ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-03, 20:48

OLLE

Nykomling
OLLE är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Ringa billigt i Thailand
Hej,

Jag har precis köpt mobilpaket från LandNCall, LandNCall - ring billigt i Thailand, för att kunna ringa billigt på semestern i Thailand. De använder DTACs kontantkort med en smart lösning för att kunna bli uppringd på det vanliga numret. LandNCall är precis nystartat och jag undrar om det är nån som testat det och tycker det funkar bra?

Olle
Svara med citat

Gammal 2010-01-04, 00:00

Gäst

Thumbs up
kolla här det använder jag Welcome to NetTalk by True - Call Bangkok, Thailand, and International over the Internet är mycke billigare typ 0,19 till sverige
Svara med citat

Gammal 2010-01-05, 00:26

Lisen

Standard LandNCall
Hej Olle,

Jag hörde talas om LAC (LandNCall) via en vän som läst om dem i någon resetidning (RES, om jag minns rätt...). Eftersom det var andra gången jag åkte till Thailand nu i december så vet jag hur kräkdyrt det är att ringa eller ta emot samtal när man är på semester där, så jag köpte ett av deras paket och det fungerade hur bra som helst !

Det är ju kontantkort man använder, så det blir inga otrevliga räkningar när man kommer hem, vilket gör att jag slipper ligga på stranden och oroa mig...

Jag rekommenderar absolut att köra med LandNCall.
Speciellt om Du, som jag, inte är speciellt teknisk utan bara vill att det ska fungera och vara billigt
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 18:51

Gäst

Standard ring till thailand
Hej,

Jag hittade ett ny kort där kan man ringa hur mycket som helst till thailand båda fast och mobil telefon för 100kr.

Gå till Phonecards.se - Telefonkort och kortet heter Free call Thailand.

Lycka till.
Svara med citat

Gammal 2010-02-07, 17:18

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
vi ar i thailand nu och anvander 1 2 Call som vi kopt pa Seven Eleven. kanske inte sa billigt som det ni andra pratar om men det kostar knappt nagot hellr. 300 baht kan man prata med sverige i cirka 15-20 minuter.
Svara med citat

Gammal 2010-03-18, 15:10

Gäst

Red face Ringa smart och billigt i Thailan
Hej,
Lokala SIM-kort är oftast det bästa att ha. Men kan ju både ringa, smsa i båda riktningar och surfa. LandNCall har ändå den bästa lösningen! De kombinerar det bästa ur två världar, lokalt SIM-kort och IP-telefeoni. Du blir uppringd på ditt vanliga svenska nummer och kopplas till det lokala Thailändska SIM-kortet och du blir uppringd för ca 60 ör per minut istället för 25 kr med de svenska mobiloperatörerna. Klart bästa helhetslösningen på detta mobiltelefoniproblem.

Olle
Svara med citat

Gammal 2010-07-13, 20:10

Stefan62

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej,
Lokala SIM-kort är oftast det bästa att ha. Men kan ju både ringa, smsa i båda riktningar och surfa. LandNCall har ändå den bästa lösningen! De kombinerar det bästa ur två världar, lokalt SIM-kort och IP-telefeoni. Du blir uppringd på ditt vanliga svenska nummer och kopplas till det lokala Thailändska SIM-kortet och du blir uppringd för ca 60 ör per minut istället för 25 kr med de svenska mobiloperatörerna. Klart bästa helhetslösningen på detta mobiltelefoniproblem.

Olle
Finns en till tjänst som verkar funka likadant <a href="http://www.holidayphone.se">HolidayPhone.se</a>
Svara med citat

Gammal 2010-07-13, 20:13

Stefan62

Standard
Ring billigt i Thailand på semestern med HolidayPhone ska det stå
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8