ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-03, 14:39

Eone

Nykomling
Eone är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard Krabi med familj
verkar svårt.
Den ene av våra två pojkar fyller 12 i år och - med ens - räknas han som "vuxen". Ett antal hotelldörrar slämmar plötsligt igen i våra ansikten..."sorry not here!".

Vi var sugna på Centara Golden beach resort...ganska dyrt men stora rum - 75 kvm - men dom vägrar släppa in min familj i endast ett rum,. Hotellet föreslår att vi hyr två rum - till det facila priset av 5-6 tusen kr per natt...!!

Hade pojken varit 11 hade vi klarat oss för halva priset. Känns surt.

Nu har frugan spanat upp detta hotell.

Nantra De Deluxe at Had Yao, Krabi (Official Web Site) ~ Affordable yet sophisticated beachfront villa at Had Yao Krabi

HUR kan det vara så billigt undrar man...beach front villas för 800-1000 kr per natt?
"Man får vad man betalar för", säger jag men har svårt att peka på något negativt i bilderna och beskrivningen av hotellet.

Nån som känner till hotellet eller området?

Kan det vara att det ligger avsides från allt eller...verkar vara lite för bra för att vara sant i alla fall...

Hoppas på kunskapsnapp från någon av er beresta

Hans N
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 15:39

Eone

Nykomling
Eone är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard
Jag blåser av frågeställningen. Hittade just en recension som styrker min misstanke: Man får vad man betalar för...

A Beuatiful Place
by Jon, United States of America - Oct 22, 2008

I was blown away by the beauty of The Nantra Deluxe. The staff was excellent and the rooms were superb. The cable station variety was not the best, but thats not why I was there. Although the restaurant was small and kind of plain, the food was very good. The one glaring problem was the location. It was an hours drive to anywhere. Being that I was a single person, there was virtually nothing for me to do. On my second day there, on the trip to Aou Nan, I found another hotel and reluctantly moved. It was the only thing I could have done, and I am thankful I did it.Other people I met at Nantra expressed the same concern; a beautiful place, but NOTHING to do. This should be made clear to prospective clients. When the Nantra gets some activities together and a more suitable bar-restaurant it will be unbeatable.

* My experience with this property took place in: Oct 17, 2008
* My visit was for: Tour and Sightseeing
* Age Group: 50-64
* My reasons for choosing this hotel: -
* Would I recommend this hotel to my best friend? Definitely not
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8