Jag bor i Thailand sedan flera år tillbaka. Är ung i samanhanget då de flesta är runt 40 och över annars.
Det går absolut att flytta men knöligare med barn.
Jag tar förgivet att ni spederat en hel del tid landet redan, nu gäller det för er att ta in info och kolla upp läget för just er.
Att flytta ner bara sådär är inget jag skulle rekommendera utan jag skulle se till att ordna ett doubel eller triple entry visa och spendera minst ett halvår i landet på en så nära vardagsnivå man kan komma. Sök vägar etc där nere som kan va nyttiga.
Det enklaste helt klart är att starta eget företag, att fpå anställniung är MYCKET svårt eftersom ni kostar lika mycket som en hel bunt Thai gör.
Om det finns behov av hovslagare så skulle jag som sagt tro att det är eget som gäller. Hua Hin har ju en del hästar men sannerligen också allt som behövs till det. På flesta andra håll turistställen kryllar det inte direkt av hästar.
Att ha barn är dyrt i Thailand om de inte är inhemska. Börja med att titta på priserna för dem och få er en bild av det ekonomiska. Jag vet många som flyttat ner för ett år, men väldigt få som bor på riktig heltid.
Koh Lanta skulle jag välj abort. Ön är en underbar semester upplevelse men bo där skulle göra mig helt galen för den är på tok för lite, och mer än halva året är den stendöd.
Phuket är kalas på många sätt, där bodde jag tidigare. Hua Hin har sina fördelar också med närhet till Bangkok etc. Flera av de jag vet har bott i Kamala som du kan läsa lite om här.
Kamala | Thailand Hotel
Om du har någon mail så kan jag se om jag kan ordna lite kontakt med folk på plats just där. Kasta i så fall inte upp din vanliga mail utan skapa en ny skitmail så du inte får massa skräp i mailen sen