|
|

2009-02-08, 16:08
|
Reg.datum: feb 2009
Rykte: 0
|
Ao Nang (Krabi)
Kom precis hem från 2 underbara veckor i Ao Nang (Krabi) och kan verkligen rekommendera den platsen. "Lagom" mycket turister, "lagom" stort, centralt läge nära till allting, rimliga priser och inte minst mycket lite maneter (första veckan INGA, sedan enstaka typ 10 st på 100 meter strand) Då gäller detta inte den stranden som ligger i centrum utan den andra stranden (som är typ 3 km lång!), där man även slipper försäljare eftersom den stranden även är ett naturreservat i den bortre änden.
Åk inte till Phi Phi om ni inte är ute efter fest och fylla (20-åringar i majoritet).
Kan rekommendera ett bra matställe, "Noodle boat" ligger "uptown", fortsätt bara huvudgatan från stranden uppåt, stället ligger nästan på toppen på höger sida, man sitter i typ bambuhus. Rent och fräsch mat och billigt, vi brukade ta in typ 5-6 olika rätter, 2 öl och en vatten och det gick aldrig över 300 bath totalt !! (69kr) Då hade man råd att prova allt möjligt och var det något man inte tyckte om var det bara att låta bli att äta det. Obs detta är inget renodlat turisthak, mer thailändare än turister som åt där.
Ett tips till angående kliande myggbett, använd Dax alcogel och massera in, klådan försvinner direkt!!
|
|
|

2009-02-08, 21:11
|
Reg.datum: jan 2009
Rykte: 4
|
Javisst är Ao Nang underbart!? Jag var där november 2007 och längtar tillbaka varje dag  Har bokat nästa resa dit, 12 December ska jag och sambon ner där i 2 veckor och sen 1 vecka i Kata  Längtar riktigt mycket!
|
|
|

2009-02-12, 18:36
|
|
|
Boende??
Hej,
jag letar efter boende i Ao Nang och kan inte riktigt bestämma mig. Så jag tänkte därför höra med er om erfarenheter om boende. Jag åker ner utan att ha bokat något hotell i Mars. Vad är ett bra och prisvärt boende med bra frukost?
Mvh/Peter
|
|
|

2009-02-12, 19:32
|
Reg.datum: jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej,
jag letar efter boende i Ao Nang och kan inte riktigt bestämma mig. Så jag tänkte därför höra med er om erfarenheter om boende. Jag åker ner utan att ha bokat något hotell i Mars. Vad är ett bra och prisvärt boende med bra frukost?
Mvh/Peter
|
Jag har bara bott på ett hotell i Ao Nang och det var Ao Nang sunset..och det var jag riktigt nöjd med! Otroligt trevlig personal och trevlig frukost  Hotellet har ett mycket bra läge och man får låna handdukar där till att ha till stranden  Så det kan jag mkt väl rekommendera till dig
|
|
|

2009-09-10, 19:44
|
|
|
Ao Nang
Tack för tipset.
Vi ska åka dit jan-10.Vill gärna prova på dom lokala restaurangerna,så nu hoppas vi att stället du tippsade om ligger kvar!
Vi har aldrig varit i Thailand tidigare.Vi ska stanna i hela 3 veckor!
hör gärna utav dig med flera tips! Om allt möjligt.....
Mvh/Therese
|
|
|

2010-08-16, 08:39
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Tack för tipset.
Vi ska åka dit jan-10.Vill gärna prova på dom lokala restaurangerna,så nu hoppas vi att stället du tippsade om ligger kvar!
Vi har aldrig varit i Thailand tidigare.Vi ska stanna i hela 3 veckor!
hör gärna utav dig med flera tips! Om allt möjligt.....
Mvh/Therese
|
Hej
hur tyckte ni att det var i aonang? Jag ska dit i december, e nyfiken på utbudet av shopping, strönder mm. Var ni i Krabi stad och handlade?
Tacksam för svar och ev. tips på sevärdheter.
|
|
|

2010-08-16, 09:18
|
Reg.datum: jul 2008
|
Ao Nang är väl trevligt för barnfamiljer. Finns många resturanger som serverar samma mat som vi har hemma vilket är tråkigt, man får nästan leta efter resturanger som server thai. ;/
Annars tycker jag det var ett trevligt ställe, de hade bra utbud på utflykter. Åk till Hong Island, riktigt bra båtutflykt som tar en dag i anspråk. Finns flera öar att åka till, men vet inte vilka av dem som är bra eftersom jag själv bara varit på Hong Island.
Priser, ja, det är en mer turistinriktad stad så jag tyckte det var aningen dyrare där än på andra ställen jag varit.
|
|
|

2010-08-16, 13:50
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm
Ao Nang är väl trevligt för barnfamiljer. Finns många resturanger som serverar samma mat som vi har hemma vilket är tråkigt, man får nästan leta efter resturanger som server thai. ;/
Annars tycker jag det var ett trevligt ställe, de hade bra utbud på utflykter. Åk till Hong Island, riktigt bra båtutflykt som tar en dag i anspråk. Finns flera öar att åka till, men vet inte vilka av dem som är bra eftersom jag själv bara varit på Hong Island.
Priser, ja, det är en mer turistinriktad stad så jag tyckte det var aningen dyrare där än på andra ställen jag varit.
|
Var du i Krabi stad? Bra shopping där? Känner du till hotellet Timber House? Man e nyfiken och vill veta allt.
|
|
|

2010-08-16, 14:06
|
Reg.datum: jul 2008
|
Nej, jag var bara i själva Krabi stad i cirka 30 min innan jag åkte till Ao Nang.
Bodde på BluBayo Bungalows (i Ao Nang) eller något sådant, var ett mindre bungalowkomplex 1 minut ifrån stranden. Rent och fräscht vad jag kan minnas, inget utöver det ordinära.
Jag minns bara att i Krabi var det första stället där jag tyckte det var varmt om fötterna att gå barfota på trottoaren.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|