ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-21, 15:42

Mussepigg

Nykomling
Mussepigg är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Exclamation Varning!
Sun Thai Tour

Varning för detta reseföretag!
I december 2009 bokade vi en resa till Thailand över julen med ovanstående företag. Vi fick bekräftat att allt var ok. Men vi skulle betala via Pay Pal, vi gjorde så men inte fick vi några biljetter! Sun Thai Tour går inte att nås på telefon, deras telefontider är 18.00-23.00! ingen svarar! Online supporten är oftast OFF-line och är det någon där så kan man bli bortkopplad om man ställer besvärliga frågor. De svarar inte heller på mail. De kan inte nås på något vis! Nu sitter vi här i kylan med krossade semester drömmar, alla andra resor är slut! Gör inte som vi, beställ av någon annan! Bannlys Sun Thai Tour! De har tagit betalt för resan men några biljetter har vi inte fått. Nu ska vi se till att försöka få tillbaka våra pengar genom Pay Pal.

Vi mailade till dem och sa att om vi inte omgående får våra pengar så är vi tvungna att polisanmäla dem, svaret lät inte vänta på sig!

Jag har redan skickat det vidare, det var i dina hander inna men efter
ditt hot om polisanmalan och annat skit sa bestamde jag att skicka det
vidare till juristavedlningen sa det tar cirka 2-6 manader nu for att fa
dina pengar tillbaka vilket jag tycker ar synd sjalvklart men du hade
tagit det soft och hade det gatt att losa men men du valde den andra
vagen

God jul

Nu slutar vi att besvara dina email da vi avvaktar polisrapport fran er
sida samt vara advokater ser om bokning/kundcenter har gjort nagot fel.

/>

Sun Thai Tour

Kundecenter
Så alla andra se upp!
Svara med citat

Gammal 2009-12-21, 17:45

kirjac

Exclamation Varning Sun Thai Tour
Hej Mussepigg,
även vi blev lurade, avresa planerad 17/12, lovad e-ticket som aldrig kom, brevet från Tyskland med de lovade biljetterna har fortfarande inte kommit, är man fragvis så blir man tillsagt eller chatten avslutas, huset vi ville hyra finns på en sida i Thailand med hus till salu
- så bilderna kommer från andra sidor bara
; blev lovade att vi kunde checka in med Sun Thai Tour`s ( SST) bokningsnummer - kollade med flygbolaget - stämde inte, vi fanns helt enkelt inte med på planet, visst vi fick 36 timmar före avresa ett erbjudande att resa den 23/12 i stället, men kunde efter allt inte tro på SST längre.
jag tror att många fler är drabbade och ser fram emot en resa över jul - så det gäller att sprida våra erfarenheter och varna andra !!
Svara med citat

Gammal 2009-12-21, 17:52

Gäst

Standard Sun Thai Tour
Det är bra att det sprids för jag tror att de själva försöker sprida tvärtom budskap på alla reseforum som det här ämnet kommer upp på !!!
Svara med citat

Gammal 2009-12-21, 18:47

fabbe

Medlem
fabbe är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Jag tittar själv på resor till thailand så då vet jag att sun thai tour inte är seriösa. Tack för upplysningen1
Svara med citat

Gammal 2010-01-19, 04:33

Gäst

Angry Nackskott!
Om någon "personal"från det sk.sun thai tours skulle läsa detta vill jag bara tacka för att ni blåste mig på pengar jag sparat ihop under mer än tre års tid.
Tanken var att de pengarna skulle investeras i min framtid vilket jag trodde att jag gjorde när jag sökte eran "reseledarutbildning".
Jag hoppas att ni får det jävligt kul för pengarna tillss den dag ni lurar fel person och de avslutar era drömmar med ett nackskott!!!
Svara med citat

Gammal 2010-01-30, 17:17

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard Säte i Portugal?
Klickar man runt lite på deras hemsida så börjar en del text komma upp på portugisiska, och då börjar man ju fundera på om det är ett bolag i Portugal som blåser folk lite till och från.
Som regel gör jag alltid en snabb sökning på nätet om företag innan jag anlitar dem, oavsett vad det gäller. Det kostar inget och tar max ett par minuter.
Tänk så många om hade klarat sig undan ifall fler hade haft samma rutin...

Gammal 2010-02-07, 19:07

Gäst

Standard Inte Portugal
Gjorde en spårning på deras IP och sidan är lokaliserad i Brasilien.
Svara med citat

Gammal 2010-02-08, 02:51

Gäst

Standard
Sun Thai Tour -
Svara med citat

Gammal 2010-02-08, 15:53

Kenneth_S

Nykomling
Kenneth_S är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard Varningen finns nu även på Aftonbladet.se
Johan blev blåst på sin drömresa | Resa | Aftonbladet
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8