Om Ni vill kan jag skicka lite bilder om ni har någon mail d.vs.
Dubbelrummen är oxå väldigt mysiga. Dock vill jag bara varna om att sängarna är oerhört håda så ni är beredda på det i förväg.
Gud vad avundsjuk man är på er som har resan framför er. Själv har man nyss kommit hem och längtar redan tillbaka. Blir bara att börja lägga pengar på hög igen.
I området finns jätte mycket att göra och ni bor väldigt centralt. tar ca 10 min att gå till Kata stranden och en tuk-tuk kostar ca 20 kr. I själva Kata finns allt ni behöver som t.ex. shopping, massageställen och oändligt med matställen. Vill ni istället åka till Kata eller Phuket town kostar detta inte mycket. Att åka till Patong kostar ca 400 bath men inget jag rekomenderar kvällstid med barn

.
Om ni är ute efter att bada och sola rekomenderar jag er till att fråga taxichaufförerna efter de lite mindre stränderna med mindre turister och finare stränder än Kata och Karon, även fast dessa är jätte fina kan det ibland kännas lite trångt med alla turister.
Att pruta är något ni måste göra i Thailand, annars kommer ni bli ruinerade. Försäljarna höjer medvetet priset med ca *3 då dom vet att turister ibland glömmer att pruta. När vi åkte var det visserligen lågsäsong men jag hade som vana att dela allt med minst 3 och detta lyckades man med varje gång. Om dom säger nej så börja gå därifrån så springer dom efter och ger med sig.
Vad jag rekomenderar er att göra är att besöka Chalong templet. Det enklaste är att hyra en taxi för en hel dag. Då kör dom er precis vart ni vill och väntar under tiden ni gör era attraktioner. Vi betalade ca 1500 bath för en chaufför för en hel dag.
Mvh
Angelica