ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-01, 11:02

liza87

Medlem
liza87 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard Tips på billiga boenden, tack!
Hej allihopa!
Jag och min kille ska ut och resa i asien i ungefär 2 månader och vi skulle bli jätteglada om ni kunde tipsa oss på var man kan sova hyfsat billigt och bra.

Det blir nog mest Malaysia, Thailand, Singapore, Kina men vore även kul att se Kambodja och Vietnam m.m... =)
Så, det vore jättesnällt om ni kunde skriva var ni vet att man kan bo lite billigare, eller om ni har några andra tips så uppskattar vi det också!
tack på förhand
mvh Liza
Svara med citat

Gammal 2008-08-02, 16:18

helena.sicily

Nykomling
helena.sicily är inte uppkopplad
helena.sicilys avatar

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard
Hmm.. lite svårt att svara på när man inte vet vilka städer ni tänkt besöka, men här kommer i alla fall tips på två ställen som jag själv har bott på.
Det ena ligger i Ao Nang i Krabiprovinsen och heter Island Mansion
Det var väldigt billigt, rent och fräscht och ganska nybyggt. Jag tror vi betalde ungefär 70 kr per natt för ett stort rum med balkong, tv, dusch (med varmvatten), ac, fläkt och kylskåp.
I Bangkok bodde vi på ett hotell som hette Sawasdee Sukhumvit Inn , ett budgethotell som låg nära skytrain (vilket var ett av våra viktigaste kriterier). Rummen där har tv, kyl, minibar, dusch med varmvatten och luftkonditionering. Det var inte riktigt lika rent och fräscht som på Island Mansion, men det duger. Hotellet ligger dessutom i ett väldigt lugnt kvarter, så den som vill sova på natten kan göra det och den som vill ut och roa sig tar sig snabbt och smidigt till centrum med skytrain.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8