ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-23, 11:04

Gäst

Question Fritidsresor
Hej, hej!

Undrar om det är något att tänka på om man skall åka med Fritidsresor till Phuket?
Hur är komforten på planet?
Bör man boka plats i planet?
Får man låna filt/ kudde?
Resan går med TUIfly Nordic, BLX805 Boeing 767.
I comfort class ingår mat men hur är det med dryck, tänker bla på vatten eller annan alkoholfri dryck.
Blir de sura om man tar med eget typ macka eller liknande, resan är ju lång.
Svara med citat

Gammal 2010-02-23, 12:15

Gäst

Standard
Vi har åkt 2 ggr med Tui Fly till Phuket.
Första gången comfort class och andra gången Premium.

När vi åkte comfort class bokade vi extra benplats och om jag inte minns fel kostade dessa 800:- extra per/p. Då satt vi på rad 6, alltså precis bakom Premium class.
Gott om plats för benen.
Maten ingår men dricka, snacks kostar och det är inte speciellt billigt.
Jag tycker nog att man får så pass mkt mat att det räcker mer än väl. Inte ska du behöva ta med dig mackor e dyl. Filt och kudde får du också fritt. Hörlurar kostar runt 80:- och då får man tillgång till filmer, spel, reportage mm.

I premiumklassen ingår allt utom champagne och det står man ju ut med
Det är bara att beställa fritt ur dricksortimentet. Här ingår även ett litet resekit med ögonbindlar, öronproppar, tandborste och nån lotion.
Du har 2 varmrätter att välja bland. Vin till maten.
Man får även ett glas mousserande vin och en chokladbit innan maten.
Hörlurar ingår. TV skärm på varje säte, där du kan välja mellan film, komedier, spel, reportage mm. Detta var suveränt och tiden gick mkt fortare.

Vi har iaf förbokat platser båda ggr vi åkt.
Svara med citat

Gammal 2010-03-12, 20:24

Andreas91

Nykomling
Andreas91 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard B 767 m TUIfly nordic
Hej, hoppas inte svaret kommer försent! Men jag skulle rekomendera dig att boka sittplats, resan är trots allt lång och om man får sitta var man själv har bestämt gör mycket! För 70 kr per väg får du tillgång till hela nöjesutbudet i din egna skärm, ca 12 filmer på ditresan och 12 nya på hemresan, några spel och lite annat. Maten måste jag ge beröm för, för att vara flygplansmat var det riktigt gott! Du får dessutom inte ta med mat ombord på långflygningar, vet inte om det har med allergirisken att göra? Jag var väldigt nöjd med TUIfly nordic under den resa jag åkte med dem i alla fall, det enda minus jag ger dem om man nu ska klaga var stolarna inte de bekvämaste, det var lite träsmak i baken om du förstår vad jag menar när det var kanske 1,5h kvar av flighten.

Trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 18:01

Gäst

Standard
Jag har bokat rad 6D-F på TUIfly Nordic Boeing 767 till Krabi. Men kom att tänka på en sak. På den raden i mitten är det 4 platser men bara 3 platser framför. Hur fungerar det då med att alla har en individuell tv-skärm? Tacka vet jag benutrymme men kanske trist ifall man inte får var sin egen tv-skärm.

/Mattias
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 18:29

Andreas91

Nykomling
Andreas91 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard B-767 t. Krabi
Du har bokat Blue-comfortclass antar jag? Om det är så, sitter ni fyra i rad precis bakom de som reser lite lyxigare i Premiumklassen. Ni får varsin tv, skärmarna sitter på en vägg istället för i framförvarande stolsrygg. Så du behöver inte oroa dig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8