|
|

2009-12-27, 21:47
|
Reg.datum: dec 2009
Rykte: 0
|
Bangtao beach mars 2011
Nu har vi bokat nästa vinters resa! Det blev Thailand, Bangtao beach på Phuket. Känns så länge kvar att vänta!! Mer än 1 år, men då dom redan släppt charterresorna tyckte vi det var lika bra att boka. Vi åker med Ving och ska bo på Sunwing resort.
Vi är första-gångs resenärer när det gäller Thailand. Har "bara" varit i Europa tidigare, så det känns extra spännande.
Har 2 barn.
Vill nu veta allt om Bangtao, Phuket, hotellet, tips på utflykter mm.
Vi vill se något annat också när vi är där, kan tänka oss att övernatta på något annat ställe 1 natt.
Tips tips ???
Och så har vi ett litet problem. Min man hatar thaimat... Och mat som kommer från havet....
|
|
|

2009-12-28, 22:40
|
|
Men nån måste väl ändå ha lite spännande info om Bangtao?!?! eller??
|
|
|

2009-12-29, 00:23
|
|
|
|

2009-12-29, 23:45
|
|
Haha, okej, inget spännande. Men det går bra med o-spännande info också, jag vill veta allt! :-D
|
|
|

2009-12-30, 12:09
|
|
|
Lite info
Hej!
Jag och min familj var första gången i Thailand i februari i år och var då i Bangtao där vi stortrivdes så att vi åker tillbaka nu igen om 36 dagar ;-). Vi tyckte det var kanon! Vi bodde dock då på Dalar Resort (Fritidsresors familjehotell) men promenerade ofta bortåt Sunwing och tyckte det var jättemysigt. Så därför har vi valt det denna resa.
Jag är nog lite lik din man vad det gäller maten... inte förtjust i thaimat, så jag måste erkänna att jag allt tröttnade på maten på dessa veckor. Men allt annat är så bra så det får man stå ut med! Vi var på en safariutflykt med elefantridning och en båttur med snorkling längs Phukets kust, båda var jättebra.
Så jag tror säkert ni kommer trivas!
/Millis
Klistrar in ett inlägg jag skrivit om Bangtao tidigare i http://www.reseforum.se/forum/thaila...ar-resort.html (handlar i och för sig mkt om Dalar Resort):
Hej
Bodde på Dalar Resort i februari i år med min familj och får hålla med flera som skrivit innan. Hotellet var fint men "underhållningen", som jag trodde att Fritidsresor hade något liknande Sunwing, var under all kritik (vi har alltid tidigare åkt till Sunwing så detta var första gången vi testade Blue Village).Restaurangen tyckte jag också var som en skolmatsal och vi åt aldrig där någon kväll då det såg helt dött ut och bara serverades någon buffé. Frukost åt vi ju dock där, helt ok.
Annars var poolområdet jättefint och vi älskade verkligen stranden. Poolbaren som vi åt vid ibland på dagen var helt ok. Visst var det lugnt i Bangtao-området men de kvällar vi kände för lite liv så var det ju bara att åka in till Patong. På kvällarna annars åt vi på de restauranger som låg däromkring och de flesta var helt OK. Bl a låg det en precis utanför Sunwing som vi gillade (tror den hette något i stil med Sugar Garden eller kanske Sugar Cave). En del kvällar åt vi också på Sunwing och stannade sedan kvar och kollade på deras shower, som ju var jättebra som de brukar vara.
Annars kan jag också rekommendera den lokala marknaden i Bangtao, där shoppade mina döttrar mycket.
Vi trivdes jättebra i Bangtao men sneglade ofta bort mot Sunwing och sa att där skulle man bott.....så nu åker vi tillbaka i febrauri igen men har då valt Sunwing ;-) denna gång.
|
|
|

2009-12-30, 13:40
|
|
Ååh låter som att vi valt rätt hotell ialla fall! Men f-n att vi måste vänta så länge, vill ju åka redan nu!!
Kom ihåg att lämna en rapport när ni kommit hem!!
SS
|
|
|

2009-12-30, 20:19
|
|
Hörde nu att Bangtao var ett skräpigt ställe med mycket kommers, eller hur det nu stavas. Men det är inte den bilden jag fått när jag läst mycket om stället. Så, ni som varit där, stämmer det??
|
|
|

2009-12-30, 20:43
|
Reg.datum: jan 2009
|
Låter mer som en beskrivning av Phuket City eller Patong hehe..
|
|
|

2009-12-30, 21:09
|
Reg.datum: okt 2009
|
Bang tao beach är ett av de lugnare ställena på ön, så du behöver nog inte oroa dig, sedan kan det skifta lite på vilken månad det är man besöker orten när det gäller renhet och städning av bla stränder,men under högsäsong brukar dom bry sig mer om att hålla rent o snyggt.
|

2009-12-30, 21:13
|
|
Oj vad snabba svar! Tack!
Ja, hoppas verkligen inte att det är skräpigt där. :-)
|
|
|

2009-12-30, 23:52
|
|
|
Bangtao
Någon som bott på Hilton i Bangtao Beach ?
|
|
|

2009-12-31, 09:50
|
|
|
bang tao
Vi var i thailand (bang tao resort sunwing resort & spa ) med ving i januari i år 2009-01-27--02-15
Hjätte fint och bra för barn.
Men ....
Det är dyrt!
har man betalat 70000:- för sesan så hade man för håppning på att det är biligt att leva och äta.
Men efter som att bang tao ligger avsides så är det monopol på tex taxi som skall kosta max 200-400 baht kostar 600-800baht i stället.
en öl skall inte kosta mer än 30-50 baht men på hotelet bang tao sunwing resort&spa,
kostar en öl 110 baht. glassen till barnen lika dyrt som i sverge.
Det är bra mat för barnen på hotellet.. obs glöm ej att vända på menyn....
alla utflyckter är mycket dyrare......
i stora drag så är allt dyrare.... för att bang tao ligger avsides..
Men hotellet är hjätte bra..
|
|
|

2009-12-31, 15:34
|
|
Ååh vad trist att det är dyrt där.. :-/
Men kul att igen höra att hotellet är fint! :-)
Nån som har tips på andra öar man kan besöka? Vi har hört så mycket gott om Koh Lanta, så dit blir det då en båttur med övernattning.
|
|
|

2009-12-31, 15:53
|
Reg.datum: okt 2009
|
Skippa koh Lanta, alla andra öar mellan Phuket och Lanta är finare och mer värt att se och uppleva, ta ett par dagar på Phi Phi i stället och gör dagstur från Phuket till Raya island och Coral Island eller Koh Hong som är är min personliga favorit, dagsturer kan du boka överallt längs gatorna på Phukets orter,om ni åker charter så boka själva och åk , skippa charterbolagets utflykter som är mycket dyrare.
Senast redigerad av Brynolf den 2009-12-31 klockan 15:56.
|
|
|

2010-01-01, 01:19
|
|
Tack för tipsen om utflykter!! Jag antecknar, haha! Det är ju så länge kvar till vår resa, men drömma och planera är ju också kul!
Gott nytt år!
|
|
|

2010-05-08, 15:33
|
|
|
Toppen!!
Har precis kommit hem efter våran tredje resa till Sunwing i BangTao.. Vi tycker det är ett toppen hotell med underbar personal och ett toppen trevligt läge alldeles vid stranden. Det finns massor att göra och se om man vill, ta en longtailbåt utanför hotellet och åk och snorkla, finns ett korallrev ute vid en liten ö som man ser från stranden, även ett som är vackert vid Kamala. Lokala marknaden Måndag och Torsdag är kul samt besök Surin och Leam Sing som ligger nära BangTao. Kan även rekommendera att åka till en ö som heter Koh Yao Noi och ligga över där en natt, det är toppen mysigt vi bodde på ett ställe som hette Koyao Resort och det är härligt om man bara vill ta det lungt. Hoppas ni får en bra resa, vi återvänder i November samt April igen. Våra barn älskar BangTao.
|
|
|

2010-05-08, 19:29
|
|
|
Hur fasen kan man betala 70.000 för en resa till Thailand ?? Vi åker nu och har betalt 12.430 sek för 2 pers reguljärt flyg, boendet brukar vi betala runt 350-400 sek per dygn med frukostbuffé, i regel 3-4 stjärningt hotell. Charterbolagen skär guld med fällkniv på folk som åker med dem, kolla bara vad de tar för ett rum för en ensamresenär, rummen i Thailand uthyres per rum, inte per person.
|
|
|

2010-05-09, 20:12
|
|
|
Pris!!
Håller med gäst1 om att charterbolagen tar ut hutlösa pengar för sina resor. Söker man lite själv så går det att få betydligt bättre priser. Vi betalade ca 6000 kr mindre för ett rum på sunwing då vi kontaktade hotellet själva jämnfört med vad ving skulle ha för rummet.
|
|
|

2010-05-13, 00:37
|
|
Vad kul att höra att ni haft det bra där!
Ja, vad kul att höra att ni trivts bra där, så bra att ni vill återvända! :-)
Vi har bokat om vår resa, kan inte vänta ända till mars 2011, så vi åker i december 2010. Lite dyrare eftersom det är nyårshelgen, men men det får man ta. :-)
Och angående det där om att charterbolagen tar hutlösa priser, ja visst, men ack så enkelt. :-)
|
|
|

2010-05-13, 17:08
|
Reg.datum: mar 2010
|
Jag kom hem från bangtao beach sunwing resort&spa för nån vecka sedan , och jag gillade verkligen stället, det enda som var lite tråkigt var att det fanns knappast någon shopping alls där så man fick åka till patong(det gjorde vi) men ennars så var stranden fin och bra(förrutom att det kom så stora vågor nästan hela tiden,för vi åkte i april) och jättetrevligt folk!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|