ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-29, 00:35

Gäst

Standard Thai airways
Har precis bokat resa till Thailand. Bokade direktflyg med Thai airways, dum fråga kanske men är det samma som Thai air. De som skrivit i forumet skriver att de åkt med Thai air och det låter som att det är samma resa som Thai airway.
Vi landar i Bangkok önskar gärna tips på var man ska resa från Bangkok, har tittat på bla Hua Hin men vill gärna besöka en plats till. Åker i december.
Tacksam för svar och tips!
Svara med citat

Gammal 2010-04-03, 21:29

Gäst

Standard Härliga Cha Am
Jag vill rekommendera Cha Am som är perfekt om man gillar långa sandstränder och lite lugnare ställe. Vi bodde i strandvilla med en härlig tropiskträdgård. Det finns tre pooler och barnen stortrivdes. Bra standard på boendet och inte dyrt om man jämför med Phuket.
Det är inte lika varmt som det är i södra delen av Thailand då det blåser en skön bris från havet nästan alla dagar. Vi bokade villan här Home: cha-am-beach.com - Cha-am, Thailand.

Thai Airwais och Thai Air är två skilda flygbolag. Thai Airways flyger direkt från Sverige till Bangkok. Tycker ändå att Finnair är bra nu när de har nya flygplan, Thai har rätt gamla plan.
Svara med citat

Gammal 2010-04-04, 02:17

Gäst

Standard
Är det verkligen olika flygbolag? har jag mycket svårt att tro.

Tyvärr kan jag säga att thaikärrorna de använder på Sthlm-bkk är rätt sunkiga.
Svara med citat

Gammal 2010-04-04, 05:20

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Finns inget flygbolag som heter enbart "Thai Air". Hela namnet är "Thai Airways International", även om de flesta bara säger "Thai Airways".

Det enda andra bolaget som kan komma ifråga är Thai AirAsia, som är ett dotterbolag till AirAsia i Malaysia.

Gammal 2010-04-04, 16:53

Gäst

Standard
Hua Hin och Cha Am tillhör absolut inte toppstränderna i Thailand, men där är lugnt och fridfullt, för vissa värt en del, men vill man ha bra badvatten och lite mer liv och rörelser så ska man nog inte vara där.
Svara med citat

Gammal 2010-04-10, 22:21

kala566

Nykomling
kala566 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard
Hejsan!

jag har varit i Hua Hin 4 gånger mellan 95-07 o kan verkligen rekomendera stället! Visserligen är det inte bilden av Paradiset som många som åker till Thailand söker men du har en helt ok strand o ett trevligt stadsliv. Vad man slipper när man åker dit är alla stora hotellkomplex från ving o fritidsresor. De bolagen hyr in sig på små guestshouse o mindre hotell. Vi brukar bo på Thipuray Guest house/beach Hotell o det är superbra! frächa rum med full service 7 dagar i veckan inkl frukostbuffe kostar ca 300 kr /rum o natt. Vill man sen ta en tur till någon liten ö o bo några nätter finns Koh Talu några timmar bort. En liten ö som bara har några bungalows o en liten restaurant, total avkoppling kan man ha där i några dagar!. Hoppas ni får en bra resa!
Svara med citat

Gammal 2010-04-10, 22:27

Gästen

Standard
Har också varit i Hua Hin och jag kan nog inte hålla med, dåligt badvatten, stränderna fulla av hästskit och absolut inte mycket att uppleva, nej västsidan är betydligt mer givande.
Svara med citat

Gammal 2010-07-24, 13:05

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Standard
Vi har åkt till Hua Hin många ggr senaste åren och trivs hur bra som helst där. Att stränderna skulle vara fulla med hästskit är verkligen en överdrift. Nu kan jag bara tala för den stranden vi brukar vara på. Alltså den vid apberget och inte Hiltonstranden. Den är superbra!

Sandra
Svara med citat

Gammal 2010-07-24, 23:29

kala566

Nykomling
kala566 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard
Håller med Zaija! Det är sällan man stöter på hästskit på stranden o vi är alltid vid HIltonstranden. Hästägarna är väldiigt nog med att ha påsar med sig o plocka upp efter sina hästar!
Men som jag sa tidigare, det är INTE det paradis som alla förknippar Thailand med, men vad jag har hört är det billigare o folket är mycket trevligare där än på ställen som Puhket.
Svara med citat

Gammal 2010-07-25, 15:04

Thailand_JB

Medlem
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Krabi
Jag skulle varmt rekommendera Krabi och öarna utanför. Exempelvis Koh Lanta och öarna kring Ao Nang

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8