Citat:
Ursprungligen postat av misssister
Absolut bättre att ha för mycket än för lite, är bara lite förvånad! Antar att det är utflykterna som kostar?!
|
Penningfrågor är alltid svårt, vi har alla olika definitioner på vad som är bra och dåligt. Vissa tycker att en bungalow vid havet är det bästa som finns, att man sedan delar den med fem myrstackar och 32 ödlor är ointressant för vissa, medan för andra är ett sådant boende helt otänkbart.
Samma sak när det kommer till "nöjespengar", vissa tycker att en öl på ett svenskställe innan man går och lägger sig är toppen medan andra vill mer ha värsta partyupplevelsen som ska hålla på tills fem på morgonen.
Du kanske skulle åka till Thailand och ligga på stranden under den största delen av tiden, jag skulle nog aldrig komma till stranden eftersom jag älskar storstad och fest. Du kanske skulle åka på fem utflykter, jag skulle inte åka på en enda osv, våra krav på kvalitet ser helt olika ut och därför är det ganska troligt att våra budgetar ser helt olika ut.
Folk glömmer lätt bort att vi alla har olika krav på kvalitet och upplevelser, därför blir frågor som enbart innehåller, "hur mycket pengar ska jag ha med mig", omöjliga att svara på. Det krävs mer information för att kunna ge ett vettigt svar.
Så är 15 000 i fickpengar mycket eller litet? Det beror på, ska personen shoppa? I så fall vad? Ska personen festa? Hur mycket? Ska personen resa inom landet? Med buss? Flyg? Hur ska personen äta? Mest västerländskt? Mest Thai? Var i Thailand kommer man att vara? Phuket? Pattaya? Isaan? Variablerna är otroligt många.