ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-02, 11:24

Anna E

Medlem
Anna E är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard Sunwing Kamala beach
Hej!

Någon som vet om detta hotell är klart än? Ving har ju inte lagt ut några bilder på det än. Skall dit i början av jan.

Är det någon som har tips på restaurnger mm i Kamala?

Tacksam för svar.

Anna E
Svara med citat

Gammal 2009-12-03, 18:08

pens.reseledare

Nykomling
pens.reseledare är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Jag har mailat med hotellet ang transfer och de säger att Royal rummen är klara samt att Miniland är klart. Enl dem verkar de mesta va klart men vågar inte lova dig ngt. Restauranger i Kamala: Salt o peppar, H C Andersens samt Hotellet Print Kamala har alla god mat. Om ni åker till Patong så missa inte Buffalo steak house revbens spjäll. OBS! Dessa restauranger har bra barnmat då vi reser med barn men även supergod thai-mat. Vi åker 25.12 från Helsingfors o stannar 11 nätter. Ses vi?

Mvh Hanna
Svara med citat

Gammal 2009-12-03, 20:34

Anna E

Medlem

Standard
Hej igen!

Tack för den informationen, jag har varit i kontakt med Ving och de säger att hotellet skulle vara öppet sedan slutet av nov. Men jag funderar på varför de inte lagt ut bilder då?

Vi åker den 7 jan och stannar i 2v så vi missar nog er precis.

Tack för informationen om restaurangen.

//Anna E
Svara med citat

Gammal 2009-12-04, 14:24

Diem

Nykomling
Diem är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard Sunwing Kamala
Hej!

Jag har all info om du är vidare intresserad.
Vi var på Sunwing Bang Tao men åkte en dag till Kamala för att bilda oss en uppfattning. Det var bland de första dagarna de öppnat.
Jag tog massor med foto för att lägga ut till alla som ville ha men tyvärr blev vår kamera stulen på en utflykt vilket gör att jag inte har några foton!

Måste dock säga att Bang Tao var mycket mysigare, trevligare och överlag ett mycket barnvänligare hotell! Allt låg mycket närmare stranden i Bang Tao och var man än var på hotellområdet så kändes allt nära. Men i Kamala var det ett enormt område som mer sträckte sig inåt vägen istället för längs med stranden. Utanför fanns ingenting förutom en hårt trafikerad väg....dock märkte man inte alls denna på Sunwing området.

Kamala var ett mycket större hotell. Växtlighet har ju inte kommit i fatt även om jag var jätte imponerad över att det var planterat överallt.

Jag hade dock själv aldrig valt Kamala över Bang Tao!.........Ville kolla för vi var så ENORMT nöjda med Bang Tao så vi tänkte kanske ta Kamala nästa år..
Det enda som var riktigt trevligt och bättre, var "strandpromenaden" i Kamala som man kunde gå även med barnvagn. Stranden och vattnet var ganska likvärdigt förutom att det fanns mycket fler hotell o byggnation i Kamala än Bang Tao.

Nu var jag ju där den 14 nov så tills ni ska åka så har de säkert hunnit måla och fixa klart.

Har du frågor hjälper jag dig gärna!
Svara med citat

Gammal 2009-12-04, 15:04

nathaliiie

Medlem
nathaliiie är inte uppkopplad

Standard
Hotellet verkar inte vara klart än men har Ving inte lagt upp bilder än? Dem skulle ju ha en fotograf på hotellet i slutet av november...
Svara med citat

Gammal 2009-12-05, 19:18

pens.reseledare

Nykomling

Cool
Tack för rapporten om Sunwing Kamala. Vi var på Bangtao Sunwing ifjol och jo, hotellet är fint o allt nära. Vår familj föredrar dock Kamala före Bangtao. Bangtao är så litet att man får "lappsjuka" där, o Bangtao är i vårt tycke för avsides. Men tycke o smak är olika. Vi återvänder gärna till Kamala efter en paus på 3 år. Vill bara säga min "gammal reseledare" åsikt så inte de som bokat dit blir skrämda o tänker att de bokat fel in sig på "fel" strand.
Senast redigerad av pens.reseledare den 2009-12-05 klockan 19:20. Anledning: stavfel
Svara med citat

Gammal 2009-12-05, 20:01

nathaliiie

Medlem
nathaliiie är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av pens.reseledare Visa inlägg

Tack för rapporten om Sunwing Kamala. Vi var på Bangtao Sunwing ifjol och jo, hotellet är fint o allt nära. Vår familj föredrar dock Kamala före Bangtao. Bangtao är så litet att man får "lappsjuka" där, o Bangtao är i vårt tycke för avsides. Men tycke o smak är olika. Vi återvänder gärna till Kamala efter en paus på 3 år. Vill bara säga min "gammal reseledare" åsikt så inte de som bokat dit blir skrämda o tänker att de bokat fel in sig på "fel" strand.

Jag tycker likadant.. har varit i Bangtao och tyckte inte alls om det. Det kändes som att allt var byggt enbart för turismen..lyxigt och dyrt.. men så är det väl också?
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 15:43

Anna E

Medlem

Standard Bilder
Hej

Nu har Ving lagt ut bilder och det se jättebra ut tycker jag, kanske lite för modernt och för lite asiatisk stil men det blir nog kanon

//Anna E
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 19:17

pens.reseledare

Nykomling

Standard
Tack Anna för att du meddela mig! Ha de bra!
Svara med citat

Gammal 2009-12-19, 09:19

gäst

Thumbs up Kamala
Sunwing Resort Kamala Beach är klart.
Hotellet är nästan fullt.

gå in på Resor hos Ving - Boka en utlandsresa och njut av en härlig semester! för att se nya bilder.
Svara med citat

Gammal 2009-12-20, 08:54

pens.reseledare

Nykomling

Standard
Jo, har varit i kontakt med manager där. Vi är vana med fullbokade hotell eftersom vi alltid reser mellan jul o nyår då jag som lärare har ledigt ;-) De kommer och bli så bra så!!!
Svara med citat

Gammal 2010-01-08, 13:33

Gäst

Standard Hej pens. reseledare
Hej, hur kommer jag i kontakt med manager på kamala sunwing, eller vet du t.o.m hur jag kommer i kontakt med managern på bangtao sunwing? Har försökt men utan resultat.
Svara med citat

Gammal 2010-01-08, 14:27

pens.reseledare

Nykomling

Standard
Jag har bara mailat till hotellet, e-post adressen finns på vings sidor under hotellpresentationen. Vad behöver du veta?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8