ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-05, 14:08

Katarina M

Medlem
Katarina M är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
POA och Gäst2! Tack snälla Ni för svar! Vi har bokat The KIB med poolaccess och åker den 1 januari 2011 i två veckor. Vi vill ha lugn och ro i första hand, men kommer även att hyra vespa och göra en del utflykter både till fastlandet och för att snorkla! Känns som KKK är rätt val för min man och mig! Vi ska iväg för att fira silverbröllop
Svara med citat

Gammal 2010-06-08, 11:17

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Är det ingen som kan svara på ifall det går att snorkla direkt utanför Koh Koh Island Resort? Eller om man måste åka båt någonstans.

Gammal 2010-06-08, 14:02

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
vet tyvärr inte ,men du kan ju prova att maila hotellet deras sida är denna
Phang-nga Hotel Resort - Koh Kho Khao Resort hotel bungalow in Phang-nga Thailand.
Svara med citat

Gammal 2010-07-31, 15:45

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Torraryd Visa inlägg

Vi funderar på vart vi ska åka på långledighet med våra barn på 5 och 7 våren 2011. Ni som har varit på KKK, finns det snorkel och moppehjälmar för barn där? Är det nån som har lagt märke till det?

Hemskt tacksam för alla svar!
Hej och grattis till er som får åka tilll KKK.

Vi var där dec 2009 och bodde på kkk resort. Vi hyrde moppar under nästan hela våran semester. Kravet för att hyra var att de skaffade hjälmar till våra barn 4 och 6år. De lyckades på något sätt skaffa två helt nya hjälmar från phuket över natten.
Jag rekomenderar alla att hyra moppe för att utforska ön, det är knappt någon trafik och att ha barnen på moppen går utmärkt, jag hade den minsta sittandes framför mig. Ska man över till fastlandet så rekomenderar jag inte att ta med barnen. Men har man lite mc/ moppevana så går det jätte bra att åka in till Khao lak tex, tar ca 30 min.

Så vill ni har hjälmar till barnen så fixar de det, men som sagt på kkk resort finns det både barnhjämar, flytvästar snorklar och allt man kan önska.

Är det något ni undrar över så posta bara

Hälsningar Jonas Andersson
Svara med citat

Gammal 2010-07-31, 16:00

Jonte A

Nykomling
Jonte A är inte uppkopplad
Jonte As avatar

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej och grattis till er som får åka tilll KKK.

Vi var där dec 2009 och bodde på kkk resort. Vi hyrde moppar under nästan hela våran semester. Kravet för att hyra var att de skaffade hjälmar till våra barn 4 och 6år. De lyckades på något sätt skaffa två helt nya hjälmar från phuket över natten.
Jag rekomenderar alla att hyra moppe för att utforska ön, det är knappt någon trafik och att ha barnen på moppen går utmärkt, jag hade den minsta sittandes framför mig. Ska man över till fastlandet så rekomenderar jag inte att ta med barnen. Men har man lite mc/ moppevana så går det jätte bra att åka in till Khao lak tex, tar ca 30 min.

Så vill ni har hjälmar till barnen så fixar de det, men som sagt på kkk resort finns det både barnhjämar, flytvästar snorklar och allt man kan önska.

Är det något ni undrar över så posta bara

Hälsningar Jonas Andersson
Gjorde så att jag reggade mig istället utifall det finns fler frågor ang KKK./Jonas
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 21:34

Gäst

Standard Paradise Villa
Hej, är det ingen som har bott på Paradise Villa som ligger precis norr om KKK Island Resort? Om ni varit där, hur tycker ni att det såg ut och finns det mer än en restaurang i närheten?

Tack på förhand, Katarina
Svara med citat

Gammal 2010-11-02, 11:44

Gäst

Smile Kho Koh Khao
Angående snorkling och annat på Kho Koh Khao så vill jag bara dela med mej lite av mina erfarenheter från ön. Jag och sambon var där i januari 2010 och befann oss på ön i två veckor. Ön är väldigt liten och om man är en äventyrare är detta helt fel plats. Det är lugnt och fridfullt och tomt på stränderna, ingen onödig action med andra ord. Att snorkla på ön går inte, knappt att bada. Stränderna är inte fina på ön så då får man ta sig mot Similan eller Surin för att få den upplevelsen. Det var väldigt strömt och ojämn botten när vi var där så vi badade i poolen i två veckor precis som alla andra turister där. Vi bodde på Andaman Princess och reste med Apollo. Ett fint hotell med stora rum men väldigt dåligt städat för den som är känslig för det. Helt okej frukostbuffé men restaurangmaten på kvällen var dyr. Då fick man ta sig ner mot de cirka fem matställena vid piren.

Som sagt, en perfekt ö för de stillsamma men inte för dem som har anlag för att bli rastlösa

Emme
Svara med citat

Gammal 2010-11-04, 15:33

HannaH25

Talking LOVLEY ISLAND!!
VI var där för 3 år sedan i januari, underbar ö, vi var 2 vuxna och en 3 åring. Vi ville från all stress och jäkt, för att ha lugnt och skönt, det finns några mysiga mindre restauranger och väldigt lite shopping, men man kan lätt ta sig till Kkao lak över dagen. Med båt och taxi.
Vi bodde på Tacola Resort och det va super bra, en total underbar semester för dem som söker lugnet. Vi vill tillbaka, men har så mycket annat vi vill upptäcka med Thailand. Och iår blir det Ko lanta, men tillbaka till kkk, det ska vi absolut.
kram
Svara med citat

Gammal 2010-11-04, 15:40

HannaH25

Smile snorkla
Det går ej att snorkla direkt från strand, grumligt. Man får ta en long tail boat lite längre ut. Men vattnet är varmt och skönt och långa stränder, som är folktomma... , man kan ligga en hel dag utan att se en människa om man hittar rätt spot.....
Svara med citat

Gammal 2010-12-07, 11:37

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av POA Visa inlägg

Vilket suveränt utförlig redogörelse. Tackar!
Åker dit en vecka i Januari och ska bo på KKK Island Beach Resort.

Någon mer som bott där som vill berätta lite kanske?
nissen verkar ju helnöjd :-)
Vi har varit på kkk island beach resor för 2 år sedan (2vux och 2 barn 4 och 6år) och det är jättefin hotel. Vi kollat rund på plats och hittat inte bättre hotel. Bra mat och trävligt personal. Vi ska resa igen i december 2010 på KKK. Det är en underbart ön.
Svara med citat

Gammal 2010-12-15, 08:16

Ankilla

Nykomling
Ankilla är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Standard Stämmer inte alls
Citat:

Angående snorkling och annat på Kho Koh Khao så vill jag bara dela med mej lite av mina erfarenheter från ön. Jag och sambon var där i januari 2010 och befann oss på ön i två veckor. Ön är väldigt liten och om man är en äventyrare är detta helt fel plats. Det är lugnt och fridfullt och tomt på stränderna, ingen onödig action med andra ord. Att snorkla på ön går inte, knappt att bada. Stränderna är inte fina på ön så då får man ta sig mot Similan eller Surin för att få den upplevelsen. Det var väldigt strömt och ojämn botten när vi var där så vi badade i poolen i två veckor precis som alla andra turister där. Vi bodde på Andaman Princess och reste med Apollo. Ett fint hotell med stora rum men väldigt dåligt städat för den som är känslig för det. Helt okej frukostbuffé men restaurangmaten på kvällen var dyr. Då fick man ta sig ner mot de cirka fem matställena vid piren.

Som sagt, en perfekt ö för de stillsamma men inte för dem som har anlag för att bli rastlösa

Emme
Men hallå där. Menar du att det inte är bra stränder eller? De jag har talat med och som varit där säger att vissa delar av dem är kanonfina att bada på...
Svara med citat

Gammal 2010-12-15, 09:56

Gäst

Cool
jag och sambon vistades en vecka på kkk julen 2008. vi bodde på apollos 3stjärniga hotell, tror det hette beach resort någonting. bodde i bungalow. jättefina och trevlig personal. god mat på hotellet. det gick båtresor från hotellet så det var ju jättebra. däremot badade jag inte i havet en enda gång under tiden vi var där... poolbad. kan delvis ha påverkats av att jag var sjuk när vi var där, men...
sambon hyrde moppe och körde runt men det var snabbt gjort då ön var liten och inte så mycket att stanna till på om jag förstod honom rätt. vi flyttade till kata när jag blev frisk och orkade åka i värmen. det var efter en vecka. passade oss bättre men vi tycker om att gå ut och promenera och se på folk på kvällarna.
Svara med citat

Gammal 2010-12-23, 08:17

Katarina M

Medlem

Standard
Hej!

Undrar lite om myggen - Jag har förstått att det är myggrikt den här tiden som vi åker nu i januari och att Mygga är bra att ha med sig. Men hur är det på hotellrummen? Finns det myggnät eller bör man ta det med sig också för att kunna sova?

mvh
Svara med citat

Gammal 2010-12-23, 09:50

Jonte A

Nykomling
Jonte As avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Katarina M Visa inlägg

Hej!

Undrar lite om myggen - Jag har förstått att det är myggrikt den här tiden som vi åker nu i januari och att Mygga är bra att ha med sig. Men hur är det på hotellrummen? Finns det myggnät eller bör man ta det med sig också för att kunna sova?

mvh
Hej.

Vi upplevde inte myggen som särskilt besvärande, var väl mest på kvällen när man skulle äta, på hotellrummen var det inga problem alls, kanske en och annan mygga som slank in. Men då man i princip aldrig har öppet ut så kommer heller inga in Så vi klarade oss alldeles utmärkt utan myggnät. Barnen hade nog inte ett enda bett, myggen verkade gilla oss vuxna bättre
Men mygga när man ska ut på kvällen är att rekomendera.
Svara med citat

Gammal 2010-12-25, 23:43

Gäst

Standard Kkk
Citat:

Emme
Hej!
Åker tillbaka till Kkk för 3 gången nu i januari, och har tydligen upplevet ett helt annat Kkk än Emme... (Bodde också på Andaman Princess i Jan-09 och hade jättefint städat varje dag =)
Håller absolut inte med Emme ang stränderna och badandet på Kkk.
Vet inte om Emme besökte andra stränder än den vid Andaman hotell, men där finns alldeles underbara rena och fina stränder runt ön. Vattnet är dock för grumligt att snorkla i, men hur fint som helst att bada i.
Några stränder jag kan rekommendera; HaPla Becha, Sunset Beach, Virgin Beach.

Ang. restaurangerna, så finns det minst 15st restauranger vid piren.
Så där finns gott om ställen att välja på!

Så ni behöver inte oroa er för vattnet eller stränderna på kkk.
Det är enkelt att ta sig iväg på utflykter från Kkk, t ex till Prathong Island, Surin Island eller till Similian (går från Khao Lak). Man kan även ta en ett par timmars tur till Koh Pah (sandön), där vattnet är klarare och går att snorkla i!

Hoppas ni får en underbar vistelse på Kkk!
Mvh, Ami
Svara med citat

Gammal 2010-12-26, 14:31

Katarina M

Medlem

Standard
Jättevarmt tack för din info Ami! Vi åker den 1:a januari och ska vara där till den 16:e januari. Vi åker i första hand för att ta det lugnt och "bara vara" efter ett stressigt år! Att ta dan som den kommer är det som vi längtar efter och det känns som om det är stora möjligheter till det på KKK. Vi ska bo på the KIB med poolaccess, så den enda plan vi har än så länge är att ligga där o slappa o läsa böcker

Och när orken kommit tillbaka så kommer vi nog även att hyra moppar och se oss omkring på ön och även göra utflykter till fastlandet och andra öar.
Och på kvällarna kanske vi tar oss ner till piren för att äta.
Sen får vi se vad vi känner för - med 2 veckor på plats ska vi nog hinna med både vila och utflykter

De stränder du rekommederat på KKK ska jag kolla upp - kan man ta sig dit med moppar?

Jag önskar även dig en underbar vistelse på ön, som jag tycker låter som paradiset på jorden - ett ställe där man kan finna dagens bristvara, lugn och ro
Svara med citat

Gammal 2010-12-27, 22:58

Katarina M

Medlem

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte A Visa inlägg

Hej.

Vi upplevde inte myggen som särskilt besvärande, var väl mest på kvällen när man skulle äta, på hotellrummen var det inga problem alls, kanske en och annan mygga som slank in. Men då man i princip aldrig har öppet ut så kommer heller inga in Så vi klarade oss alldeles utmärkt utan myggnät. Barnen hade nog inte ett enda bett, myggen verkade gilla oss vuxna bättre
Men mygga när man ska ut på kvällen är att rekomendera.
Tack snälla för info! Mygga är inköpt
Svara med citat

Gammal 2011-01-12, 16:08

Jonte A

Nykomling
Jonte As avatar

Thumbs up
14 dagar med Apollo ospec med pool till kkk för under 10000
På den ön finns det inga dåliga hotell, tänk om man hade kunnat ta ledigt från jobbet *suck*
Så passa på att komma iväg till ett mycket trevligt resmål.

Och, nä jag jobbar inte för Apollo
Svara med citat

Gammal 2011-01-12, 16:19

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Under 19.000kr för två personer till Koh Koh Khao, 14-29 Januari.

Gammal 2011-03-09, 23:53

Katarina M

Medlem

Standard
Vi hade en fantastisk semester på Koh Kho Khao och har bokat resa tillbaka för att åter njuta av ön och fira nyår 2011/2012. Vi åker den 30/12 med Apollo och bokade ospec med pool för 14.000:-/person totalt. På KKK kan det inte bli fel var man än bor Hade vi kunnat åka annan tid hade det blivit ännu billigare - önskar jag kunde åka NUUU!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8