ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-02, 11:08

FamIsaksson

Nykomling
FamIsaksson är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard Centara Karon Beach Resort
Hej

Vi ska åka till Karon Beach 10 januari och bo på Centara Karon Beach Resort. Är det någon som har varit på detta hotellet och kan ge lite omdöme?
Vi åker med Fritidsresor, någon mer som ska dit då?

//Fam Isaksson
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 17:18

AnnaE

Standard Centara Karon Resort
Hej Fam Isaksson

Vi är en familj som skall åka till Thailand den 3 januari. Vi börjar med en vecka i Khao Lak men skall sedan bo en vecka på en hotell som enl Fritidsresor heter Tropial Resort by Centa, Karon Beach. Om jag inte har fattat det helt fel så är det samma hotell som ni skall bo på.
(har märkt att hotellen byter namn titt som tätt)

Vi bodde för 2 år sedan på ett hotell som heter Centara Kata Beach och som jag förstått det så är det samma kedja. Det hotell som ligger i Kata var jättefint, trevlig personal, bra pooler, god frukost. Hotellen har samma stil när man jämför bilderna så jag tror att vi båda kommer att bli nöjda. Förra gången så badade vi på Kata beach och jag har hört att den är mer barnvänlig än stranden på Karon. Vill man åka dit så tar man lätt en Tuk-tuk. Karon är livligare än Kata så förra gången så var vi mycket i Karon på kvällarna.
Hoppas att ni får en bra resa och vi kanske ses.

//Anna
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 23:18

Gäst

Wink Centara Karon
Hej!
Karon är inte stort,men där finns mycket på liten yta.Restauranger, barer, butiker o.s.v.
Centara ligger mitt i ,inte långt från stranden. Hotellet är en dygnet runt bevakad turistanläggning där allt du behöver finns inom området. Frukostbuffen är enorm både för liten
som stor. Har ni AI ? Förra året i jan. var det enormt rörigt och högljutt i Karon,desperationen
att tjäna pengar på turismen ökar när säsongen börjar avta (svenskar ses som en bra inkomstgrupp) I feb. kom andra turistgrupper,barnfamiljer, då lugnade det ner sig.Barer odyl.
fick inte spela musik halva nätterna. Man ser mycket av prostitutionen i Karon vilket våra barn reagerade på. Men som sagt Centara är en fin anläggning, dock väldigt höga priser om
ni betalar för mat osv.

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-10-06, 14:41

Gäst

Standard Centara
Hej!

Jag bodde på Centara i Karon Beach i mars i år. Det var typ det bästa hotell jag någonsin bott på! Det är ett ganska stort hotellområde med flera byggnader. Till vissa rum, som ligger en bit ifrån huvudbyggnaden, kan man få åka en slags golfbil, hihi! Jättekul! De som kör dessa "golfbilar" är väldigt hjälpsamma med väskorna när man kommer dit eller åker hem, och de uppskattar och förtjänar lite dricks...

Personalen som står i receptionen är inte speciellt bra på engelska, men när jag var där jobbade det en svensk tjej där, Linda tror jag hon hette, som kunde prata lite thai, som kunde tolka.

Det finns tre poolområden på hotellet, alla jättebra. Det finns möjligheter att låna poolhanddukar, så om man planerar att ligga vid poolen hela semestern behöver man inte släpa med sig handdukar hela vägen ner till Phuket.

Rummen är fina och relativt rymliga (jag bodde i ett superiorrum). Jag rekommenderar att man inte låter ytterdörren eller balkongdörren stå öppna en längre tid när det är mörkt ute
- annars kan man bli lite småskraj om någon ödla har kommit in och rör sig i mörkret... Ödlorna är naturligtvis inte farliga, men det är garanterat svårt att sova om man vet att man har en i rummet, hihi.

Frukostbuffén är bra med yoghurt, bröd och smör, pålägg, flera olika sorters juicer, frukt, ägg, omeletter m.m.

I övrigt kan jag rekommendera MyggA (myggmedel), som funkar kanonbra - jag blev inte biten en enda gång. Ett annat tips är att ta lite alkoholgel när man har hanterat pengar. Pengar är ju som ett blad med massor av bakterier om man tänker efter - hur många personer har inte tagit i pengarna före dig? För att undvika sjukdomar rekommenderar jag som sagt alkoholgel som dödar alla elaka bakterier.

Jag vill avsluta med att önska er en underbar trip till Karon! Hoppas att ni får en lika bra semester på Centara som jag hade!

Kram
Emma, 19
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 22:42

femme_fatal

Nykomling
femme_fatal är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Standard
hej,
skönt att det är lite fler som har ngt att säga om centara nu. i början av året fanns en annan tråd där vi alla försökte luska ut vart hotellet egentligen låt.
skönt att höra att det är bra iaf!

en liten fråga dock, som någon skrev redan, verkar vara att det är rätt mkt folk under just januari.. vi kommer 6e januari
vi var i karon november för nästan ett år sedan, just när säsongen började, då var det lugnt och härligt, visst var det livat på kvällar, men inte överdrivet mkt folk.
är smått orolig att allt ska va "överbefolkat" då jag ändå uppfattar karon som en stark turistort. att de ska va fullt på både strand o restauranger.

nån som vart i karon under högsäsongen och kan bekräfta alt dementera mina farhågor?

lät lite negativ, men såklart läääängtar jag supermycke, de ska bli underbart med ljuset igen!!!
Svara med citat

Gammal 2008-10-10, 23:09

Gäst

Standard
Just till nyår överbefolkades Karon med turister från världens alla hörn. Äldre, par, barnfamiljer, ensamstående. Tyvärr ökade fyllan också vilket resulterade i en hel del olyckor.
Karon är litet men det är massor av hotell på den ytan.Det var trångt på trottoarer osv och
dessutom körs det vårdslöst på gatorna.I slutet av januari var det mest barnfamiljer och det
innebar att barerna fick lugna ner sig med volymnivån och öppettiderna.
När det kryllar av folk betyder det förstås att du kanske får vänta på ledigt bord, taxi, tuk-
tuk osv Gillar man att trängas är det inga problem, problemet kan bli att korsa en gata.....
trafiken var helvild.......så se upp!!
Svara med citat

Gammal 2008-10-12, 08:33

Gäst

Standard DVD-spelare?
Vi åker om två veckor och ska då på bo detta hotell. Har med två småbarn så våran fundering just nu är om det finns dvd-spelare på rummen? Förra året var vi i Krabi och på det hotellet hade dom dvd-spelare till barnens förtjusning! :-)
Svara med citat

Gammal 2008-10-26, 09:58

Gäst

Standard Centara
Hej alla glada resenärer!

Vi bodde på detta hotell i Nov 2007.
Först två nätter på de billigare rummen i det höga huset, sedan fem nätter i de finaste "Tropical" rummen. Båda var bra, men man får lite mer för de extra pengarna.

Som någon skrev tidigare, så fick vi skjuts runt på området i golfbilar. Vi ringde tom receptionen när vi skulle ut på stan, så kom de och hämtade oss utanför dörren.

Frukost och allt annat var bra. Många bra ställen att få massage och tvätta kläder på i närheten. Jag tyckte inte alls man såg så mycket av prostitutionen här som i tex Patong.
Den fanns där givetvis, men man fick titta lite närmare.

Enligt min åsikt så är detta hotell perfekt för barnfamiljer. Det finns tre poolområden på hotellet, och alla har bar som man kan simma upp till och har grundare barnavdelning.

Lycka till och hoppas ni får det lika bra som vi!

Niklas
Svara med citat

Gammal 2008-11-18, 09:53

Effi

Nykomling
Effi är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Smile Hej!!
VAd roligt att se att fler skall dit.

Vi är en barnfamilj som skall dit 18/1.
Då kanske vi ses där. =)
Svara med citat

Gammal 2009-01-10, 14:03

Tiffany

Smile centara, akron = Underbart
hejsan alla glada resenärer där ute!
Kom nyligen hem från Karon, bodde på Centara i det lite "finare" rummen, på Tropicale. Som ni andra har nämnt är det verkligen värt perngarna, dock finns ingen dvd spelare på rummen. Men de visar aktuella filmer titt som tätt på hotellets privata kanal, avgiftsfritt. Servicen är toppen, personalen likaså och Fritidsresor har dessutom sin helpDesk på detta hotell så ni som åker med dem, blir garanterade en toppen semester.

Dock vill jag påminna att inte boka utflykter med dem om man vill hålla sig till en begränsad budget. Man får precis lika bra utflykter till mycket förmånligare priser hos de privata arrangörerna.

prostitution är rätt vanligt där men som andra nämt, men mycket mindre än i hektiska patong. Jag personligen föredrar karon beach bättre än Kata, eftersom att det alltid händer saker och ting där. Men att ta sig till Kata tar endast ett par minyter med Tuk- tuk

Ha en toppen semster och njut så länge den varar // T
Svara med citat

Gammal 2009-01-22, 19:22

Gäst

Standard centara
Hej!
Vi är inte som alla andra utan tar tillfället i akt och åker billigt till Thailand. Vi åker ner den
15 juni. Har någon varit på Karon och kan berätta lite om väder och vind i juni? Ska bo på
Centara Karon Beach resort. Vi valde att bo i bungalow. Kan någon berätta hur dom är?
Var i Hua Hin samma tid -07. Hade en kanonsemester med två snabba skurar på 14 dagar.
Svara med citat

Gammal 2009-01-23, 10:03

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Vi är inte som alla andra utan tar tillfället i akt och åker billigt till Thailand. Vi åker ner den
15 juni. Har någon varit på Karon och kan berätta lite om väder och vind i juni? Ska bo på
Centara Karon Beach resort. Vi valde att bo i bungalow. Kan någon berätta hur dom är?
Var i Hua Hin samma tid -07. Hade en kanonsemester med två snabba skurar på 14 dagar.
Inga problem med vädret, brukar komma en och annan regnskur på eftermiddagarna, men det är ju bara skönt. Däremot tycker jag att bo på Karon/Kata under juni måste vara pest, där är ju det mesta stängt, både hotell, restauranger och shopping, vi bor alltid vid den tiden i Patong, där är merparten öppet men betydligt mindre folk.
Svara med citat

Gammal 2009-01-23, 14:15

Gäst

Standard Centara Karon Beach Resort i september?
Hej!
Vi har bokat en bungalow på Centara Karon Beach Resort i september. Är det någon som har erfarenhet från detta hotellet och i synnerhet då av att ha bott i bungalow? Jag vet att det är regnperiod i september, men tror ni att det är värt att åka ändå??
Är det någon som kan rekommendera en billig och bra skräddare i närheten av hotellet?

Pernilla
Svara med citat

Gammal 2009-01-23, 16:03

Gäst

Standard
Kan väl lägga till med att det mesta är stängt, med att det nästan alltid vid den tiden är rödflagg på stränderna Karon - Kata, gäller även in i september.
Svara med citat

Gammal 2009-01-24, 14:03

Gäst

Standard Centara Karon
Ni kan se på TV4 kl.20 onsdagar! Där visas en ganska korrekt bild upp av både hotell och
chartersvenskar!!!
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 01:01

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Vi har bokat en bungalow på Centara Karon Beach Resort i september. Är det någon som har erfarenhet från detta hotellet och i synnerhet då av att ha bott i bungalow? Jag vet att det är regnperiod i september, men tror ni att det är värt att åka ändå??
Är det någon som kan rekommendera en billig och bra skräddare i närheten av hotellet?

Pernilla
Jag och min son bodde på Centara, tropical avdelningen i augusti ifjol. Vi tog en sista minuten och hamnade som sagt på den finare avdelningen och trodde att de hade gjort fel och att vi snart skulle få flytta till sämre boende. Men vi hade en enorm tur. Vi fick ett plastkort som berättigade oss gratis internet i loungen där vi bodde, vi fick gratis eftermiddagsfika och småplocksmat i samma lounge samt att vi fick 3 gratis drinkar/läsk varje kväll. Snacka om service!!! Eftersom vi åkte under lågsäsong, så var det poolen som gällde och den var kanonbra. Vi åt ofta lunch i barpoolen, så behövde vi inte gå ner på stan och äta utan kunde ligga kvar och bada och sola. Vi var ner till stranden några ggr under de två veckorna, men det gick inte att bada annat än i vattenbrynet då det var så höga vågor, men det fläktade skönt vid havet. Det var näst intill tomt på stränderna, så det var inga problem att hitta lediga solstolar.
Frukostbuffén är den bästa jag någonsin varit med om! Det här är det bästa hotell och bästa service jag någonsin varit med om, kan varmt rekommendera det.

Att åka under lågsäsong behöver inte innebära skitväder hela tiden, vi hade inte en regndroppe de första 4 dagarna. Sen kom det skurar de övriga dagarna, men det var nog endast en dag som det var mulet och regn hela dagen, annars var det som sagt snabba skurar. Det som man bör komma ihåg är att under lågsäsongen så är det lite begränsat med båtutflykter, longtailbåtarna går inte ut då, men det finns speedboats som går på turer, det kan även bli inställt vid alldeles för dåligt väder till havs. Vi tog en tur till Phi-phi och Maya bay en dag när det var riktigt dåligt väder i Karon, men ute på öarna var det klarblå himmel och underbart. Billigast är att boka via de olika små kurerna som säljer resor och biljetter till olika evenemang. Elefanttrecking är ännu billigare att ordna själv, ta en taxi eller tuk-tuk till närmaste elefant trekking (lokalborna vet vart de finns), där väntar chauffören på dig medan du tar en tur på en timme eller två.
Det mesta var öppet under augusti, några enstaka ställen hade stängt. Det finns gott om skräddare i Karon, såg att Fritidsresor rekommenderade någon som jag inte kommer ihåg nu. Gå och jämför priser hos de olika är mitt tips. Under lågsäsongen är de smått desperata att få kunder och sliter nästan i kunderna.
Vi letar just nu en restresa för att åka i augusti i år igen, helst vill vi till Centara i Karon såklart.

Trevlig resa!

Maria
Svara med citat

Gammal 2009-11-01, 22:42

Filip.

Nykomling
Filip. är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard Hur är rummen?
Hej !

Jag skulle vilja veta hur rummen är på Centara tropicale resort på karon beach? vi har bokat något som heter "Superior" tror jag det heter.. Tacksam för svar / Filip.
Svara med citat

Gammal 2012-01-05, 18:22

Gäst

Smile
Vi var där i december 2010. 2 vuxna o 2 barn 11 och 12 år gammla.Vi har aldrig haft en bättre semester.Helt suveränt.Bara att gratulera.Hoppas ni får de kanon.Hälsningar Niklas Strömblad Skåne landskrona
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8