|
|

2009-11-28, 11:10
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Att det ska vara gratis drinkar med alla andra reguljärplan är en sanning med modifikationer, SAS, FinnAir och kanske andra också tar betalt för allt utom vanligt vatten
|
Kanske på korta sträckor. men jag har flugit till Bangkok med både SAS och Finnair (senast i våras) och då var både drinkar, öl, vin, läsk och juice gratis.
|
|
|

2009-11-29, 21:46
|
Reg.datum: nov 2009
Rykte: 0
|
Jag har flygit Finnair till Phuket med mellanlandning men där ingick ingen dricka.. och servicen var inget att hurra för.
|
|
|

2009-12-22, 14:11
|
|
|
Kom hem imorse från min resa till Thailand. Flög med Thai både ner och hem.
Gillade planen, stort utrymme för benen, vilket är skönt för mig som är lång(1,90). Personalen var trevlig. Hade beställt speciell mat pga allergi, och detta förstod dom sig på mycke bättre än andra bolag jag åkt med.
Ett minus är att det inte var en tv i varje stolsrygg, men det vägdes upp av den fria drycken.
Är nöjd med resan, och kommer absolut att åka fler gånger med Thai!
|
|
|

2009-12-27, 19:03
|
|
|
Finnair har ingen fri sprit mera. Men öl och vin är fritt
|
|
|

2010-01-06, 04:17
|
|
|
Citat:
Det stämmer, thai kör gamla risiga 747  r till Bangkok. Benutrymmet är sådär, ett fotstöd hindrar att man kan sträcka ut ordentligt.
Jag tycker inte att servicen på thai är särskilt märkvärdig, fördelen är att de flyger direkt utan mellanlandningar. Fast jämfört med charter har de kanske något bättre service.
|
Stämmer inte alls.Planen som Thai använder på CPH/ARN är dom nyaste.
Och benutrymmet hittar du inte bättre hos nåt annat bolag till Bangkok.
|
|
|

2010-01-06, 04:20
|
|
|
Citat:
Som sagt, från Stockholm gamla och relativt risiga plan. Servicen inte i klass med andra bolag i samma prisklass (å andra sidan är det direktflyg så då kan det vara acceptabelt med sämre service).
Och det är klart, om man är van att åka charter så kanske den fria drinkvagnen känns som toppenservice, men gratis sprit är ju inte allt här i världen och förövrigt gratis på alla andra reguljärflyg också, bortsett från om man åker med Aeroflot.
|
Och här var det fel i varje påstående! varför sitta och gissa saker och ting som du uppenbarligen inte vet nåt om?
|
|
|

2010-01-06, 04:30
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Gamla "Jumbojet" Boeing 747 som kan vara upp till ca 20 år gamla, men ändå i relativt bra skick. De 6 äldsta Boeing 747 kommer ersättas med nyare Boeing 777 under 2010 troligen.
|
Nope, dom planen som används på CPH/ARN är mellan 7 och 12 år gamla.Så det är inte dessa som skrotas framigenom.
|
|
|

2010-08-02, 20:02
|
|
|
Hei En norrmann her...
Citat:
Hej
Skall flyga med Thai air för första gången. Någos som vill dela med sig av erfarenheter att flyga med detta bolag. Hur är maten? Flyger ekonomi klass hur är det? Underhållning osv
Tack
|
Hej Jeg reiste med Thai öko jeg også med en liten gutt på 5 år og er stor fornöyd med dem ..De gjör virkelg alt for at du skal få det så ok som mulig..Det eneste er at de bare prater Engelsk og du må kunne det , men det han du sikkert bra:-) Reiser selv med dem i September Ha en god reise:-) MVH Ronny
|
|
|

2010-12-27, 13:23
|
|
|
Tai är superbra
Har flygit med många bolag de senaste åren och ger verkligen tummen upp för Thai. Mycket bra sevice, mat och konfort. Det bästa är nog det generösa benutrymmet som är betydligt bättre än motsvarande (ekonomiklass) på andra bolag jag flugit med. Tycker att 747:an känns stabil och håller inte med om att planen skulle vara gamla och skruttiga. Vi flög ARN BKK november 2010.
En reflektion kring att det inte finns privata skärmar i stolarna, så många gånger har jag varit med om att videosystemen inte fungerar senast på helt nya 340 med Canada Air till Vancouver, och flera gånger på SAS flygningar till NY!
Ni som väljer att flyga med Thai till BKK från ARN har inget att frukta!
|
|
|

2010-12-27, 17:29
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronny J
Hej Jeg reiste med Thai öko jeg også med en liten gutt på 5 år og er stor fornöyd med dem ..De gjör virkelg alt for at du skal få det så ok som mulig..Det eneste er at de bare prater Engelsk og du må kunne det , men det han du sikkert bra:-) Reiser selv med dem i September Ha en god reise:-) MVH Ronny
|
Kul att du hade en trevlig resa med Thai. Om du flög från Oslo, så fick du njuta av en nyare maskin än de som Thai flyger från Stockholm och Köpenhamn.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|