaP
|
Frågan är om man vill förnya efter 30 år, på tomten står ett färdigt hus som troligen har skötts på ett bra sätt. Nu kommer väl Anna att hävda att man kan fixa detta i avtalet, men det stämmer inte. Idag är det inte tillåtet att skriva ett 30+30 kontrakt, det finns ett antal som gör detta men går det till domstol då gäller bara de första 30 åren.
Jag tror även att det alltid kommer att finnas en marknad att hyra ut, så länge läget är lugnt i Thailand. Problemet är just lugnet punkten. Blir det allt för oroligt då kommer det stå en massa människor som vill hyra ut och knappt några som är villiga att hyra.
Sen är det lite skumt att någon som hävdar att han/hon har jättebra koll på Thailand inte är medveten hur visum fungerar. Du ställde tidigare en fråga om hur man stannar i Thailand i två månader. Alla som på något sätt har haft en "djupare relation" med Thailand än charter vet att turistvisum enkelt ger 60 dagar och kan förlängas med 30 dagar. Du har inte den simpla enkla kunskapen och samtidigt ska du ge folk råd i att köpa hus?
|
|
|

2010-08-04, 16:31
|
|
Visste inte att du vet så mycket om folken,ser att du har läst på 
Måste säga som jag skrev tidigare att vi köpte ett hus i thailand,och hade ett tur som f-n att i huset pris ingick en thailendsbolag.
Så JA kanske jag vet inget om visum till Thailand med tanken på att det var första gången för dig jag åkte reguljärt,men som sagt man lär sig hela tiden.
Och tro mig,jag kommer inte att hävda något.
Jag brys mig inte hur folk fixar sina saker.
|
|
|

2010-08-04, 18:02
|
|
|
Citat:
Visste inte att du vet så mycket om folken,ser att du har läst på 
Måste säga som jag skrev tidigare att vi köpte ett hus i thailand,och hade ett tur som f-n att i huset pris ingick en thailendsbolag.
Så JA kanske jag vet inget om visum till Thailand med tanken på att det var första gången för dig jag åkte reguljärt,men som sagt man lär sig hela tiden.
Och tro mig,jag kommer inte att hävda något.
Jag brys mig inte hur folk fixar sina saker.
|
Varför är det tur att ni bara äger 49% av huset? Jag förstår inte. Om inte en av er är thai, men då kan ni äga hus och mark.
För om ett företag äger ett hus då kan ni bara äga 49% av bolaget. Däremot kan ni utan bolag personligen äga 100% av ett hus.
Resten av ditt inlägg är så otroligt konstigt att jag inte kan svara på det.
|
|
|

2010-08-04, 20:18
|
|
Du har rätt. från första början ägde vi 49% men killen som ägde 51% har redan skrivit på oss sina 51%.
Vill inte vara otrevlig med tycker att man kan leva som man vill,och säger inte att du inte har rätt i det du säger med tycker att man ska göra som man vill.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|