Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej
två veckor i Thailand (Krabi) två vuxna och två ungdomar. På en höft hur mycket pengar går det? Mat (blir nog både enkelt och ibland lite dyrare) longtailbåtar nästan varje dag, nån tur eller två till Krabi town, någon massage.
Sen shoppingen såklart. Det är ju svårt att säga....kan man pruta på allt från små armband till finare kläder?
Tacksam för svar, har faktiskt ingen aning om hur mycket som man behöver ta med. Vi åker vid juletid, höjer de priserna då?
|
Jag kom tillbaks till Sverige förra onsdagen, anser väl det är högsäsong fortfarand. Dock bodde jag på Kata beach.
Allt varierar prismässigt beroende på var och hur stora krav man har.
Massage, var på kroppen? hur länge? flera st?
Är ni fler kan ni pruta på priset. Jag betalade nu senast på hotellet 300 bath för nacke o skuldra ca 1 h.
När det gäller kläder ex, så utgick jag från halva priset på vad dom sa, i bland 60% så har man fingervisning på ungefär vad jag betalade.
Men återigen, köper man mer så kan man pruta bättre.
Givetvis finns det kvalitetskilland ochså!
Du kan pruta på
ALLT!för utom i riktigt affärer.
Mat, vad för typ av mat vill ni äta?var ?
Jag och min fru levde inte snålt alls! vissa dagar var det dyrare pga finare resturang, i bland väldigt enkelt.
Men du kan äta för runt 100bath per person(ex stekt ris med mix of seafood) till 800-1500 bath per person om du väljer ex phuket lobster.
Longtail båtarna åkte jag bara en gång, men skulle gissa ca 700-1000bath för par timmar.
Utflykter kostar 800bath för ett besök på james bond island ex?
Men jag kan säga så här, jag och min fru budgeterade 1000kr varje dag ca 4500bath tror vi avrundade till 5000 bath
Och vi levde väldigt bra, massage för mig par ggr, köpte det jag ville ha och åt det jag ville ha.
Så det är svårt uppskatta när jag inte vet era krav.
Men detta kanske kan ge en finger visning? hör gärna av dig om du har fler frågor!