ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-08, 21:37

Frodda

Nykomling
Frodda är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Första besök i thailand!aktiviteter?
Hejsan alla

Efter mycket mödor bär de av för mig och min sambo den 3 Mars till Thailand o Kata seabreeze hotel(någon som vet något om det?)

Ska bli oerhört skoj!Är först o främst en avkoppling semester, dock tänkte jag passa på försöka mig på en av mina intresse nämligen fiske!

Har någon fiska i närheten?var?när?hur?kunniga guider?
Har hittat en del länkar meen tycker priserna verkar hutlösa! flera tusen svenska kr.
Någon som har förslag på endags turer?

Förutom sola o bad, och ev fiske så undrar jag om någon har några bra förslag på aktiviteter?
För tillägga så har jag en sambo som är ormrädd, så dom ska undvikas i största möjliga mån.

Tusen tack på förhand!

Fredrik Lindh
Svara med citat

Gammal 2010-01-09, 12:17

Helena Noi

Standard Info om kata
Dels kan du läsa en del på länk" kata eller karon?" om den sk taximaffia som finns i området. Kolla upp vad en moppe kostar att hyra, skulle tro att ni tjänar på detta. Samma sak vid longtailbåtar, vi skulle ut till freedom-beach (jättefin o mysig strand för snorkling o avkoppling) priset var 3000 bath oavsett från vilken strand (kata,karon eller Patong) du åker. Hörde av några andra som åker longtail med ngn kompis att en del får betala avgift för att komma till den stranden. Många blir avvisade tex de som försöker komma in med jetski.
Kata seabreeze ligger ju bakom club med´s mur så det blir att gå runt den, inte så långt ifs. Kan finnas många tyskar, hörde av ett par som bodde där att det fanns många som lade ut handdukar på solstolarna vid poolen.(Men man är ju ändå inte vid poolen...).
Ska ni shoppa billigt så ska ta er in till phuket town, det är billigare där än i Kata/Karon. Big Lotus är mer märkesvaruhus och Central festival mer budget. (CF har allt från livsmedel till Öl,vin,sprit i butiken. Även bra cyklop mm, ung som ica maxi). Även souvenirer, kläder,tavlor, elektronik och annat finns. Ha en bra semester/Helena
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 14:49

Vicktoriac

Medlem
Vicktoriac är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Här är en bra sida om Thailands aktiviteter m.m
Thailand - Thailandguiden och Hotell Res guide till thailand Karta Hotell Phuket Koh Samui Bangkok
Svara med citat

Gammal 2010-02-22, 21:39

Gäst

Standard Aktiviteter
I Kata finns det massor av säljare av aktiviteter - allt man kan tänka sig att göra. Det finns kombinations-turer med flera olika aktiviteter under dagen och utflykter med ett specifikt syfte. Vi gick runt till flera och jämförde program och priser. När vi väl bokade fick vi mycket bättre priser än de som stod tryckt i reklambladen. Det är bara att pruta. Fördelen med att boka på plats är att det räcker att göra det dagen innan. Då kan man känna efter vad man är sugen på att göra från dag till dag. Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2010-02-22, 23:51

Frodda

Nykomling
Frodda är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard FISKE!!
Ingen som har tips på fiske?speciella ställe?nån som är duktig på guida?

Ska bli riktigt skönt! då jag åker nästa Onsdag..
vill ju slippa snön!=)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8