ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-06, 22:56

micke_frid

Nykomling
micke_frid är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 0

Standard Resesäng till Thailand?
Hej. Vi ska snart iväg på vår 6 veckors asientur. Med start i singapore och vidare norrut förbi kuala lumpor, pangkor, langkawi, koh lipe och ev nån ö till innan vi avslutar i Krabi.

Vi har en dotter med oss som är drygt 1,5 år. Vi sitter och funderar hur vi ska skaffa en sådan där superlätt resesäng (Phil&Ted), den väger 2,6kg.

Då skulle vi dels slippa bekymra oss om de finns barn/ spjälsäng på hotellet/bungalowen.

Slippa betala en extra som jag förmodar att de kostar.

Sen tycker jag när vi varit runt lite i Sverige, så fast man bokat barnsäng har vi vid minst ett par tillfällen blivit iallafall blivit utan och hon fått sova med oss i sängen och då har hon otroligt svårt att komma till ro, jämfört med egen säng så brukar hon somna på 5 min.. Skulle inte kännas nåt vidare det efter en lång resdag att få dela säng med henne och riskera förstöra nästkommande dag pga sömnbrist. Då känns 2,6kg som ingenting att bära..

Och att hon kommer känna lite extra trygghet om hon får sova i samma säng hela tiden och kanske provsover i den några dagar på hemmaplan.

Men visst de är 2,6 kg extra och den kostar runt 1600kr att köpa. Så de kanske bara är onödigt?

De kanske finns någon som vill sälja en sådan till oss?
Eller som har haft den och kan berätta hur den var?
Jag tycker åtminstone den ser väldigt smidig ut.

Tacksam iallafall på svar, på tips hur vi ska göra.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8