ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-18, 10:44

Gäst

Standard Koh Tao
Hej!
Jag och min kille tänkte åka till Thailand i början av december, två veckor. Ingen av oss har varit där tidigare och vi har lite olika tankar om vad vi vill göra på resan.

Jag gillar avkoppling, ligga på stranden och läsa, bada och bara ta det lugnt. Min kille vill göra saker och främst då dykning. Vi har fastnat för Koh Tao båda två, det verkar vara paradiset för dykare men det verkar även vara otroligt vackert och jag tror det funkar även för mig.
Det jag inte hittar något om är om det är lätt att ta sig till andra ställen över en dag tex? Kan man ta såna där longtailbåtar ut till andra öar?

Någon som varit på Koh Tao och vill berätta om vad ni tyckte?

Anneli
Svara med citat

Gammal 2010-03-29, 21:35

Gäst

Smile Kho Tao
HEJ
Kan verkligen rekommendera Kho Tao om ni är intresserade av att dyka. Varit där flera gånger. I dec börjar det bli rätt bokat men vi har alltid ordnat boende på plats. Annars fungerar det mkt bra att boka via de vanliga thai-sidorna. Ska ni dyka kan jag dock rekommendera att ni INTE tar det STORA dykföretaget på ön Finns massor av mindre/medelstora. Ni blir mindre grupper och med automatik blir det trevligare.

Ni kan åka longtail båt till en liten ö som är ett naturreservat. (Koh Nang Yuan) Mkt fint att snorkla i.
Ni kan även åka färja till Kho Pangan eller Koh Samui. Det tar dock några timmar.

Är ni på Koh Tao kan jag rekommendera den svenskägda Papas Tapas. EN restaurang med mat som hör hemma på finkrogarna här hemma. Mkt trevlig personal och de svenska ägarna/kockarna kommer gärna ut och pratar med gästerna. Annars är min favorit att äta bland restaurangerna på stranden som dukas upp på kvällen med färsk fisk.

Lycka till och hoppas nif åren fin vistelse på Koh Tao
Har ni några frågor får ni gärna maila. emlon@telia.com

Vänligen
Göran

Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Jag och min kille tänkte åka till Thailand i början av december, två veckor. Ingen av oss har varit där tidigare och vi har lite olika tankar om vad vi vill göra på resan.

Jag gillar avkoppling, ligga på stranden och läsa, bada och bara ta det lugnt. Min kille vill göra saker och främst då dykning. Vi har fastnat för Koh Tao båda två, det verkar vara paradiset för dykare men det verkar även vara otroligt vackert och jag tror det funkar även för mig.
Det jag inte hittar något om är om det är lätt att ta sig till andra ställen över en dag tex? Kan man ta såna där longtailbåtar ut till andra öar?

Någon som varit på Koh Tao och vill berätta om vad ni tyckte?

Anneli
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8