ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-10-03, 13:30

Grinch

Nykomling
Grinch är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard Guideböcker?
Har bestämt mig för att resa runt i Asien 7-12 månader. Singapore, Malaysia, Thailand, Vietnam, Kina, Sydkorea och Japan.

Kommer försöka att komma undan så billigt som möjligt. Eftersom jag har ett stort intresse för fotografi så reser jag hellre med lokaltransport, bus, tåg osv.
Men jag behöver komma billigt undan om man säger så.

Har hört att lonely planet har bra böcker, men har samtidigt hör att de tappat stinget och numera bara bryr sig om inkomsterna från böckerna istället för att hjälpa oss stakars backpackes. (kan det stämma, eller är det bara ett rykte?)

Rekommendationer på guideböcker för ovanstående länder tas gärna emot med tacksamhet.
Mvh
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 17:25

Gäst

Red face
Hej! Jag har köpt en wilma guide(som sammarbetar med lonley planet) som jag tycker är klockren!! 800 sidor ren info om Thailand. Rekomenderas!!!! mvh
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 18:20

Gäst

Standard
Men tyvärr är Wilmaguiden alltid väldigt dåligt uppdaterad. Detta pga att den är en översättning av Lonely Planets utgåvor, vilket gör att informationen är flera år gammal. Om ni kan tänka er guideböcker på engelska tycker jag att ni skall välj LP. Dessa är fortfarande de bästa böckerna för backpackers.
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 22:35

Grinch

Nykomling
Grinch är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Kan flytande engelska, så det är inget hinder.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8