Heej!
Jag & min bästa vän åker till Thailand 11 april. Vi flyger till Bangkok (T&R). Vi planerar att flyga vidare direkt till Koh Samui, för att spendera ca 3 veckor på koh samui/koh pangang/koh tao, innan vi tar oss med tåg upp till bangkok för att kanske övernatta med shopping(eller i slutet av resan) & sedan till en nationalpark 2h från bangkok och spendera någon dag där. Sedan ta oss vidare till Koh Samet/Koh Kut-Kood/Koh Chang och spendera något liknande 3 veckor där. Sedan blir de antingen shopping och några nätter i Bankok innan hemresa(eller om vi redan har shoppat där, blir de bara resa direkt till bangkok och flyga hem). Men vi skulle gärna få lite hjälp av er, inför vår resa!
1. Tips på speciella festställen i Bangkok, billigt boende i Bangkok, BRA SHOPPING - köpcentrum såsom marknader. Iom att vi kommer stanna där kanske 3 daga, två nätter vill vi få in bra shopping, fest & billigt boende. Hellre billigt boende än snyggt & fint. Shoppingen vill vi gärna ha billig men ändå bra!
2. Några tips på ställen vi inte får missa i Thailand, eller tycker ni vi fått in lite av varje? Vi vill helst inte resa för mycket utan gärna ta de lugnt & njuta. Men finns de någon ö vi bara inte får missa, eller något som ligger i närheten av ställena vi har planerat att åka till?
3. Gärna tips på vissa ställen runt Bangkok som man bara inte får missa. Läst någonstans om ett tigertempel? & så då en nationalpark nära Bangkok som ska vara bra. Vi vill som sagt få ut så mycket som möjligt av vår resa. Både slappa dagar vid stranden på en öde ö, men samtidigt shopping & mycket fest. Vi kommer tex vara på full moon party den 28 april på Koh Pangang.
Jag har varit i Thailand innan, mycket när jag var lite. För 10 år sen var vi tex på PhiPhi island, men alla som varit där innan den förstördes säger ju till oss att inte åka dit iom att dne inte alls är som när man besökte den innan. Ao Nang, där alla svenska familjer är (&som dessutom är ganska skitit & äckligt) är vi inte heller intresserade av.
Men, de kanske är för lite att besöka 6 öar + tempel/nationalpark/shopping runt bangkok på 58 dagar? Man kanske borde ge AoNang & alla vackra öar en chans, och helt enkelt skita i att bo på AoNang utan ta alla öar ändå. Kanske ge PhiPhi en chans, sägs ju vara riktigt bra festande där! Och isf, hur tar man sig från Koh Samui & de örarna, på billigast & enklaste sätt till Ao Nang och dem öarna? Hur lång tid tar det?
Men som sagt kom gärna med så mycket tips och idéer som möjligt. Vill ju få en så lyckad resa som möjligt. Vi är förresten två 19åriga tjejer som reser tillsammans