ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-22, 14:46

prome

Nykomling
prome är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till prome
Standard Khao Lak - reskassa
Hej!

Jag och min sambo åker till Khao Lak i slutet på november och stannar där i 29 dagar. Hur mycket pengar man kan tänkas behöva? Vi kommer inte att festa eller shoppa speciellt mycket, utan mest slappa. Boendet är betalt men någon utflykt blir det garanterat.

Klarar vi oss på 20000SEK 2pers/4v på mat och utflykter?

Väldigt tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2008-11-03, 19:39

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av prome Visa inlägg

Hej!

Jag och min sambo åker till Khao Lak i slutet på november och stannar där i 29 dagar. Hur mycket pengar man kan tänkas behöva? Vi kommer inte att festa eller shoppa speciellt mycket, utan mest slappa. Boendet är betalt men någon utflykt blir det garanterat.

Klarar vi oss på 20000SEK 2pers/4v på mat och utflykter?

Väldigt tacksam för svar!
2500 kr per person och vecka är inte speciellt mycket, funkar väl om ni inte skall handla något, men jag hade tagit med mig mer. Man vill ju inte åka till Thailand och inte handla kläder mm..
en bra tumregel är 1000 kr per dag om ni inte skall handla något eller göra några utflykter, så mina rekommendationer är att ni tar med er lite mer pengar, eller har på kortet för säkerhets skull
Svara med citat

Gammal 2008-11-03, 20:58

prome

Nykomling
prome är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via MSN till prome
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

2500 kr per person och vecka är inte speciellt mycket, funkar väl om ni inte skall handla något, men jag hade tagit med mig mer. Man vill ju inte åka till Thailand och inte handla kläder mm..
en bra tumregel är 1000 kr per dag om ni inte skall handla något eller göra några utflykter, så mina rekommendationer är att ni tar med er lite mer pengar, eller har på kortet för säkerhets skull
1000kr per dag på bara mat, äter man för 500kr var menar du? I sånna fall är det dyrare i Thailand än en finkrog i Sverige?

Jag postade samma fråga i ett specifikt "Thailand-forum" och fick som svar där att vi kommer leva i lyx med den budgeten. 4 av 5 tyckte det räckte gott.
De sa även att 400kr om dagen räckte..
Senast redigerad av prome den 2008-11-03 klockan 21:00.
Svara med citat

Gammal 2008-11-03, 21:21

Biggles

Medlem
Biggles är inte uppkopplad

Standard
Hoppas att ni ska göra annat än att bara äta, och då på västerländska restauranger. Nu vet jag inte om ni har frukostbuffé inkl. på ert boende, men har ni det så skulle jag säga att ni kan inte äta, normalt, för mer än 400-500 sek per par och dag, håller ni er till bara thaimat så blir det betydligt billigare.
Jag och min fru reser alltid 3 veckor, reguljärt och fixar boende på plats, tror inte vi har spenderat mer än max 25 tusen sek och det är inkl. flyg, boende, mat, någon utflykt och shopping. Ska kanske tillägga att vi åker bara under lågsäsong, d.v.s. maj o juni.
Lycka till och ha det trevligt på er resa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8