ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-25, 23:32

boddan

Nykomling
boddan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Smile Similand Island
Någon som har varit till Similand Island?
Jag och min sambo ska till Thailand (Khao Lak) i mars 2011 och funderar på att ta oss till Similand Island.
Är det värt att ta sig dit?

Glad Midsommar!!
Svara med citat

Gammal 2010-06-26, 10:41

similian island

Standard
Hej
Similian island är det finaste med hela khao lak. Ren paradis ö. Fin snorkling, massa fina fiskar. Bra att bada och dyka om man vill. Vit potatismjöl sand och djur att titta på såsom fladdermös.
Svara med citat

Gammal 2010-07-15, 12:04

tokfrans

Medlem
tokfrans är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard
Hej!

Similian Islands är underbart! Jag var på semester i Thailand i jan/februari och tog en dagstur till Similian för att snorkla. Helt otroligt vilken natur, och vilket klart vatten. Det är en upplevelse som jag varmt rekommenderar!
Svara med citat

Gammal 2010-07-15, 13:11

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Ja för faen! Klart ni ska dit! Det är verkligen så fint som alla säger!

MEN!!!!!

Ta inte en dagstur dit, välj hellre att stanna en natt eller två! Dagsturerna kommer till ön runt 10-11 tiden coh åker igen vid 3-4 tiden på eftermiddagen. går man upp tidigt så har man en helt öde strand i några timmar, detsamma gäller eftermiddagarna.

Det finns inte så mycket att göra kvällstid, men "baren" är öppen (man kan köpa öl och dricka av en gubbe vid "restaurangen".)
Svara med citat

Gammal 2010-08-04, 21:21

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Rykte: 3

Standard
Dessa kommer jag att åka med sen när jag drar dit kan ju vara ett tips ifall man är lite bekväm av sig..

Poseidon Bungalows and Similan Tour
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 00:22

Surin ?

Nykomling
Surin ? är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard Similand Island !
Citat:
Ursprungligen postat av boddan Visa inlägg

Någon som har varit till Similand Island?
Jag och min sambo ska till Thailand (Khao Lak) i mars 2011 och funderar på att ta oss till Similand Island.
Är det värt att ta sig dit?

Glad Midsommar!!
Inget att fundera på, åk .

Vi var där före sunamin, övernattade i tält. På natten kom "flygande hundar" och landade i träden mm. Varaner finns också. Vi hörde en båt från Tailänska flottan kommunisera med visselpipa. Många häftiga upplevelser för våra pojkar 9, 11 år. Men vill man sova bekvämare, lugnare finns bungalows.
Landkrabor att kika efter vid stigarna, Gångtur upp till utsiktshöjd, snorkling precis utanför de kritvita sandstränderna, pojkarna var i till de nästan blottnade upp. Besök även ständerna på motsatta sidan huvud ön. Där var det ngt annorlunda fiskliv, (drakfisk ) på 50 cm vatten vid en sten ex.
Tipps! köp bra cyklop. Åkturen hem, gick inte fort pga ösregn, men en upplevelse det också . Enda gången på man önskade sig en jacka på 2 veckor. Annars är det en upplevelse i sig att åka i 40 knop. Tycker ni om att snorkla, stanna 2 dar om ni orkar....

/Vi landar i phuket 9 mars och tänker försöka åka till öarna längre norrut, Surin
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 22:45

Gäst

Standard
Kan varmt rekommendera att åka till Similian. Det är otroligt vackert, vi har varit där två gånger tidigare.
Vi landar på Phuket den 9 mars och då tänkt vi åka till både Similian och Surin.
Svara med citat

Gammal 2011-02-07, 12:46

Jenny_1973

Nykomling
Jenny_1973 är inte uppkopplad

Standard
Går det att åka bara på en "bad"utflykt också.
Vi har aldrig dykt eller nåt tidigare

Vad kostar en utflykt?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8