ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-09, 14:32

Gäst

Standard Bangtao Beach, Dalar Resort
Hejsan,

Vi (min man, åttaårig son samt svärföräldrar) åker Bangtao Beach i slutet av maj och skall bo på Blue Village Dalar Resort. Har med intresse tagit del av diskussionen här i forumet och blir lite orolig när jag läser att det mer eller mindre ännu är en byggarbetsplats, men noterar samtidigt att majoriteten som inte varit nöjda har varit där alldeles i början. Finns det någon som varit där nyligen? Är hotellet "up and running" vid det här laget och hur är stranden/maten/prisbilden?

Tacksam för era synpunkter och tips!
Kram Victoria
Svara med citat

Gammal 2009-03-09, 20:49

aoka

Nykomling
aoka är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard
Hej!
Kom hem ifrån Dalar i lördags.
Du behöver inte vara orolig, det är helt färdigt!
Stranden är väldigt fin och det är långgrundt. Tyvärr innebär detta att vattnet kunde vara lite grumligt ibland. Ta en Longtail och kolla på de fina stränderna brevid.
Vi åt aldrig middag på hotellet, matsalen var lite väl lik en skolmatsal.
Men poolbaren hade helt ok lunch.
Vi är jättenöjda med val av hotell
Ha en trevlig semester!
Svara med citat

Gammal 2009-03-10, 10:38

Gäst

Standard Tack!
Nu känner jag mig betydligt lugnare Har förstått att det är väldigt lugnt där, men det är precis vad vi vill ha. Ett par funderingar till som kanske någon kan svara på som varit på Bangtao Beach under sommaren:

Finns det alls chans att bada vid stranden eller är det underströmmar mest hela tiden? Är det då ett alternativ att göra en utflykt till någon annan ö eller är det likadant överallt i närheten?

Finns det andra öppna restauranger i området då det är lågsäsong eller är man hänvisad till hotellet alt. att åka till något annat ställe för att äta?

Vi funderar även på att göra en utflykt ett par tre dagar till någon mysig ö och hyra t.ex. bungalow. Tips och förslag mottages med tacksamhet Bokar gärna med lokal arrangör.
Svara med citat

Gammal 2009-03-10, 11:22

Gäst

Smile
Har bokat Dalar Resort i november 2009. Tar tacksamt emot tips på mysiga resturanger och närliggande utflyktsmål.

Vi tänkte på plats, boka en resa till phiphi för att se lite annat.

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2009-03-15, 19:04

Gäst

Smile Dalar resort
Hej
Vi åker inom en vecka och efter det så kan jag skriva av mig om hur det var därnere.

Har hört mycket gott den sista tiden om hotellet och om allt runtomkring.
Tror att det var jobbigt för dom första turisterna som kom ner under Dec 08 och allt inte var klart.
Vad jag förstått så har en del fått kompensation för detta och det är bra för fritidsresor som tar sitt ansvar.

Ha det gott
Carina
Svara med citat

Gammal 2009-03-20, 20:05

Gäst

Smile dalar
Hej

Jag har bott på Dalar resort, det var väldigt fint. Stranden var bra, små restauranger
överallt med god mat,
Vi bodde där 20090102-20090117.

Så åkt dit och njut. Jag lovar att det är bra.

Mvh Aja
Svara med citat

Gammal 2009-03-24, 19:47

Gäst

Standard
Vi åker också till Dalar Resort den 4 dec med en fyraåring o en ettåring. Tar gärna emot tips på barnvänliga o billiga restauranger. Nån annan som ska dit då?
Svara med citat

Gammal 2009-03-24, 23:18

Gäst

Standard
Hej

Vi åker slutet av november och stannar 3 veckor med en 9-åring, en 3,5-åring och en 1,5-åring.

Ni som har varit på Dalar. Det står på vissa sajter att Surin Beach är på gångavstånd från en del hotell. Är det någon som har provat den turen?
Svara med citat

Gammal 2009-03-25, 20:01

luna36

Medlem
luna36 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Skicka ett meddelande via Skype™ till luna36
Standard
Hej
Kom hem från Bang Tao i tisdag,men själv var jag på SunWing. på Dala Resort var jag och hälsade på våra vänner,måste säga att att jag lider med de som ska åka till Dala Resort.
Hotellet och underhållning är under all kritik.
En stor matsal som ser ut som de vi har i skolan,en scen långt ifrån matsalen med två Thailandska tjejer som sjukger varje kväll samma låtar.
Det som jag märkte alla gäster sitter på Sunwing,även på kvällarna fanns de på Sunwing.
Mer andra ord,är jag tacksam att jag valde Sunwing.

Anna
Svara med citat

Gammal 2009-03-28, 14:14

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av luna36 Visa inlägg

Hej
Kom hem från Bang Tao i tisdag,men själv var jag på SunWing. på Dala Resort var jag och hälsade på våra vänner,måste säga att att jag lider med de som ska åka till Dala Resort.
Hotellet och underhållning är under all kritik.
En stor matsal som ser ut som de vi har i skolan,en scen långt ifrån matsalen med två Thailandska tjejer som sjukger varje kväll samma låtar.
Det som jag märkte alla gäster sitter på Sunwing,även på kvällarna fanns de på Sunwing.
Mer andra ord,är jag tacksam att jag valde Sunwing.

Anna
Nu tänkte vi nog inte äta på hotellet, kan tänka mig att det är rätt så dyrt oxå. För oss är det viktigare att rummen är bra o att poolområdet o stranden är fint. Var ni o åt någon annanstans än på hotellet? Skulle gärna vilja veta hur området runt omkring hotellet är om det finns några mysiga små restauranger.
Svara med citat

Gammal 2009-03-29, 11:15

luna36

Medlem

Standard
Måste säga att det var inte så dyrt,en lunch med öl ligger på 30-50 kr.Barn äter gratis. Samma sak gäller på kvällen.Barnbuffe för de små när du betalar.
Utanför Sunwing finns det en restaurang:-) Men vi hade otur.Min man beställde green fish och väntade på den i 45 min,när vi andra var klara med maten kom han fisk fram. Med då tackade han för sin mat. Runt omkring hotellet finns inte så mycket,du måste ta taxi till centrum,där finns det supermarket,taxi kostar 200bath 50 kr t/r. men där kan du köpa billig vatten,en flaska på 1,5 liter kostar 2.50kr,singha kostar 5.75:-
HAr du mera frågor svarar jag gärna på de.
Anna
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 20:39

caba

Smile Dalar resort
Hej,jag kom hem från Dalar efter en 12 timmars flygning och jag bara måste få säga så här.
Hotellet är ok,om man har tur att få utsikt över poolen och havet,får man inte det så kan jag lova att vistelsen inte blir rolig.

Poolerna är super trevliga,men det är det enda,förutom att hotellet är fint,helt ok om det legat någon annanstans!

Det finns absolut inget att göra på kvällarna om man inte vill åka taxi varje kväll in till Phuket centrum eller Patong.

Det finns två biljard bord och en darttavla och om hotellet är fullt som det var nu så är chansen liten att något är ledigt när man vill spela.

Dom flesta roade sig på internet och där satt 6-10 åringar för dom hade inget att göra,likaså vi föräldrar i bland.

Det var samma musik i 14 dagar,ljudet dåligt och scenen alldeles för långt från matsalen(som jag håller med om liknar en skolmatsal),mycket opersonligt med en sådan uppläggning.
Vi nämnde det för personalen på Fritidsresor och dom sa att vissa delar av området skall byggas om till nästa säsong.

Om det skall ståtas med ett blue village så får dom hitta på fler aktiviteter för barn/förräldrar än dom tre sakerna som gjordes vissa dagar.

BamsesVåffeldag tex,det upplevde vi bara en dag under dessa 15 dagar vi var där för den andra gången så ställdes det in pga regnet.

Nu vill jag inte låta gnällig men jag trodde att det ändå skulle vara bättre och högre klass på det hela.Man får ju inte roligare än vad man själv gör det till och nu var ju inte vädret så bra heller,det regnade nästan varje eftermiddag från 15 och framåt.

Restaurangerna runt om serverade bra mat,bla en som är precis utanför hottellet,det var grönt golv där och levande fiskar.God och billig Thailändsk mat,men man får vara beredd på att man inte får det man beställt och att förrätten kommer efter efterrätten,hihihi....

Riccos som ligger precis vid hotellet har också god mat mén högre standard och olika menyer på dom olika språken.Något dyrare med.

En restaurang till som vi besökte hette beer garden och det var också en vensk som ägde den,men han hade mer en enklare stil(billigare mat då) och mycket mer thai att välja på.
Kolla bara köttet på alla ställen för vi råkadeut för rött kött vid ett par tillfällen och då är det bara att skicka ut maten och be dom göra om det och det gör dom.

Det finns en till som heter Tom yom och den ligger vid stranden lite längre bort,en anna som också serverade god mat var en gul restaurang som låg ända ute vid havet och där var också bra thaimat.
Ett tips,handla ölen av en snubbe på stranden,han tar bara 60 bath och den är iskall,medan hotellbaren/poolbaren tar 100 bath!

Jag och familjen älskar Thailand och dess folk men Dalar och Bangtao kommer vi aldrig mera att åka till,men jag lovar att det är upp till varje familj att avgöra vad som är bra på ens resa och här visste vi att det var lugnt men vi hade inte kunnat ana att det var så LUGNT så att det blev urtråkigt!!!!

Det fanns en del stånd på stranden och där kan man göra fynd,marknaden som finns varje måndag och torsdag kan man också åka till men tyvärr så regnade det vid alla tre tillfällen när vi var på väg dit så jag hann bara med ett antal få fynd,synd.

Hoppas att ni trots allt får en bra resa och ett tips,ta med massor av spel att spela med barnen för sådant kan man aldrig bli trött på.

mvh
caba
Svara med citat

Gammal 2009-04-29, 14:21

Gäst

Standard Restauranger nära Dalar Resort
Café Java på hotellet bredvid Dalar Resort är mycket bra. Både Masaman och Penang Curry var mycket goda. Vi åt lunch eller middag här nästan en gång per dag.

En annan ännu bättre restaurang vi hittat först på slutet är Kahn koon (osäker på stavningen). En liten restaurang med fantastisk mat. Gå söder ut på gatan igenom centrum tills ni kommer till en T-korsning. Ta vänster där så ligger restaurangen efter ca 100 m.
Svara med citat

Gammal 2009-05-12, 11:45

Thema

Medlem
Thema är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Hej. Vill bara säga att vi var till BangTao i februari i år och stortrivdes! Som barnfamilj behöver man inte hålligång o röj på kvällarna.... Vi bodde dock på sunwing, och där var det jättebra underhållning på kvällarna. Det finns flera mysiga och bra resturanger längs stranden! Inne i BangTao likaså! Den lokala marknaden är jättebra, bättre än inne i Patong. Vi gjorde flera bra utflykter. Vi bokade med lokala arrangörer, fungerade perfekt! Kan varmt rekommendera en dagstur med snorkling till KohKaiNok. Paradiset när det är som bäst! Vi skulle absolut kunna tänka oss att åka tillbaka till just BangTao.
Svara med citat

Gammal 2009-10-28, 20:17

grydan

Cool dalar resort ffff
tja

Kommer att åka ner den 6 dec nu 2009 och hoppas det finns mycket att se.
Vi har med både en flicka på nästan 3 år och en pojke på 9 månader ja och så klart hela tjocka släkten (nästan) : )
Svara med citat

Gammal 2009-10-29, 16:19

luna36

Medlem

Standard Hej Grydan
Roligt för er att ni ska åka ner,vi var där i mars,em tack och lov hälsade vi bara på några vänner som bodde på Dala Resort.Vi bodde på Sunwing Bang Tao.
Hoppas att Fritidsresor gjorde lite förändringar för att alla från Dala Resort gick över till Sunwing,tråkigt ställe.
Svara med citat

Gammal 2009-11-19, 14:13

Gäst

Standard Dalar Resort
Hej

Bodde på Dalar Resort i februari i år med min familj och får hålla med flera som skrivit innan. Hotellet var fint men "underhållningen", som jag trodde att Fritidsresor hade något liknande Sunwing, var under all kritik (vi har alltid tidigare åkt till Sunwing så detta var första gången vi testade Blue Village).Restaurangen tyckte jag också var som en skolmatsal och vi åt aldrig där någon kväll då det såg helt dött ut och bara serverades någon buffé. Frukost åt vi ju dock där, helt ok.
Annars var poolområdet jättefint och vi älskade verkligen stranden. Poolbaren som vi åt vid ibland på dagen var helt ok. Visst var det lugnt i Bangtao-området men de kvällar vi kände för lite liv så var det ju bara att åka in till Patong. På kvällarna annars åt vi på de restauranger som låg däromkring och de flesta var helt OK. Bl a låg det en precis utanför Sunwing som vi gillade (tror den hette något i stil med Sugar Garden eller kanske Sugar Cave). En del kvällar åt vi också på Sunwing och stannade sedan kvar och kollade på deras shower, som ju var jättebra som de brukar vara.
Annars kan jag också rekommendera den lokala marknaden i Bangtao, där shoppade mina döttrar mycket.

Vi trivdes jättebra i Bangtao men sneglade ofta bort mot Sunwing och sa att där skulle man bott.....så nu åker vi tillbaka i febrauri igen men har då valt Sunwing ;-) denna gång.
Svara med citat

Gammal 2009-11-22, 18:36

lalajuliaa

Nykomling
lalajuliaa är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Talking vad kostar ett par skor?
hejsan! jag ska till thailand om en månad och undrar hur mycket skor kostar eller om det finns sims 2/3 i thailand ska köpa till mitt barn och hur mycket sims kostar tex.
Svara med citat

Gammal 2010-01-16, 19:18

Gäst

Standard Dala resort
Hej viktoria!

Vi håller på att leta resor till nästa år och man läser ju faktiskt och blir orolig!

Men du kan va lugn, vi har bott på Arcardia hilton, peach resort och dala resort!

Vi var där i mars, 17 personer varav 5 barn.
Bang tao är ett lungt ställe nästan lite för kanske, men en taxi till karon tar inte så lång tid en 40 min.
Hotellet har de bästa rum för barnfamiljer och de är fräscha, då har vi bott på ganska fina hotell och jag är kräsen...
Men du ska se till att få ett rum på nederplan gärna i den andra byggnaden med utsikt över gräset, de är bäst, längst ifrån receptionen om man säger.
På förmiddagen är det skugga på stranden helt perfekt, och på eftermiddagen är det skugga på baksidan alltså de rummen jag sa. Nackdelen me de rummen är att det är inte så att man ser ut över de andra poolerna men de är lungt och skugga och du delar ju din avlånga pool men 5 andra rum.
I mitten är det varmt! och varmt! men du ser ju över poolen om din son är så stor att ni tänkt att han ska bada "själv".

Positivt:
Bra strand,bra rum med pool, bra frukost, bra städning, nära till sun wing där de har mer för barn, eftersom de varit längre.
Negativt: om man varit i thailand innan så tycker man kanske inte att personalen är den mest hjälpsamma men de är de ju om man jämför med andra länder och de förstår ju inte så bra.
ingen stryk service men tvätt. de fanns ingen grädde till banana spliten innan kl 11, såna småsaker isåfall jag irriterade mej mycket på det men det var ganska nytt när vi var där i mars men inte en byggarbetsplats så långt ögat nådde!

Besök beer garden där är det billigt att äta, den ligger inte på stranden utan på vägen en bit om man går mot kamala, det kom vi på de 3 sissta dagarna.
och man ska inte bege sig ut på kvällen på bakgatorna det finns lite horgator om man säger så och vi blev varnade för att gå där för rån risk!

vi gifte oss där i mars 09.

berättar gärna mer om du vill och jag kan maila dej bilder om du vill...
hälsningar sophia
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 12:24

Thailand äger!!

Wink
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hejsan,

Vi (min man, åttaårig son samt svärföräldrar) åker Bangtao Beach i slutet av maj och skall bo på Blue Village Dalar Resort. Har med intresse tagit del av diskussionen här i forumet och blir lite orolig när jag läser att det mer eller mindre ännu är en byggarbetsplats, men noterar samtidigt att majoriteten som inte varit nöjda har varit där alldeles i början. Finns det någon som varit där nyligen? Är hotellet "up and running" vid det här laget och hur är stranden/maten/prisbilden?

Tacksam för era synpunkter och tips!
Kram Victoria
Kom hem idag från Thailand hotellet är klart!
Vi åkte 4 familjer både vuxna och små och maten där kunde ta väldigt långt tid så jag föredrar att äta ute om man ska ta en lunch det gjorde vi ett tips mamma mia tycker jag att du ska gå till det är en svensk ägare och har god mat havet är fint men inte så klart annars är hotellet jätte bra!!
Så du behöver inte vara orolig

Kram
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8