ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-01, 12:39

Snofsan

Medlem
Snofsan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Rykte: 0

Standard Dykarcert
Har läst lite på thailandsguiden och försökt hitta något om kostnad för dykarcert....
Sett att det ska ta tre-fyra dagar men finner inget pris. Någon som vet?

Stockholm - Bangkok
Bangkok - Phuket
Någon som gjort en sådan resa?
T ex tre dagar i Bangkok och sedan resten av totalt 2 veckor på Phuket?
För flera år sedan pratade jag med ett par som hade åkt med Finnair Från Stockholm till Bangkok, varit i Bangkok i tre dagar och sedan åkt vidare med inrikesflyg till Phuket. Någon som gjort så och vill berätta? Kanske en liten reseskildring?
Svara med citat

Gammal 2010-01-08, 17:06

Gäst

Standard
Angående dykningen kan det variera, men dykfirmorna kan variera de med så ett bra tips är att gå in på dykarna.nu - communityn där dykare samlas och använda deras sökfunktion på forumet. Nästan alla dykare i Sverige finns registrerade där och knappar man in något ställe i världen brukar man alltid hitta rekommendationer på seriösa firmor. När ni hittat någon dykbutik, sök på deras hemsida så burkar priserna stå där.

Vet inte vart ni ska, men om ni åker ner till koh Lanta kan jag verkligen rekommendera Lanta divers, ett svenskt dykcenter med bra båtar och kunnig personal.

Jag brukar alltid ta minst en vecka (gärna två) i Bangkok och sedan flyga med Air Asia lokalt ner till tex phuket. Dom är billiga och väldigt bra.

/Johnny
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8