ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-04, 12:22

Gäst

Smile hotellbokning
hej
tänkte enbart köpa flygbiljetter ner till phuket i dec-09. Har hittat för 6500kr/ pers 2 vuxna 2 barn. Undrar om någon har erfarenhet utav att boka hotell via internet. Har tittat på puketportalen men vågar man är detta säkert?
Undrar oxå om någon har nåt hotell att rekommendera, tänkte oss ett enklare med barnpool första veckan,sedan ett finare sista med rutchekana.
tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2009-02-04, 13:40

Gäst

Standard
Det trygga sättet vore väl att boka något via www.ving.se eller www.always.se...

Det smarta tycker jag vore att boka hotell i några nätter via ex bokahotell.se - Hotell till bättre priser och sedan väl på plats titta på området och boka resten där nere.... Tror du kan få mycket bra pris på plats....

Det är ju innan loven också så priserna är bättre tack vare det.
Svara med citat

Gammal 2009-02-04, 15:08

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Jag bokar ofta hotell via nätet och har aldrig haft några problem.

Om du talar om för mig var ni tänker er att bo (vid vilka stränder) och vad det får kosta kan jag säkert ge dig några tips.

Tänk bara på att priserna stiger kraftigt kring jul och nyår....
Svara med citat

Gammal 2009-02-04, 18:34

Gammal 2009-02-04, 23:03

Gäst

Standard Boka via internet så klart
Jag brukar använda mig av denna när jag bokar mitt hotellboende i Thailand.

agoda.com

Du kan få upp sida på svenska om du så vill, klicka bara på den svenska flaggan.
Dom här har mycket konkurrentkraftiga priser.
Tyvärr så är ju tiden runt jul och nyår den dyraste tiden på året.
Kolla upp hotellboendet i god tid.
Svara med citat

Gammal 2009-02-05, 09:43

Gäst

Red face
Citat:
Ursprungligen postat av oldie Visa inlägg

Jag bokar ofta hotell via nätet och har aldrig haft några problem.

Om du talar om för mig var ni tänker er att bo (vid vilka stränder) och vad det får kosta kan jag säkert ge dig några tips.

Tänk bara på att priserna stiger kraftigt kring jul och nyår....
oj vad snällt, skulle gärna vilja bo vid tex surin beach som kanske är en lugnare strand och fin och sedan kata eller karon. Har hittat lite hotell med rutchekanor till sista veckan men kan du rekommendera en annan fin strand med lugnt läge eller ett bra och billigt boendealternativ med barnpool. Fast man kanske måste inåt lite då och bort från stränderna? mvh
Svara med citat

Gammal 2009-02-05, 09:44

Gäst

Standard
[quote=Gäst;90890]oj vad snällt, skulle gärna vilja bo vid tex surin beach som kanske är en lugnare strand och fin och sedan kata eller karon. Har hittat lite hotell med rutchekanor till sista veckan men kan du rekommendera en annan fin strand med lugnt läge eller ett bra och billigt boendealternativ med barnpool. Fast man kanske måste inåt lite då och bort från stränderna? Hadde tänkt oss 500 kr natten i max pris första veckan för hela familjen
mvh
Svara med citat

Gammal 2009-02-11, 13:01

ricaro

Medlem
ricaro är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Hotell i Phuket
Sawadee är mycket bra, till Phuket om du vill ha billiga priser och ett mycket bra val för många hotell, för bra och billiga hotell, Phuket Family Hotels för många 2-stjärniga och 3-stjärniga hotell - Phuket Hotels är mycket bra för en familj finns det några bra hotell för en familj, där stranden?
Om du bor i Patong på "Swiss Palm Beach" är bra litet hotell för familjen eftersom de har 2 sovrum, servicen är bra och familjen hantering.
Om du råd som stranden och även om du vill ha ett litet hotell, lyxhotell eller en familj 3-stjärniga hotell är det lättare att ge goda rekommendationer. Thara Patong är ett bra hotell i centrala Patong. I Kata Beach i "Sugar Palm Kata" är bra.
Svara med citat

Gammal 2009-02-12, 18:55

blossom

Nykomling
blossom är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard hotelbokning
Hejsan
Vi bokade första nätterna genom en resebyrå. Resten har vi bokat via sawadee och Agoda. Det visade sig att resebyrån var 180 kr dyrare per rum och natt jmf med sawadee och Agoda. Vi reser till Thailand på måndag så vi får se hur våra bokningar har funkat. Alla som jag har pratat med säger att internetbokningarna har funkat bra.
Svara med citat

Gammal 2009-08-21, 19:18

ragge1

Nykomling
ragge1 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Standard hotellbokning agoda
Har du ofta bokad hotell på denna resebyrå? Hur är sevicen? Hur sker betalningen? Är kort säkert??
Svara med citat

Gammal 2009-08-31, 23:50

tjorven

Medlem
tjorven är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard Boka Säkert och Bo Vackert
Boka personligt boende i Phuket, med sökning av guesthouse, villor, lägenheter m.m

Inga kreditkort online och med svenska personer på plats.

Prova Phuket Boende - personligt boende i Phuket

Lycka till

Peter

Gammal 2009-09-30, 00:42

rasta

Nykomling
rasta är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Agoda är OK, men sällan billigast. Dessutom har de ett begränsat urval av hotell jämfört med vissa andra sajter. Fördelen med Agoda är att sidan är överskådlig och bra, nackdelen är att det alltid tillkommer en avgift på priset som visas från början, något man slipper på de flesta andra sajter.

Kolla in t ex:
247-Siam

Asiawebdirect

Asiarooms
Discount Thailand Hotels

Jag skrev mer info i en liknande tråd, vill inte korsposta - läs mer i 247-Siamtråden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8