ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-05, 19:08

sarasland

Nykomling
sarasland är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Från Koh Samui till Koh Tau?
Hej alla! Jag och min sambo åker till Thailand den 17 juli. Flyger till Bangkok och ska bo i en fiskeby utanför Hua Hin. Där ska vi slappa, njuta och bada, men vi vill ut på lite äventyr också. Bland annat ska vi besöka Hua Hin några dagar och därifrån kanske åka till Koh Talu för lite snorkling. Men främst vill vi se några fina öar och riktar in oss på Koh Samui och Koh Tau. Har googlat och läst på men hittar inget bra svar och är nyfiken: är det smidigt att ta sig från Koh Samui till Koh Tau, eller måste man åka via Koh Phangan?

Tar gärna emot andra tips och erfarenheter också Är vår första resa till Thailand och jag längtar som en tok!
Svara med citat

Gammal 2010-07-05, 21:12

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Jag gissar på ni kan åka ifrån Koh Samui, chansen att ni hittar en bra resebyrå där som tar er ända dit och tillbaka är ganska stor, tror inte ni behöver åka via Koh Phangan. Men det kan de nog svara på bäst på plats faktiskt. '

Nåja, lycka till, Koh Samui är fint. Jag bodde i Chaweng och det var en bra stad att bo i. Jag och polarn bodde på ett hotel som låg väldigt nära ett av Mc Donaldsen, precis mitt emot baren Coyote. Det var ett bra hotell, rent och fräsht.

2 minuters promenad ifrån stranden etc.
Svara med citat

Gammal 2010-07-06, 23:34

Solgott

Medlem
Solgott är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard
De gånger vi åkte mellan Koh Samui och Koh Tao så stannade båten och släppte av lite folk på Koh Pangan. Men det kanske beror på om folk skall av där eller inte....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8