ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-22, 12:16

Plaskflickan

Medlem
Plaskflickan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard Thailand eller Malaysia
Har varken varit i Malaysia eller Thailand.
För er som är mer beresta och kanske har varit i båda dessa länder, vad tyckte ni bäst om.

Jag och min sambo är inte ute efter party. Vi vill shoppa lite, sola och bada och en och annan upplevelse. 2 veckors semester i solen.

Jag har läst på ving att man kan åka med dom 3 dagar typ till KL och sedan åka ner till Langkawi, eller om ordningen var tvärtom kanske. Det låter väldigt bra tycker jag.

Samtidigt har vi alltid vela åka till Thailand, men där finns ju hur många ställen som helst och jag har ingen aning om vart man ska åka. Många börjar prata om att det är alldeles för exploaterat nu, och att vi kommer åka för sent.

Jag är tacksam för alla svar jag kan få tips och ideer hur alla andra tänker eller har varit i samma sits.
Tacksam för alla svar.
Svara med citat

Gammal 2009-04-22, 13:22

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Plaskflickan Visa inlägg

Har varken varit i Malaysia eller Thailand.
För er som är mer beresta och kanske har varit i båda dessa länder, vad tyckte ni bäst om.

Jag och min sambo är inte ute efter party. Vi vill shoppa lite, sola och bada och en och annan upplevelse. 2 veckors semester i solen.

Jag har läst på ving att man kan åka med dom 3 dagar typ till KL och sedan åka ner till Langkawi, eller om ordningen var tvärtom kanske. Det låter väldigt bra tycker jag.

Samtidigt har vi alltid vela åka till Thailand, men där finns ju hur många ställen som helst och jag har ingen aning om vart man ska åka. Många börjar prata om att det är alldeles för exploaterat nu, och att vi kommer åka för sent.

Jag är tacksam för alla svar jag kan få tips och ideer hur alla andra tänker eller har varit i samma sits.
Tacksam för alla svar.
Same same but different.

Malaysia lite dyrare men renare och mer fungerande.

I ert fall skulle jag ta Malaysia, med tanke på att varenda jävel åker till Thailand så kan det vara kul att vara lite unik.
Svara med citat

Gammal 2009-04-22, 14:05

ASIEN 7

Standard VÄlj Bort Thailand
LANGKAWI är jättebra,
och som tidigare svarade dej att alla reser ju till thailand nu,
men titta vilka som reser (läs har fastnat i thailand) det är ju oftast dom som är som våra far eller mor föräldrar som reste till mallorca eller gran canaria för ca 30 år sedan och fortfarand reser dit.

det är så att thailand är inte så bra som många tror heller,
titta bara på dom som köper hus för att det är så billigt,
dom äger ju inte ens sitt hus till 100%.
MEN DET GÖR DU I GRANLANDET.

det är även billigare att gå ut och äta och åka taxi än i thailand.
langkawi är ju asiens finast område just nu,
det äe mycket lyx och fint att vara där.

allt är mycket större än du tror så du behöver minst 3 veckor på dej för att hinna med allt.
för när dom pratar om tex tornen så är dom nu helt öppna för turister så du kan nu åka upp till toppen eller gå alla våningar om du vill...

det är nu världens högsta byggnad.
även sagolandet är 3kvadrat km större än disney...

som sagt det är inte längre thailand man väljer om man ska till asien.
Svara med citat

Gammal 2009-04-22, 14:37

Gäst

Standard
Har varit både i thailand och malaysia. Gillar verkligen båda länderna men en fördel till Thailand dock. Maten är mycket godare och att shoppa är billigare. Ett tips om man ändå har bestämt sig för malaysia är att flyga till Singapore först och vara där ett par dagar. Den staden måste verkligen upplevas innan man dör. När man har tröttnat tar man bussen in i Malaysia och åker någon timma till sydöstkusten och åker till Tioman island. Liten paradisö en timme med speedboat utanför fastlandet.
Sen får man ju inte glömma att man kan ta lågprisflyg (air asia) från t.ex Phuket och åka till Kuala Lumpur eller Singapore som utflykter. Kostar oftast inte mer en en tusing för två t/r.
Svara med citat

Gammal 2009-05-05, 12:30

andkje

Medlem
andkje är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard Thailand eller Malaysia
Hej på er!

Jag och min sambo plus vår son på 9 år var faktiskt både i Malaysia och Thailand förra året.
Dels på Langkawi och dels på Koh Lanta.
Bägge ställene har sin tjusning, Langkawi för sina underbara stränder och Koh Lanta för sitt lugn. Vill du möta svenskar ska ni åka till Koh Lanta och vill du möta övriga världen till Langkawi. Vi planerar även denna vinter att dra ner till Malaysia och eventuellt något annat land.
När det gäller Malaysia ska du absolut stanna några dagar i KL. Shoppingen där är bra speciellt i december när de har sin stora rea. Du hittar både riktiga märkeskläder som bra kopior. Tänk på att du kan förlora kopiorna i tullen om du har otur.

Du får allt det du eftersträvar på båda ställena och letar du efter en bra reseagent skall du vända dig till world travel team i Stockholm.

Ha de så bra vart ni än åker.
Anders
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8