|
|

2010-03-05, 09:26
|
|
|
Karon eller Kata?
Vilken strand är bäst? Skillnad?
|
|
|

2010-03-05, 09:53
|
|
|
Är mycket beroende på vilken tid det gäller, maj/juni till aug/sept. då är det mycket rödflagg på dessa stränder.
|
|
|

2010-03-05, 13:00
|
|
|
Tanken är väll att åka i jan- febr.
|
|
|

2010-03-05, 16:04
|
|
|
kata eller karon
skilnaden på kata och karon är att kata är mycket mindre och mer långgrund än karon som blir djup ganska fort.frågar man 100 pers vilken som är bäst så är det nog 50-50. Scandinavia Guesthouse
|
|
|

2010-03-06, 07:27
|
Reg.datum: apr 2008
Rykte: 0
|
Vi var i Kata i januari och var på båda Kata och Karon.
Kata är mindre men Karon är mycket renare.
Men allra bäst är Kata Noi som ligger söder om Kata.
Det tar c:a 5 min med Tuk tuk dit och 100 bath från Kata.
Ha en härlig resa.
Missa inte att ta en utflykt till Raya Island.
Helt underbart.
|
|
|

2010-03-06, 13:31
|
|
|
Tack för svaret. Varför frågan ställs är för att jag aldrig varit i i just phuket regionen i Thailand och därför undrar på vilken strand man skall satsa på jällande boende.
|
|
|

2010-03-06, 17:58
|
|
|
Jag tycker definitivt Kata. Lugnare och mer långgrunt. Som nämnts tidigare så är Kata Noi ett måste söder om Kata Beach. Riktigt mysigt och lugnt.
|
|
|

2010-03-12, 08:50
|
|
|
Tack för svaret det låter ju absolut som att vi skall satsa på kata. Jag vet att det finns sidor om boende men jag undrar om det är någon som har ett boende till uthyrning eller som kan rekomendera något boende på kata beach. Vi planerar att åka ner tre veckor i februari. Boendet skall ligga nära centrum och strand och det skall finnas pool.
Mvh Lina
|
|
|

2010-03-13, 23:02
|
|
|
Kata beach är bäst
Sanden, stranden, botten är finare på Kata. På Karon beach är botten vågig och gropig samt högre våger, mer strömt. Våran favorit är klart Kata. Var där i november 2009 för första gången och ska dit i november i år igen.
En som förälskade sig i Thailand på stubben
|
|
|

2010-03-19, 09:42
|
Reg.datum: jan 2010
|
kata utan tvekan
Smaken är som baken.
Men jag säger Kata utan tvekan.
Kom precis hem där från och det räckte med en dag på Karon beach.
Majoriteten av dom på Kata.
Under tiden jag var där så var kata både renare och fräschare.
Som nån nämde tidigare så är det finare botten på kata, stenigare och gropigt på karon.
MEN! karon är inte dåligt!!
Dock så frågade du vilken av dom :-)
|
|
|

2010-03-22, 18:32
|
Reg.datum: nov 2009
|
Boende i Kata
Personligen gillar jag Kata bättre än Karon, lite lugnare, lite mindre och gemytligare, även om det börjar bli ganska stojigt där också nu.
Bodde på Phuket Kata Resort 2008 och det kan jag rekommendera. Inte så stort hotell, vilket jag tycker är en fördel. Alla rum, (tror jag), ligger i markplan och har egen ingång. Mycket bra pool. Hotellet ligger i södra änden av stranden ovanför busstationen. (Dock inte direkt vid stranden.) Läget där är en klar fördel eftersom du slipper knata runt Club Med för att gå till stranden. Club Med har lagt beslag på ett gigantiskt markområde precis ovanför stranden, som är inhängnat med mur och höga staket.
Iår när vi var i Kata valde vi ett "finare" hotell, vilket vi ångrade när vi väl var på plats.
|
|
|

2010-09-03, 10:48
|
Reg.datum: sep 2010
|
yucker också kata är mycket bättre , som nån skrev tidigare så är kata noi , som ligger bredvid kata super mysig :-))))
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|