|
|

2009-12-06, 21:07
|
Reg.datum: dec 2009
Rykte: 0
|
Tjusningen med Thailand.
Hej, jag har länge varit lite av en motståndare till att åka till Thailand och undrar vad som lockar er dit?
=)
|
|
|

2009-12-06, 21:20
|
|
|
Jag tror inte du ska åka till Thailand, vad som lockar oss dit har du inte en susning om och kommer förmodligen aldrig att få det, stanna hemma.
|
|
|

2009-12-06, 21:28
|
|
Mycket
Tjusningen med Thailad kan vara vad som helst i princip.. VAd som är tjusningen för en person kan vara något jobbigt för en annan..
Det jag vet med mig att flera gillar är följande:
Billig och mycket god mat
Billigt boende
FIna stränder
Fint väder (varmt och ofta soligt) finns undantag vissa månader
Billig shopping
TRevliga människor
|
|
|

2009-12-06, 21:40
|
|
Jag kan hålla med om att dom har billigt. Men sen så är ju också alla turister där. Om jag vill åka till ett land så vill jag inte hamla där det är som mest turister.
Finns det något ställ i Thailand som det finns mindre turister på?
|
|
|

2009-12-06, 22:05
|
|
Vad vill du få ut av din utlandsresa?
Vill du ha sol, bra bad, billig mat, billigt boende, trevligt folk samt härliga utflykter med mera så är Thai ett bra förslag....
Just nu finns det mycket turister vart du än åker..
Bangkok är juh en storstad som ligger inne i landet.. Ingen kust och mkt avgaser.. DU kommer springa på turister men eftersom det är så pass stort så kanske du kan undvika dem oxo..
Annars finns det en hel del "öde" öar.. där du förmodligen kommer vara mer ensam och inte med så mkt andra turister öven fast de flesta öarna och stränderna mer o mer blir bebodda och upptäckta av turister..
VArför vill du inte åka till thai då?
|
|
|

2009-12-06, 22:12
|
|
Den största anledningen till att jag inte har velat åka till Thailand är att jag hellt enkelt inte har velat vara där det finns jätte många turister.
När jag reser vill jag kunna uppleva landet på riktigt. Utan en massa turistfällor också vidare.
Storstäder är också av intresse. Då utbudet av saker man kan göra är stort.
Jag vill helt enkelt uppleva en massa nytt och spännande utan turist fällor också vidare.
Sen också det där med att trängas på stranden med en massa andra lockar mig inte alls.
|
|
|

2009-12-07, 00:04
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sarzzy
Den största anledningen till att jag inte har velat åka till Thailand är att jag hellt enkelt inte har velat vara där det finns jätte många turister.
När jag reser vill jag kunna uppleva landet på riktigt. Utan en massa turistfällor också vidare.
Storstäder är också av intresse. Då utbudet av saker man kan göra är stort.
Jag vill helt enkelt uppleva en massa nytt och spännande utan turist fällor också vidare.
Sen också det där med att trängas på stranden med en massa andra lockar mig inte alls.
|
Om du ger f-n i att åka charter så kan du ju göra vad du vill. Thailand är ett stort avlångt land med oerhört många olika upplevelser, det är bara att våga göra det själv. Vi har rest i Thailand i 13 år och varit tror jag i vart enda hörn av landet och upplevt olika kulturer och folk hela tiden men vi kommer att fortsätta, något lättare land att resa i tror jag är svårt att hitta.
|
|
|

2009-12-07, 00:42
|
|
Okej, tack, jag ska efter gymnasiet då ta och ge det en chans tror jag =) Men det återstår att se hur det blir. Men det lutar mot att eventuellt åka dit och se vad det har att erbjuda. =)
|
|
|

2009-12-07, 22:21
|
|
Efter gymnasiet =) ??? haha. okej.. du var en liten kis med andra ord..
Klart du skall till thailand.. då ska du jaga så många turister som möjligt juh.. flyg charter undvik då reguljärt
|
|
|

2009-12-07, 23:48
|
|
Liten och liten :P
Jo det ska jag nog, man måste ju ge allt en chans. =)
|
|
|

2009-12-21, 00:48
|
|
Det bästa med thailand är:
God billig mat
Mängder med shopping
Underbara stränder
Härliga utflykter
|
|
|

2009-12-21, 20:49
|
|
Allt till ett lågt pris!
Det sammanfattar nog allt som finns i Thailand och vad själva tjusningen med T är..
Billig Shopping
Bra bad
Bra väder (sol + värme)
TRevligt folk
God mat
Och allt till ett bra pris
|
|
|

2009-12-27, 16:31
|
|
Bästa med thailand
Dykningen
folket (trevliga)
billiga kopier
Värmen
Maten (starkt=gott)
billigt boende (dvs. Man kan byta och åka lite längre bort)
|
|
|

2010-01-04, 21:18
|
|
|
Åk nånstans där det är kallt och mycket mygg, ex nån skog i Norrland. Där finns säkert inga turister..
|
|
|

2010-01-05, 18:58
|
|
|
Vi åkte till Thailand (Kata) för första gången i oktober 2009. Det var väldigt få turister enligt min mening, det var förstås pga monsunperioden som fortfarande var då. Vi åker tillbaka till Thailand igen i år och väljer lågsäsong igen - helt fantastiskt skönt att inte behöva trängas på stränderna + mycket billigare på restauranger m.m. Visst kommer det häftiga regn, men vaddå? Det går ju över och då skiner solen igen, hur bra som helst. Dessutom kostar det en bråkdel att åka under lågsäsong, biljetterna är minst 30 % billigare.
Det jag älskar mest med Thailand är som nr 1 det härliga Andamanska havet med så mjukt och varmt vatten att det känns som att ligga i ett härligt badkar. Jag är värsta badkrukan och avskyr medelhavet :-) Kul också att bada i störtregn där både regn och hav är ljumna och man blir inte ens frusen, sjuk känsla men hur skön som helst!
|
|
|

2010-01-05, 23:46
|
Reg.datum: apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Vi åkte till Thailand (Kata) för första gången i oktober 2009. Det var väldigt få turister enligt min mening, det var förstås pga monsunperioden som fortfarande var då. Vi åker tillbaka till Thailand igen i år och väljer lågsäsong igen - helt fantastiskt skönt att inte behöva trängas på stränderna + mycket billigare på restauranger m.m. Visst kommer det häftiga regn, men vaddå? Det går ju över och då skiner solen igen, hur bra som helst. Dessutom kostar det en bråkdel att åka under lågsäsong, biljetterna är minst 30 % billigare.
Det jag älskar mest med Thailand är som nr 1 det härliga Andamanska havet med så mjukt och varmt vatten att det känns som att ligga i ett härligt badkar. Jag är värsta badkrukan och avskyr medelhavet :-) Kul också att bada i störtregn där både regn och hav är ljumna och man blir inte ens frusen, sjuk känsla men hur skön som helst!
|
Thailand är som en mjuk smekning över skinnet, en lätt pust inombords och total avkoppling.
Har du varit där vill du tillbaka, fort. Du glider genom dagarna med flippflopp på fötterna och sarong på höften. Väntar till kvällen kommer då du går ner till stranden och ser på solnedgången med en kall Singha i glaset. Sticker fötterna i den avsvalnande sanden och drar djupa andetag....
Suck...
|
|
|

2010-01-08, 16:38
|
|
|
Min favorit är helt klart Bangkok.
Där finns ju allt.
Gillar kontrasten med att dels bo i KhaoSan (backpacker område) för nästan ingen penning alls eller på något lyxhotell för samma kostnad som ett bättre hotell i Sverige.
En pad thai på gatan i khaosan ligger på 40 bath, medans en köttbit på Vertigo ligger på 4-6000 bath. Båda är ett måste att prova.
Man kan gå på vip-bio. Vandra runt på blomstermarknaden, slappa i lumpiniparken, shoppa på helgmarknaden eller i nått varuhus. Ta någon riktigt bra massage. Möjligheterna är oändliga, hitta på vad du vill göra så fixar man det rätt enkelt…
För några år sedan tog tjejen och jag en taxi under en dag, vi åkte runt på landet och besökte visserligen vissa ställen som tigertemplet och autaya, men såg mycket av landsbyggden med. Vi åt lunch på en vanlig lunchrestaurang ute på någon fabrik av något slag. Vi vet inte vad vi åt, men jag tror att min rätt var något med någon fågel och tjejens, ja det var inte fågel i alla fall. Totalt för två rätter inklusive dricka: 7 kr…
Tyvärr finns det vissa fällor och områden som man bör undvika, men det gör det väl överallt?
/Johnny
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|