ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-14, 11:47

Gäst

Red face Har du varit på Koh lipe??
Hej! Den 22 November åker jag och tjejen till Koh lipe. Har du varit där? Snälla berätta allt, från grym snorkling till härliga bungalows. Vill veta allt!!! Mvh
Svara med citat

Gammal 2009-10-01, 19:02

Gäst

Standard
Hej!

Jag var på Koh Lipe tre veckor i februari och det är enligt min mening Thailands finaste ö! Den är liten, man går runt den på nån timme eller två.
Vi skulle egentligen bara stannat en vecka men blev kvar..

Nu vet jag inget om vilken budget ni reser med, men vår var ganska liten.
Vi bodde på Daya Resort på Pattaya Beach.
Bungen vi hyrde hade varken varmvatten eller AC, men enligt min mening är det inget som behövs! Vi betalade 350 baht per natt.

Vi hade vänner som bodde uppe vid Jacks Jungle.
En jättemysig bar/restaurang som också hyr ut bungar. Men bor man där får man gå en bit till stranden. Men det hade definitivt sin charm.

Så klart finns det finare hotell också, bara att söka på internet.

Koh Lipe är inget för den partysugne direkt utan en ganska lugn ö, mest för bad och snorkling/dykning. Visst, det finns några barer och så men inget mer avancerat.
Det finns två ställen som anordnar snorkling och dykning, vad jag vet iaf. Båda två ligger på Pattaya Beach precis vid "huvudgatans" början.

Skriv gärna och fråga, är svårt att veta riktigt vilken information ni är ute efter.

Jennie
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 11:38

Gäst

Smile
Grejen är att vi ska va borta en månad och börja på Koh Lipe. Vi ska faktiskt förlova oss där den 24/11 så vi vill ha det så romantiskt som möjligt. Vilken strand tycker du är bäst? (gärna lite avskillt). Har Koh lipe blivit grymt exploaterat? Vart var snorklingen bäst? Nån superbra restaurang? Vi är sugna på en enkel och billig bungalow på stranden, kan du rekomendera nån? Såg ni några roliga djur? Min arbetskamrat berättade att det var jättemycke röda grodor Jag hoppas på så många tips som möjligt för vi längtar såååååå. Tack för att du tar dej tid. Mvh
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 11:44

Gäst

Cool
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Grejen är att vi ska va borta en månad och börja på Koh Lipe. Vi ska faktiskt förlova oss där den 24/11 så vi vill ha det så romantiskt som möjligt. Vilken strand tycker du är bäst? (gärna lite avskillt). Har Koh lipe blivit grymt exploaterat? Vart var snorklingen bäst? Nån superbra restaurang? Vi är sugna på en enkel och billig bungalow på stranden, kan du rekomendera nån? Såg ni några roliga djur? Min arbetskamrat berättade att det var jättemycke röda grodor Jag hoppas på så många tips som möjligt för vi längtar såååååå. Tack för att du tar dej tid. Mvh
Ps: När jag kollar upp Daya på internet står det att det kostar 1000 baht per natt??
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 16:32

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Smile koh lipe
Man kan snorkla vid Pattaya beach, annars finns det turer att köpa till kringliggande öar att åka ut till
Senast redigerad av Brynolf den 2009-10-03 klockan 20:59.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8