ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-14, 17:55

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 1

Standard Bangkok med Qatar, mellanlandning Doha!
Hej!

Vi flyger ner till Bangkok med Qatar airways nu den 9 dec och tyvärr så ingår det då en mellanlandning i Doha med en väntetid på ca 13 h. Landar runt 19 och åker inte vidare förrän ca 8 på morgonen har jag för mig, så hela natten alltså. Så då undrar jag hur flygplatsen är där? Ligger den långt ifrån stan så det är svårt att ta sig in dit för en bit mat kanske? Man kanske inte ens får lämna flygplatsen? Vet inte alls hur lander är i övrigt heller, om det finns möjligthet att åka in till stan, hur säkert är det att irra runt där på kvällen?=S

Tacksam om någon har ett vettigt svar=)

Sandra
Svara med citat

Gammal 2009-11-18, 16:32

Gäst

Standard
Flygplatsen är bra men inte så stor. Ren och fin med bra och billig taxfree. Finns s.k vilorum med dov belysning och sköna fåtöljer. Personligen var vi aldrig utanför flygplatsen (vet inte om man får lämna) men som tjej skulle jag inte våga de.

Hoppas svaret hjälpte lite i varje fall

Jennie
Svara med citat

Gammal 2009-11-18, 17:20

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Standard
De där vilorummen, kan de inte vara lite snuskiga då?=P
Det är jag och min sambo som åker så kommer inte vara ensam tjej, det skulle jag inte heller våga.
Men tanke på vad jag läst innan så har jag nog ändrat lite uppfattning också om staden så kommer nog våga oss in för att äta!=)

Sandra
Svara med citat

Gammal 2009-11-20, 21:50

tretjak

Nykomling
tretjak är inte uppkopplad

Rykte: 0

Standard doha
Hej.
Jag var i Doha i vintras. Lugnt, tryggt, säkert och tråkigt. Det fanns inte mycket att göra där men det är säkert en säkrare plats än Sverige.

För att komma ut från flygplatsen behöver du visum och det kan du köpa i passkontrollen. På flygplatsen fanns inte mycket att göra mer än att surfa gratis på några lånedatorer. Det fanns gott om stolar att sträcka ut på.

Läs mer på: Anders Thorsells berättelser: Doha vs Kramfors (nuclear attack)
Svara med citat

Gammal 2009-11-21, 11:13

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Standard
Hehe hur kan det vara så dött?? Vi är iaf bara ute efter en bit mat och att fördriva tiden så gör inte oss så mkt=)
Är det skyltat med att man kan skaffa visum där?

Sandra
Svara med citat

Gammal 2009-11-21, 16:19

tretjak

Nykomling

Standard Utgång
Det är bara att gå till utgången (customs/immigration). Varför det är dött är svårt att svara på. Folk är väl inomhus eller i sina bilar.
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 15:03

Gäst

Standard Flyglplats i doha
Hej,

Om din transfer i Doha tar mer än 8 timmar brukar Qatar Airways erbjuda övernattning hotell inkluderat i flygpriset.

Flög själv nyligen till Thailand via DZoha. Bra med sittplatser på flygplats, ganska mycket kö i passkontroll, bra taxfree, dyrt att äta. Mycket folk och inte så ba städning på toaletterna.

mvh
Lars
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 17:12

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Standard
Jag ringde och frågade om det och det gällde inte vår resa iaf. Men det gick ju bra att sitta där ändå tycker jag. Vilorummen skulle jag inte vilja lägga mig i nu efter att ha sett dom. Håller med om toaletterna också, ganska sunkiga. Jag gick mest på handikapptoaletten, inte lika mkt spring där=)

Sandra
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 18:48

Gäst

Standard
Har svårt för att förstå, varför åker man inte direktflyg till Thailand ? har man så gott om tid att man offrar 8-10 timmar på en flygplats mitt emellan och kanske lika mycket på hemresan ?? bara för att spara någon hundralapp PP märkligt.
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 19:03

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Standard
Jag kan ju bara svara för mig själv men för oss handlade det inte om några hundralappar utan snarare tusenlappar när vi åkte över jul. Så varför inte? Gott om tid hade vi allt=) Sen är ju direktflyg med Thai inget att hurra över direkt heller, Qatar har superbra plan och service däremot=)

Sandra
Svara med citat

Gammal 2010-03-15, 21:51

tretjak

Nykomling

Smile Stanna på vägen
Jag tycker det är kanon att "flygluffa" mig fram till Sydostasien. Anledningen till att jag stannade i Qatar var inte att spara hundralappar utan att få en glimt av ett nytt land och samtidigt få en bensträckare på vägen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8