ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-03, 19:17

simba

Nykomling
simba är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard 247 SIAM
Hej alla,
är det någon som bokat hotell via en sida som heter 247SIAM?

Jag jagar beach front bungalows på Charlie beach resort på Koh Muuk i feb. Dessa är enl de flesta hotellsidor slut (eller uppköpta av charterbolag enl en del bloggar) men helt plötsligt finns dem på denna sida. De vill också ha betalt på direkten.

Är det någon som vet om sidan är seriös eller ej?

Linda
Svara med citat

Gammal 2009-09-29, 23:37

rasta

Nykomling
rasta är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Hej Linda,

svar ja. De är seriösa. Jag har bokat, bokat om, bokat av utan några problem. De har dessutom mycket snabb, effektiv och bra support. Ställ en fråga till dem om du letar efter ett speciellt hotell så kan du tämligen snabbt få besked om huruvida de kan få fram rätt rum på rätt hotell eller ej. Det du betalar dirket är en deposition, oftast en mycket låg summa. Sedan betalar du slutlikvid någon månad innan avresa. Även en del av depositionen är ofta återbetalningsbar om du ångrar dig.

Om du vill jämföra fler bokningssajter så kan jag rekommendera följande:
Asiawebdirect

Asiarooms
Discount Thailand Hotels

Har själv bokat vid ett flertal tillfällen utan några som helst problem. Kan varmt rekommendera att du testar detta, du lär tjäna en hel del pengar på affären…
:-)
Svara med citat

Gammal 2010-01-21, 10:51

Snorkel

Angry 247 SIAM
Hej, efter att ha läst dessa goda recensioner så bokade jag direkt en vecka på Koh Lanta, genom THAILAND HOTELS by 247SIAM.COM | Thailand Hotels

INTE BRA!
Efter att ha mottagit ett mail, som confirmerade vår bokning, så betalade jag.
Efter att betalningen var genomförd, så fick jag ett mail som åter konfirmerade vår bokning samt att full betalning var erlagd, så långt var allt bra.

Men... 32 timmar senare får jag ett nytt mail:

"Dear XXXXXX XXXXXX,
We were unfortunately not able to find availability for your booking with BOOKING ID XXXXX.

We would love to find you an alternative, so please do email us the name of another hotel or hotels that you would be interested in"

Självklart ringer jag då och får till svar att pengarna kommer att återbetalas om 3 veckor.
Lite synd att halva hotellbudgeten sitter fast tills det är dags att åka hem...
Svara med citat

Gammal 2010-01-27, 12:58

Gäst

Standard
Hmm, tråkigt att du haft problem.

Sitter just nu i Kuala Lumpur (bokat via AWD) och har varit på i tur och ordning Koh Lanta, Koh Ngai och Koh Lipe vilket bokats genom 247SIAM och det var inga problem. Men det är klart - då fanns å andra sidan rum när jag bokade. Tricket är kanske för att undvika dina problem att undivka att betala direkt och använda kreditkort med längre kredittid för att undvika de problem du stött på. Då hinner pengarna komma tillbaka till kortet innan fakturering. Kan tänka mig att det kan ta några dagar att få tillbaka pengarna. Men jag är som sagt mycket nöjd med 247SIAM, inga problem alls - har även gjort diverse ändringar i bokningarna och det gick utan problem.

Hoppas det löser sig
Joakim

Citat:
Ursprungligen postat av Snorkel Visa inlägg

Hej, efter att ha läst dessa goda recensioner så bokade jag direkt en vecka på Koh Lanta, genom THAILAND HOTELS by 247SIAM.COM | Thailand Hotels

INTE BRA!
Efter att ha mottagit ett mail, som confirmerade vår bokning, så betalade jag.
Efter att betalningen var genomförd, så fick jag ett mail som åter konfirmerade vår bokning samt att full betalning var erlagd, så långt var allt bra.

Men... 32 timmar senare får jag ett nytt mail:

"Dear XXXXXX XXXXXX,
We were unfortunately not able to find availability for your booking with BOOKING ID XXXXX.

We would love to find you an alternative, so please do email us the name of another hotel or hotels that you would be interested in"

Självklart ringer jag då och får till svar att pengarna kommer att återbetalas om 3 veckor.
Lite synd att halva hotellbudgeten sitter fast tills det är dags att åka hem...
Svara med citat

Gammal 2010-02-10, 17:31

Gäst

Smile 247siam
Hejsan

Jeg har ogsaa booket gennem 247siam og har ikke haft problemer. Et af hotellerne jeg havde booket hos, brugte jeg 247siam FASTTRACK og det betyder at bookingen ikke er garanteret, men at de "block" pengene paa kreditkortet. De tager ikke pengene, de er kun blokeret, og hvis der saa ikke er plads, saa har man mulighed for at vaelge et andet hotel eller faa "unblocket" pengene igen.

Jeg har alt i alt gjort mere end 10 bookninger med dem helt uden problemer.

Farvel fra en Dansker....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8