ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-30, 13:25

Hälsing

Standard Thailandstips
Vi har aldrig varit i Thailand och tänkte åka dit i mars nästa år och skulle behöva lite tips. Vi är 2 vuxna, 2 pojkar i nedre tonåren och mormor. Har kikat på Kata och Ao Nang eftersom vi letar efter ett lugnare ställe. Eller är det något annat ställe som är bättre? Vilket är bäst när det gäller snorkling t ex? Tar gärna emot tips på bra mellanklasshotell (ev lägenhet) med stor pool. Har tänkt åka med Ving..
Svara med citat

Gammal 2009-10-01, 10:26

christina

Globetrotter
christina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Smile Thailandstips
Hej!

Vi har varit i Aonang 6ggr,har bott på Herritage hotell Fritidsresor.Thimberhouse Ving ska i år bo på White Sand Krabi Resort Fritidsresor detta hotell är nytt för oss.Alla hotellen ligger en bit ifrån huvudgatan.Glömde vi bodde första gången -96 Aonang Villa som ligger vid stranden
där ligger också Golden Beach hotell dessa båda är dyrare

Gammal 2009-10-01, 14:17

Hälsing

Standard
Är det bra snorkling där? Är det ett bra ställe för 13-14-åringar? Hur är vattnet? Har varit på Langkawi som ju ligger lite söderut och var såååå besviken på vattnet.
Svara med citat

Gammal 2009-10-02, 22:20

tjorven

Medlem
tjorven är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard Snorkling och utflykter
Ao nang ligger längst in i Phang Nga bukten och har ingen sevärd snorkling. Tur till Phi Phi om man bor i Ao nang och vill ha snorkling.

Bo på Chalong Beach Hotel och ni har bussen till Ya nui var dag samt daglig båt tur till Coral Island från hotellet, de två bästa snorkel platserna kring Phuket

se mer PhuketKlubben - turer i paradiset -

Gammal 2009-10-03, 18:31

Gäst

Standard
Strunta i Phuketklubbens envisa reklam i varje inlägg och läs de seriösa inläggen istället.
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 18:50

tjorven

Medlem
tjorven är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard Seriöst inlägg
Senaste inlägget var ett rakt och mycket informativt besked till en fråga ställd i forumet, och att jag råkade ha det perfekta alternativet som svar, dessutom liggande på Phuket Klubbens sida.

Det tycker jag låter som ett mycket seriöst inlägg med korrekt svar och en bra lösning på frågan .

Peter

Gammal 2009-10-03, 19:07

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard snorkling/utflykter
Väljer ni att bo i Krabi området (An nang eller raileybeach) så kan jag rek att åka ut till Poda island eller koh hong på dagstur, framför allt koh hong som är ett underbart ställe med fina stränder och naturupplevelser. Hälsningar Brynolf
Svara med citat

Gammal 2009-10-04, 10:42

Gäst

Standard
Till Tjorven
Problemet var att de frågade efter snorkling så då är det ju inget speciellt seriöst svar. Eftersom man är tvungen att göra en utflykt för att kunna snorkla. Är snorklingen viktig så är det ju bättre att åka någonannastans...
Svara med citat

Gammal 2009-10-05, 19:56

Hälsing

Standard
Ja, jag skulle helst vilja att vi kan snorkla där vi är utan att behöva åka båt någonstans - mycket för pojkarnas skull - är det något ställe som är bättre främst när det gäller att göra något från den strand vi bor - snorkla och även gärna olika vattensporter (men jag har läst att det inte går från alla stränder..?)?? Är vattnet kristallklart i Ao Nang?
PS Tack iaf för de svar jag fått!!!
Svara med citat

Gammal 2010-02-17, 10:47

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Hälsing Visa inlägg

Ja, jag skulle helst vilja att vi kan snorkla där vi är utan att behöva åka båt någonstans - mycket för pojkarnas skull - är det något ställe som är bättre främst när det gäller att göra något från den strand vi bor - snorkla och även gärna olika vattensporter (men jag har läst att det inte går från alla stränder..?)?? Är vattnet kristallklart i Ao Nang?
PS Tack iaf för de svar jag fått!!!
Nej, vattnet är inte kristallklart i AoNang. Stranden är inte heller den bästa. Dock finns det massa fina öar i närheten. Ett tips är annars att bo några nätter på Phi Phi. Ungefär 1,5 timme med båt från Ao Nang.
Svara med citat

Gammal 2010-02-26, 09:37

scandinaviaguesthouse.se

Smile boende phuket
tycker absolut inte ni ska bo i chalong.barnen och ni kommer att ledsna redan första dagen.ni ska absolut bo i karon eller kata finns mycket att göra nära till allt.det finns ganska många bra ställen för snorkling i phuket.går att snorkla både på kata och karon beach inte super bra men duger att se lite fiskar.vad det gäller ao nang så brukar 4-5 dagar räcka bra där,då kan ni åka och bada på railey beach och phra nang utsedd till världens näst finaste strand.kanot paddling är också en hit där,halv dags tur räcker bra. vill ni ha mer hjälp och info hör av er till oss Scandinavia Guesthouse eller maila scandinavia2004@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8